דונטה סמית', שהוביל את מכבי חיפה לאליפות היסטורית בעונת 2012/13, חוזר לקבוצה. הפורוורד (36, 2.01 מ') שיחק בעונה החולפת בפריז לבלואה מהליגה הראשונה בצרפת, ורשם בממוצע 8.7 נקודות, 4.4 ריבאונדים, 4.6 אסיסטים ו-1.6 חטיפות.
"אני נרגש לברך את דונטה בחזרתו למכבי חיפה", אמר בעלי הקבוצה, ג'ף רוזן. "הוא אחד השחקנים הטובים ביותר בהיסטוריה של המועדון והוא ווינר מוחלט". המאמן דניאל סאואנה הוסיף: "אנחנו מאוד שמחים שדונטה חוזר ללבוש ירוק. שמו הולך לפניו, כולנו יודעים מה הוא יכול לעשות וזה אושר גדול שהוא איתנו".
3 צפייה בגלריה
דונטה סמית'
דונטה סמית'
דונטה סמית'
(צילום: האתר הרשמי של מכבי חיפה)
3 צפייה בגלריה
סמית' במדי מכבי חיפה
סמית' במדי מכבי חיפה
סמית' במדי מכבי חיפה
(צילום: אורן אהרוני)
סמית' נבחר על-ידי אטלנטה הוקס במקום ה-34 בדראפט 2004, ושיחק במדיה שתי עונות (2.7 נקודות ו-1.1 ריבאונדים ב-61 משחקים). בעונה 2012/13 הגיע לישראל וחתם בשורות הירוקים תחת בראד גרינברג. הפורוורד הפך מיד לאחד הכוכבים הגדולים בליגה ויחד עם גל מקל, פול סטול, עידו קוז'יקרו ואחרים, הצליח להוביל את חיפה לזכייה באליפות.
סמית' המשיך בירוק גם בעונה לאחר מכן והגיע עם קבוצתו לגמר (שהיה בשיטת בית וחוץ) שנה שנייה ברציפות, כשבדרך זוכה בתואר שחקן העונה – אבל מכבי תל אביב של דייויד בלאט זכתה באליפות בזכות הפרש סלים.
3 צפייה בגלריה
זכה באליפות גם עם הפועל ירושלים
זכה באליפות גם עם הפועל ירושלים
זכה באליפות גם עם הפועל ירושלים
(צילום: אוהד צוינגברג)
בקיץ 2014 חתם בהפועל ירושלים יחד עם מאמנו בחיפה אז, דני פרנקו. בסיום אותה עונה הוא הצליח להביא לקבוצה את האליפות הראשונה בתולדותיה והפך לזר הראשון בישראל שזוכה בשתי אליפויות מחוץ למכבי ת"א. לאחר שנתיים בירושלים עזב ועבר לשחק בפורטו ריקו.