מכבי תל אביב השיגה הערב (שבת) ניצחון ענק על הפועל, 65:86 בקרב צמרת במסגרת הבית העליון. הצהובים, שהבטיחו ביום חמישי את המקום הראשון בטבלה ואת יתרון הביתיות לאורך כל הפלייאוף בזכות 65:67 על גלבוע/גליל, רשמו ניצחון רביעי העונה בכל המסגרות על מי שהפכה ליריבה הגדולה ביותר שלהם העונה (נפגשו גם בגמר גביע ווינר ובחצי גמר הגביע).
חולון מבחינתה ידעה שניצחון בהיכל יקרב אותה מאוד להבטחת המקום השני בטבלה, אבל החבורה של דדאס בטח לא האמינה שתרד עם כזו תבוסה. הסגולים, שאיבדו את אייזאה מיילס וטיירוס מגי ששבו לארצות הברית, שיחקו גם בלי שחקנם החדש, מייקל סוקולובסקי, שעדיין נמצא בבידוד, אבל גם זה לא יכול להוות תירוץ.
8 צפייה בגלריה
ווילבקין מול וורקמן
ווילבקין מול וורקמן
ווילבקין מול וורקמן
(צילום: ראובן שוורץ)
8 צפייה בגלריה
דדאס וספרופולוס
דדאס וספרופולוס
דדאס וספרופולוס לפני המשחק
(צילום: ראובן שוורץ)
סקוטי ווילבקין היה חלש לאורך המחצית הראשונה שהייתה צמודה, אבל שלשת קלאץ' שלו ממרחק רב עם הבאזר נתנה לצהובים יתרון שיא - של חמש בלבד - בסיום המחצית הראשונה וסימנה את האות לבריחה שנמשכה אחרי ההפסקה ולא עצרה עד הסיום. ז'יז'יץ' הוביל את רשימת הקלעים עם 15 נקודות, קלויארו הוסיף 14, ווילבקין ובנדר תרמו 13 כל אחד. אצל חולון הוביל נייט סיסטינה עם 20 נקודות, אבל שאר החברים שלו לא תרמו מספיק באופן עקבי, במיוחד במחצית השנייה.
במשחק נוסף שנערך הערב השיגה הפועל חיפה סוויפ עונתי על הפועל ירושלים עם 85:97, הירושלמים הגיעו אחרי תבוסה 103:81 לחולון וממשיכים להיראות רע מאוד. כמעט כרגיל העונה, קינן אוואנס, שמוביל את הליגה במדד, היה המצטיין של חיפה עם 26 נקודות, תשעה אסיסטים וחמישה ריבאונדים. סולימאן בריימו סיפק משחק אדיר של 30 נקודות, אבל זה לא היה של ירושלים ששוב יצאה בצד המפסיד של משחק הפכפך. החדשות הרעות מבחינת עלולות להיות מצבו של עמית שמחון, שנחת לא טוב על כף היד ברבע האחרון וירד מיד לחדר ההלבשה.

מכבי ת"א - הפועל חולון 65:86

עמרי כספי אמנם קלע רק 2 נקודות אבל הוסיף חמישה ריבאונדים ושלושה אסיסטים ברבע הראשון והיה הדבק של מכבי. קלויארו היה המוציא לפועל העיקרי. בצד השני כריס ג'ונסון וסי ג'יי האריס הובילו רשימת קלעים מגוונת הרבה יותר של חולון, ברבע שהיה צמוד לכל אורכו - 18:19 לצהובים אחרי 10 דקות.
8 צפייה בגלריה
כספי בפעולה
כספי בפעולה
כספי בפעולה
(צילום: ראובן שוורץ)
8 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי תל אביב
אוהדי מכבי תל אביב
אוהדי מכבי תל אביב
(צילום: ראובן שוורץ)
8 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל חולון
אוהדי הפועל חולון
ואלו של הפועל חולון
(צילום: ראובן שוורץ)
בנדר ודיברתולומאו הריצו את מכבי ל-18:23 בפתיחת הרבע השני, אבל סיסטינה עם חמש רצופות ומשגב הגיבו והעלו את חולון ל-23:35. חולון כבר עלתה ל-25:29, אבל ריצת 0:6 של מכבי עם שלשה של עוז בלייזר הפכה חזרה ל-29:31. הצהובים שמרו על היתרון ושלשת קלאץ' אדירה מקילומטר של ווילבקין קבעה עם הבאזר יתרון שיא של אחת מהקבוצות - 34:39 למכבי ת"א בהפסקה.
השלשה של ווילבקין בסיום הרבע השני נתנה לצהובים רוח גבית בתחילת השלישי, ז'יז'יץ' חגג בצבע והגארד הלוהט המשיך את הריצה בדרך ליתרון 34:48. ססטינה קטע 12 נקודות ללא מענה מהקו, קלויארו ענה בצד השני, פניני קבר שלשה חשובה ועם אסיסט נוסף לג'ונסון הוריד ל-58:47. סלים של קלויארו ו-ווילבקין פתחו יתרון שיא של 15 נקודות, לפני שהאריס צימק בשלשה ל-62:50 אחרי 30 דקות.
חמש נקודות רצופות של ווילבקין החם הגדילו את הפער ל-17, ססטינה בשתי שלשות החזיר את חולון לעניינים וג'ונסון הוריד ל-69:58 בסל מריבאונד התקפה. סל של כספי ושלשה של זוסמן הגדילו את הפער בחזרה, פניני מסר עוד אסיסט לוורקמן אבל בנדר הקפיץ את הקהל בדאנק, 60:76. צליפה של בלייזר סימנה את סוף הסיפור מבחינה מעשית, ג'ונס העלה את הפער מעל 20 מהקו, בורדיון ומשגב עוד ניסו לצמק אבל בנדר דאג להגדיל בחזרה, 65:86 בסיום למכבי ת"א.
8 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
(צילום: ראובן שוורץ)

