מוקדמות אליפות אירופה בכדורסל 3 על 3 שיצאו לדרך היום (שישי) בתל אביב נעצרו אחרי שהמשטח המיוחד ספג לחות לאור מזג האוויר והקרבה לים - וסיכן את בריאות השחקנים. שאר משחקי היום הועברו לאולם סגור בבית ספר תיכונט.
ההחלטה התקבלה למעשה במהלך המשחק של נבחרת הנשים של ישראל מול פורטוגל במצב של 7:12 לכחולות לבנות כשנותרו חמש וחצי דקות לשחק, וכולם הבינו כי לא ניתן להמשיך לשחק מכיוון שהשחקניות מועדות על המשטח.
1 צפייה בגלריה
המתחם שהוקם בנמל תל אביב
המתחם שהוקם בנמל תל אביב
המתחם שהוקם בנמל תל אביב
(צילום: עודד קרני, איגוד הכדורסל)
מחר יתחדשו החל משעות הבוקר המוקדמות בנמל, וברצף, במטרה לסיימם לפני הערב כשהלחות במקום גבוהה.
באיגוד הכדורסל עבדו זמן רב על המשטח ובכלל המתקן היפה בנמל, אבל בפועל ככל הנראה לא חשבו על נושא הלחות. יש לציין כי בעבר הותקן משטח דומה על ידי עיריית ת"א באחד מבתי הספר בעיר, וגם שם הלחות סיכנה את בריאות השחקנים והוחלט להסירו.
באירוע לוקחות חלק 28 נבחרות (גברים ונשים) מ-15 מדינות מרחבי היבשת, והן נלחמות על ארבעה כרטיסים לאליפות אירופה שתיערך בעוד חודשיים למרגלות מגדל אייפל.

הנשים עלו לאליפות אירופה

נבחרת הנשים העפילה לאליפות היבשתית לאחר 18:20 על שווייץ משלשת ניצחון של אליסה בארון. ישראל פתחה את הטורניר בהפסד 13:8 לצ'כיה, אבל גברה 12:20 על פורטוגל ולבסוף גם שרדה את הדרמה מול שווייץ. יחד עם בארון בנבחרת גם דניאל רבר, יערה יצחקי וטל יעקב.