מכבי תל אביב תארח מחר (חמישי, 21:05) את הכוכב האדום בלגרד (מאזן 7:4) במחזור ה-12 ביורוליג ותנסה להימנע מהפסד רביעי ברציפות ושישי בשבעת המשחקים האחרונים. הצהובים מדורגים לפני אחרונים בטבלה עם שלושה ניצחונות ושמונה הפסדים, בהחלט פתיחת עונה מסויטת. אבל יש גם חדשות טובות, לסגל של יאניס ספרופולוס יצטרף לראשונה העונה באירופה לא אחר מאשר עומרי כספי, שהספיק לשחק כבר בליגה, ומחר ירשום בכורה גם ביורוליג.
"פיזית אני מרגיש מצוין, הגוף והברך מרגישים מצוין", אמר כספי באימון היום. "השלב הכי קשה כרגע זה העייפות והחזרה לכושר משחק. עד לפני שלושה שבועות לא רצתי כמעט 12 חודשים, ההתאוששות מהאימונים לוקחת זמן. יש לי הגבלת דקות מחר ביורוליג אבל זו התרגשות להיכנס לקבוצה, מחכה לזה כבר".
3 צפייה בגלריה
עומרי כספי
עומרי כספי
חוזר ליורוליג. עומרי כספי
(צילום: עוז מועלם)
הפורוורד גם הודה כי שקל לתלות את הנעליים: "חשבתי על לפרוש כי הגוף לא איפשר לי לשחק. אין ספק שזה בשיח שלי עם עצמי, הלכנו לרופא עם אחוזי ההצלחה הכי טובים בעולם בניתוח הזה, ולאורך הדרך האמנו כולם, אני והמערכת, שנעשה שיקום ואוכל לחזור לשחק. שמח שאנחנו בתחילת התהליך של החזרה, ואני מרגיש מצוין. לפעמים התקופה הכי קשה זה כשאתה יושב שם ורוצה לעזור לקבוצה. במשחק הראשון לא הצלחתי להירדם בלילה קודם, והייתה התרגשות גדולה בשינת הצהריים, אבל לאט לאט יורדים לקרקע. זה כיף גדול".
"יש לנו חומר אנושי מצוין, הצוות והמערכת נותנים גיבוי מלא, מאמין בקבוצה שיש לנו בחדר ההלבשה, גם במאמן ובשיטה", הוסיף כספי. "סבלנו מחוסר מזל בתחילת העונה, גם פציעות. שחקנים חשובים ברוטציה משנה שעברה לא שיחקו השנה, זה רבע מהרוטציה, זה חשוב להמשכיות של קבוצה משנה לשנה. יש עוד הרבה משחקים ביורוליג, אנחנו מאמינים שיש שינוי והיה כבר בוולנסיה, אלה היו משחקים שכל מה שיכול היה להשתבש, השתבש. כל מיני דברים שקרו. אני מקווה שעם אנרגיה טובה והגנה, הצמדות לשיטה וכל מה שצריך גם יגיעו הניצחונות".
3 צפייה בגלריה
כספי והאנטר
כספי והאנטר
"חומר אנושי מצוין". כספי והאנטר
(צילום: עוז מועלם)
על התפקוד שלו במגרש: "אני באמת משתדל לא לעשות משהו מיוחד, עצם הניסיון והיותך על המגרש, אם זה ההכוונה בדברים הקטנים, ריבאונד, סל פשוט בפוסט אפ, זה דברים שקורים לי באופן טבעי אחרי 15 שנה בכדורסל המקצועני. אנחנו קרובים לאיפה שאנחנו רוצים להיות, אלה הפסדים צמודים, תמיד המנהיג של הקבוצה זה המאמן, הדברים הקטנים שאני יכול להוסיף זה הניסיון, עוד מסירה, ליישם את האסטרטגיה שלנו".
