מכבי תל אביב יכולה להיות מרוצה מהניצחון 94:99 אחרי הארכה על ברצלונה החזקה. זה אמנם לא קבע כלום לאף אחת מהן, אך בבארסה נדלקו כמה נורות אדומות לקראת הפלייאוף.
"אני מברך את יאניס ומכבי על הניצחון. הגיע לנו להפסיד", אמר מאמן ברצלונה שרונאס יאסיקביצ'יוס. "אנחנו לא משחקים כדורסל טוב כבר תקופה. בקושי ניצחנו את פואנלברדה בראשון וגם מול אלבה לא היינו טובים. אנחנו צריכים לבנות מומנטום לקראת הפלייאוף. דבר אחד זה לדבר על זה, ודבר שני זה לבצע את זה".
4 צפייה בגלריה
שרונאס יאסיקביצ'יוס
שרונאס יאסיקביצ'יוס
ביקר את שחקניו. שרונאס יאסיקביצ'יוס
(צילום: ראובן שוורץ)
המאמן המשיך: "בסוף המשחק הוכרע על הפרטים הקטנים. לא היינו קשוחים מספיק. היו לנו הרבה זריקות פנויות ולא קלענו מבחוץ ומבפנים. וכשאתה נותן לקבוצה מוכשרת ומאומנת יתרון כזה היא תיקח אותו. כשהובלנו בארבע הפרש ההוראה הייתה למנוע זריקה לשלוש, אבל לא הצלחנו למנוע ממכבי לקלוע, ואז החטאנו מתחת לסל. ככה מפסידים משחקים. ההפסד הזה אמנם לא חשוב כי אנחנו כבר בפלייאוף, אבל זה שיעור עבורנו".
על היריבות הוסיף: "הם מכבי, אנחנו ברצלונה. אנחנו מתרגשים לשחק מולם והם מולנו. אם אתה לא יכול לעמוד בלחץ הזה אל תאמן את ברצלונה או מכבי. אני מרגיש מבורך לאמן את ברצלונה ומבורך על זה ששיחקתי במכבי".
הוא גם התייחס לקשר שלו למכבי: "זה נחמד להגיע לישראל. זאת סיטואציה אחרת כאן, יש פה חיים, כולם ברחוב והגיעו לאולם. כל הכבוד למדינה שלכם שהייתה חכמה עם הקורונה והחזירה את החיים. מבחינה אישית יש לי כאן המון חברים טובים, וחבל שלא היה לי מספיק זמן לפגוש אותם".
שאראס: "אנחנו מגיעים לכל משחק ורוצים לנצח אותנו. כרגע אנחנו נלחמים בעצמנו, המוטיבציה של השחקנים שלי לא גבוהה וככה קשה לתפקד. בסוף זה משפיע על הדברים הקטנים".
4 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
שאראס: "המוטיבציה של השחקנים שלי לא גבוהה". סקוטי ווילבקין מנסה לעבור
(צילום: ראובן שוורץ)
"שיחקנו נגד אחת הקבוצות הכי טובות ביורוליג, לא רק בגלל התוצאות שלהם, אלא בגלל היציבות שלהם לאורך העונה", אמר יאניס ספרופולוס בסיום. "הטקטיקה וההגנה שלנו הייתה נהדרת היום, השחקנים עשו עבודה יוצאת מן הכלל. אמנם התוצאה בסיום הייתה גבוהה, אבל זה בגלל ההארכה".
היווני החמיא לשחקניו: "שלטנו בחצי הראשון, והובלנו כבר בעשר הפרש. בחצי השני הם חזרו כי יש להם הרבה איכויות. בהארכה הייתה לנו ירידת מתח, אבל השחקנים הראו המון אופי, נלחמו ושמרו מצוין בשתי הדקות האחרונות. לזה אפשר להוסיף את ההתקפה הטובה שלנו, שבעה שחקנים סיימו בדו ספרתי בטור הנקודות. כל השחקנים סייעו לניצחון".
על הקהל אמר: "אני מקדיש את הניצחון לאוהדים שלנו. רק 3,000 מהם היו באולם, אבל ההרגשה הייתה שההיכל מלא. זאת בדיוק ההשפעה שלהם עלינו. אנחנו מתגעגעים אליהם מאוד".
"היכולת שלנו עכשיו נורמלית כי אנחנו משחקים בלי לחץ. אבל לא הוגן לדבר על זה כי לא הייתה לנו הכנה טובה לעונה. אני אומר את זה כל הזמן. בנוסף, אם האוהדים היו איתנו מתחילת העונה לא היינו מפסידים כל כך הרבה בבית".
4 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי תל אביב
אוהדי מכבי תל אביב
"מקדיש את הניצחון לאוהדים"
(צילום: ראובן שוורץ)
4 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
(צילום: ראובן שוורץ)
"תמכנו בז'יז'יץ' ובנדר מתחילת הדרך. ידענו שלשניהם יש איכויות. זאת פעם ראשונה עבורם ברמה הזאת. הם צעירים, מוכשרים מאוד ועדיין לומדים את המשחק. הם לא בני 30 ששיחקו עשר עונות ביורוליג. הם היו ב-NBA, אבל בפעם הראשונה בקריירה יש להם תפקיד מרכזי בקבוצה גדולה ביורוליג כמו מכבי ת"א".
ז'יז'יץ': "הלילה זה היה המשחק שלי. החברים שלי מצאו אותי והצלחתי לקלוע. הפסדנו לא מעט משחקים בשניות הסיום. היינו אמורים להיות יותר גבוה בטבלה. אם היינו מראים את אותה אנרגיה כמו שהראינו הערב בכל העונה, אף קבוצה לא הייתה מצליחה להתמודד מולנו".