חיים אוחיון, הבעלים של גלבוע/גליל ואחד מאנשי העסקים המוכרים בצפון, הובא היום (שלישי) למנוחות בבית העלמין במעלה גמלא. אוחיון היה מאושפז בתקופה האחרונה היה בבית החולים רמב"ם. היה בן 59 במותו.
רק אתמול הוציאה משפחתו באמצעות הקבוצה הודעה שמבקשת את עזרת הציבור בתרומה של טסיות דם בעקבות השתלת מח עצם שעבר.
6 צפייה בגלריה
חיים אוחיון
חיים אוחיון
חיים אוחיון
(צילום: יועד כהן)
בתחילת שנות ה-2000 הפך אוחיון לבעלים של הפועל גליל עליון. ב-2008 איחד את הקבוצה עם גלבוע, הקבוצה שינתה את שמה להפועל גלבוע/גליל ועזבה את כפר בלום לטובת האולם בגן נר.
בתקופתו כבעלים הוביל אוחיון את גלבוע/גליל להישג השיא שלה עם זכייה באליפות המדינה בשנת 2010 אחרי ניצחון 77:90 בגמר הפיינל פור על מכבי תל אביב. כמו כן, העפילה גלבוע/גליל עוד פעמיים נוספות לגמר הפלייאוף (2010/11 ו-2020/21), וזכתה פעמיים גם בליגה הבלקנית (2011/12 ו-2012/13).
במקביל לעיסוקו בעולם הכדורסל אוחיון היה איש עסקים מצליח מאוד. הוא הקים מלונות באיזור הגליל ורמת הגולן וכן לא מעט בתים בקיבוצים וביישובים הכפריים בגליל תחת חברת הנדל"ן שהייתה בבעלותו. בנוסף, הוא הקים מבשלת בירה בגולן.
6 צפייה בגלריה
משפחתו של חיים אוחיון
משפחתו של חיים אוחיון
משפחתו של חיים אוחיון
(צילום: אפי שריר)
6 צפייה בגלריה
(צילום: אפי שריר)
6 צפייה בגלריה
חיים אוחיון מובא למנוחות
חיים אוחיון מובא למנוחות
חיים אוחיון מובא למנוחות
(צילום: אפי שריר)
6 צפייה בגלריה
(צילום: אפי שריר)
עובד נור, יו"ר המועצה האיזורית גלבוע: "כאב ואבל גדול נפל על כולנו, תושבי הגלבוע. אנחנו מחבקים את המשפחה. חיים בראש ובראשונה היה חבר ואיש בעל ערכים. ידע תמיד לחבר את הפריפריה והמרחב הכפרי למרכז. לעשות למעשה את מה שמדינת ישראל הייתה צריכה לעשות מזמן. אנחנו נוקיר לו על כך ונזכור אותו תמיד כמי שהוביל, עמד בראש החזית ונתן דוגמה אישית. יהי זכרו ברוך".
מאיגוד הכדורסל נמסר: "איגוד הכדורסל מרכין את ראשו ומשתתף בצערה של משפחת אוחיון, עם פטירתו של חיים, חבר הנהלת איגוד הכדורסל והבעלים של הפועל גלבוע/גליל, אחרי מאבק במחלה קשה. חיים היה יזם, איש עסקים ואיש כדורסל ערכי במיוחד שהביא את הכדורסל לגלבוע ובזכותו המועדון המקומי הפך לשם דבר בגילאי הילדים והנוער וכמובן שגולת הכותרת היא קבוצת הבוגרים. חיים היה איש נעים הליכות, מנומס, יצרתי וחבר אמיתי לדרך. איגוד הכדורסל מבקש לשלוח נחמה למשפחתו ולאישתו תירצה וימצא את הדרך להנציח את זכרו".
ממרכז הפועל נמסר: "אבלים על לכתו בטרם עת של חיים אוחיון ז"ל, הבעלים של הפועל גלבוע/גליל וחבר הנהלת איגוד הכדורסל". מנכ"ל מרכז הפועל יורם ארנשטיין: "חיים היה אחד האנשים האיכותיים ביותר בספורט הישראלי. אדם משכמו ומעלה, שהפך להיות אחד ממנהיגי הפועל בכדורסל. מרכז הפועל משתתף בצערם של המשפחה ושל המועדון על האובדן הגדול. תנחומינו למשפחה".
6 צפייה בגלריה
עם שמעון מזרחי ואבנר קופל
עם שמעון מזרחי ואבנר קופל
עם שמעון מזרחי ואבנר קופל
(צילום: טל שחר)
אמיר הלוי מנכ"ל משרד התיירות: תעשיית התיירות איבדה היום את אחד ממוביליה. חיים היה איש חזון ועשייה. הגליל היה ביתו ושם השקיע, פיתח והציב סטנדרטים גבוהים לאירוח ולחוויה תיירותית. חיים היה ממובילי החזון התיירותי לגליל, שאותו מפתח משרד התיירות בימים אלה והוא יחסר לנו מאוד באישיותו, רעיונותיו ורוחו היזמית".
פורסם לראשונה: 09:49, 29.06.21