הפועל חיפה - הפועל ירושלים 85:97

חיפה פתחה בחמישייה עם קינן אוואנס, ג'ייסון סיגרס, עמית שמחון, ראקים באקלס ואיגור נסטרנקו, ירושלים עם תמיר בלאט, כריס קרמר, אדם אריאל, סולימאן בריימו ועידן זלמנסון. זלמנסון היה מעורב בכל 9 הנקודות הראשונות של האורחים בקליעה או במסירה, אבל שלשות של באקלס ואוואנס קבעו יתרון 9:11 למארחים. בריימו בפנים ואוואנס בחוץ התחילו לתת את הטון, אריאל איפס את הידית וביחד עם זלמנסון דאג לשוויון 20:20. מהלכי סל ועבירה של אופק אביטל וסיגרס נתנו לחיפה יתרון 24:28 בסיום הרבע, אותו חתם עדי כהן סבן בסל ראשון.
8 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ירושלים מאוכזבים
שחקני הפועל ירושלים מאוכזבים
שחקני הפועל ירושלים מאוכזבים
(צילום: אלעד גרשגורן)
סיגרס עלה חם לרבע השני וביחד עם אוואנס הגדיל את הפער במעט, אחוזי הקליעה של שתי הקבוצות ירדו במעט וניב בלול שלח את אלעד חסין לפסק זמן ביתרון 30:35. ג'וליאן בויד עלה על הלוח, סיגרס החזיר את הפועל חיפה לקצב ושלשה של שמחון פתחה פער דו-ספרתי, 32:44. בריימו אסף נקודות מהקו וצינן את ההתלהבות המקומית, אבל חנן קולמן חתם את המחצית ביתרון 38:49. ירושלים חזרה עם הגנה טובה בהרבה למחצית השנייה, לא ספגה אף נקודה במשך ארבע דקות ובהובלת צמד הגבוהים זלמנסון את בריימו ביצעה מהפך מהיר, 49:51. שמחון קטע 13 נקודות ללא מענה, אבל שלשות של בריימו ובלאט הגדילו ל-53:57 באמצע הרבע השלישי. דאנק של באקלס קצת העיר את המארחת, בלאט עוד וזלמנסון עוד הגדיל ל-8 אבל אוואנס החזיר את המומנטום, פרימן התעורר וקולמן השלים מהפך נגדי בשלשה, 67:68 אחרי שלושה רבעים.
8 צפייה בגלריה
שחקני הפועל חיפה חוגגים
שחקני הפועל חיפה חוגגים
שחקני הפועל חיפה חוגגים
(צילום: אלעד גרשגורן)
בריימו עוד החזיר את היתרון פעמיים לאורחים בחמש נקודות רצופות, אלא ששלשה של אביטל הפכה בחזרה וסימנה את תחילת הבריחה המקומית, 72:73. הפועל חיפה חזרה לשמור חזק, אוואנס חימם את הידית עם שלוש צליפות מעבר לקשת והמארחים ברחו לפער דו-ספרתי, 72:84. סל הבכורה של דניאל דנינו בירושלים עצר ריצת 0:14, סיגרס דייק מהקו בצד השני וקולמן בשלשה נוספת קבע 76:89. שמחון נפצע בידו וירד כאוב לספסל המודאג, בריימו שבר את שיא הקריירה שלו בישראל, באקלס המשיך את ההפגזה מבחוץ ואוואנס קיבל זמן תשואות מהספסל והקהל, 85:97 בסיום להפועל חיפה.
בפלייאוף התחתון: בני הרצליה - הפועל באר שבע 92:81, הפועל תל אביב - עירוני נהריה 74:96, עירוני נס ציונה - מכבי ראשון לציון 86:87.
פורסם לראשונה: 20:25, 22.05.21