"מבחינתי לפחות הפוקוס העיקרי הוא להרגיש טוב ולהיכנס לכושר, בכל מקרה המשחק שלי לא מבוסס על אתלטיות או התפוצצות מיותרת, אלא הדברים הקטנים. משם הגיע המשחק שלי, אני לא שם על עצמי לחץ לנסות להוכיח משהו. אני אעשה את הדברים שאני רוצה לעשות, ריבאונד ועזרה בהגנה, משם תגיע התפוקה. זה יכול להגיע מחר או עוד קצת זמן. אני מרגיש טוב ואני מרגיש שאני יכול לשחק ברמה גבוהה", סיכם כספי.
יאניס ספרופולוס הוסיף: "אנחנו צריכים לעשות את העבודה שלנו בצד ההגנתי וההתקפי. אנחנו צריכים למצוא את הדרך להזיז את הכדור ולשחק ביחד ולעשות את הלחץ שאני רוצה על הכדור. כולנו יודעים שאנחנו צריכים לעשות קפיצה, כל השחקנים יהיו מוכנים להילחם חזק".
היווני התייחס לצד המנטלי: "עם הניסיון שלי ביורוליג גם כעוזר מאמן וגם כמאמן ראשי אני תמיד אומר שהאופי של השחקנים הוא יותר חשוב מכל הטקטיקות. אני מאמין שסקוטי ווילבקין הוא המנהיג שלנו, אני לא אוהב לדבר על כל שחקן בנפרד, כי ברגעים האלה כולם משחקים ביחד. אני זוכר את המשחק בשנה שעברה מול ולנסיה כשהוא קלע את שלשת הניצחון, מה שהכי חשוב זה לקחת את ההחלטות הנכונות".
3 צפייה בגלריה
יאניס
יאניס
יאניס ספרופולוס
(צילום: עוז מועלם)
"אני חושב שלכל השחקנים, ולא רק סקוטי, יש את היכולת לקחת את ההחלטות הנכונות ברגעים הנכונים. אחרי המשחק מול ריאל מדריד שיחקנו אחרת, יותר אגרסיבי, כולם ניסו לעזור לקבוצה. הפסדנו בסוף בשני המשחקים האחרונים, אבל שיחקנו ביחד כקבוצה. היה מאמץ גדול מכל השחקנים", המשיך היווני.
על חזרת הפצועים לסגל: "מה שהכי חשוב הוא שלאט לאט אני מקבל יותר שחקנים לרוטציה, וזה הבדל גדול, כי כשקבוצות אחרות משחקות עם סגל גדול יותר ומגיעות עם שחקנים 'טריים' לקראת סוף המשחק, יש להן יתרון. לנו יש רוטציה קצרה יותר, זה לא קל. ג'ון דיברתולומאו הצטרף אלינו וגם עומרי כספי ישחק מחר, אז קיבלנו כבר עוד שני שחקנים לרוטציה. אני מצפה שגם יובל זוסמן ישוב בשבוע הבא. אנחנו צריכים זמן כדי לחבר את שלושתם לקבוצה".
שני ההפסדים האחרונים, לוולנסיה בספרד (82:80) וארמאני מילאנו בהיכל (86:85), היו כואבים במיוחד והוכרעו בשניות הסיום. למעשה, שישה משמונת ההפסדים היו בהפרשים של ארבע נקודות או פחות. בזירה המקומית העניינים הולכים חלק יותר והקבוצה מושלמת לאחר ארבעה משחקים.
אצל הסרבים, שהפסידו במחזורים האחרונים לאנאדולו אפס וברצלונה, משחקים שני אקסים של מכבי ת"א, טיילור רוצ'סטי וג'וני אובראיינט. השחקן המוביל שלה העונה הוא הגארד ג'ורדן לויד שרושם בממוצע 18.4 נקודות ו-3 אסיסטים למשחק, אובראיינט אחריו עם 10.8 נקודות ו-4.8 ריבאונדים.