אחרי ההפסד הכואב לאולימפיאקוס, מכבי תל אביב הגיעה למשחק אתמול (חמישי) מול באסקוניה עם קוף על הגב, בידיעה שהפסד יסבך - ואולי אפילו יחסל - את ניסיון העלייה לפלייאוף היורוליג. ואכן, הצהובים הפכו דף והשלימו את המשימה עם 82:91 על הקבוצה הספרדית, שהעלה אותם למאזן 11:9 ולמקום ה-12 בטבלה.
כשסקוטי ווילבקין במשחק התקפי טוב - הקבוצה מפסידה. אפשר היה לראות זאת מספר פעמים העונה, אבל אתמול זה בלט במיוחד. עד שתי דקות לסיום, הוא עמד על 4 נקודות. נכון שהוא נחשב למנהיג של הצהובים וגם בלא מעט משחקים בעונה שעבר היה אחראי על מספר ניצחונות יפים, אבל השנה היכולת שלו היא לטוב ולרע, ובעיקר לרע.
4 צפייה בגלריה
ווילבקין בפעולה
ווילבקין בפעולה
משחק התקפי לא טוב. ווילבקין
(צילום: ראובן שוורץ)
4 צפייה בגלריה
ז'יז'יץ' מטביע
ז'יז'יץ' מטביע
מכבי ת"א נשמה לרווחה. ז'יז'יץ'
(צילום: ראובן שוורץ)
מספיק לראות את הנתונים הסטטיסטים שמצביעים על כך שהוא עומד בניצחונות על ממוצע של 11.5 נקודות ובהפסדים על 21. במהלך הערב, ספרופולוס הבין שווילבקין לא נכנס למשחק ולמעשה ספסל אותו. הגארד האמריקאי קיבל אתמול את מספר הדקות המועט ביותר שלו העונה ביורוליג (23.30 דקות). בזמן שהוא היה על הספסל, אפשר היה לראות עד כמה הכדור מתחלק בין כל השחקנים (לראיה 20 אסיסטים).
רוב המחמאות הלכו לכיוונו של יובל זוסמן. כבר עבר למעלה מחודש מאז החזרה שלו מהפציעה שהשביתה אותו לחמישה חודשים ובמכבי ת"א קיוו וציפו שבפרק הזמן הנוכחי הוא כבר ישוב לעצמו. אל הזוסמן שכולם ראו בעונה שעברה עם ההגנה טובה, המשחק השקט והאיי.קיו הכדורסל הגבוה. נכון, זה עדיין לא היה שם במאה אחוז, אבל היה אפשר לראות את ההתקדמות המשמעותית כשכבר לא נראה מהוסס, זרק יותר לסל, לקח חלק פעיל במשחק ובעיקר העז. את הערב סיים עם 11 נקודות, 3 ריבאונדים, 3 אסיסטים ומדד 16.
4 צפייה בגלריה
זוסמן מרוכז בהגנה
זוסמן מרוכז בהגנה
רוב המחמאות הלכו אליו. זוסמן
(צילום: ראובן שוורץ)
4 צפייה בגלריה
כריס ג'ונס
כריס ג'ונס
"קיבלנו את ההחלטות הטובות". בראיינט משקיף על ג'ונס
(צילום: ראובן שוורץ)
"הביטחון שלי לא תלוי בזריקה כזאת או אחרת", אמר זוסמן. "אם החטאתי או לא, אני צריך לקחת את הזריקה הבאה. הייתי מעורב יותר במשחק הזה, אני חושב שראו שנהניתי יותר. שיחקנו קבוצתי, כל התקפה מעורבת בין כולם וזה נותן פוש לשחקנים להיות יותר אנרגטיים. זה בלט מאוד על הפרקט".
על הביקורות שהוא ספג בתקופה האחרונה, אמר זוסמן: "ביקורות תמיד יהיו, אם אני אהיה טוב או לא, זה לא משנה. אני צריך לספק את התפוקה שלי ולעשות מה שנדרש בצורה הטובה ביותר. אני לא קורא את הביקורות, זה לא מזיז לי".
מי שעוד סיים ערב נהדר מבחינתו היה אלייז'ה בראיינט, שרשם 14 נקודות ו-4 אסיסטים עם מדד 20. "המאמן אמר לנו שאנחנו חייבים לבוא ולהילחם בכל ערב בלי שום קשר לתוצאה הסופית", הודה בראיינט בסיום. "באנו למשחק עם המון ביטחון. זה הכדורסל, יש משחקים לפעמים שהכדור לא ייכנס. זה הרבה גם תלוי באנרגיה. בסופו של דבר קיבלנו את ההחלטות הטובות, לא תמיד ללכת על המהלך המדהים. זה מה שעזר לנו היום לאבד פחות כדורים".