דייויד בלאט חזר לאחרונה לישראל אחרי תקופה ארוכה שבה שהה בחו"ל, ובעיקר משלים פערים עם משפחתו. בראיון שנתן המאמן לתוכנית הטלוויזיה "ג'אמפ בול" ביוון אתמול, הוא סיפר על התקופה האחרונה בחייו ועל ההתמודדות היומיומית שלו עם מחלת הטרשת הנפוצה ממנה הוא סובל.
"את האמת, אני נראה יותר טוב מאיך שאני מרגיש", אמר בלאט. "זאת טרשת נפוצה, מחלה קשה, והסוג שיש לי הופך לקצת יותר קשה עם הזמן. עם סוג הטיפול שני מקבל, התקווה היא לשמור על סוג של סטטוס-קוו במקביל לשמירה על אורח חיים בריא".
2 צפייה בגלריה
דייויד בלאט
דייויד בלאט
דייויד בלאט
(צילום: EPA)
עוד אמר בלאט בנושא: "אני מחזיק מעמד בצורה טובה. אני כמובן לא אותו דבר כמו שהייתי לפני המחלה. אני לא קופץ מעל בניינים ולא רודף אחרי אנשים במגרש, אבל סך הכל אני עם גישה חיובית".
בלאט גם התייחס לבנו תמיר, שיעזוב בקיץ את הפועל ירושלים ויתחיל את המסע שלו באלבה ברלין, אחרי שחתם כבר בקיץ הקודם על חוזה ארוך טווח במועדון הגרמני: "תמיר ישחק בעונה הבאה באלבה. אני מאמין שהוא בשל ומוכן ושהוא יסתדר ברמות האלה. תמיר עובד קשה כדי לשחק ברמה של היורוליג". על התקופה הנוכחית של בנו, הוסיף בלאט: "תמיר משחק היטב בהפועל ירושלים וגם בנבחרת ישראל. אני שמח עבורו".
2 צפייה בגלריה
דייויד בלאט עם בנו תמיר
דייויד בלאט עם בנו תמיר
דייויד בלאט עם בנו תמיר
(צילום: אתר הפועל ירושלים)
כרגיל, בכל ראיון עם בלאט, הוא התבקש לענות על השאלה איך זה היה לאמן את לברון ג'יימס: "כמה אנשים אתם מכירים שהייתה להם אפשרות לאמן את השחקן הטוב בעולם? זה משהו לא רגיל וייחודי. החוויה הזאת העשירה אותי, ובכלל לעבוד ב-NBA ולהגיע לגמר הפלייאוף".
עוד אמר בלאט על לברון: "מה שהוא עושה בשנה וחצי האחרונות, ובגיל שלו, זה פשוט פנומנלי. אני חושב שהוא עכשיו שחקן הרבה יותר טוב ממה שהוא היה קודם לכן, וגם אז הוא היה הטוב בעולם. צריך להוריד בפניו את הכובע, הוא יוצא דופן".