בניגוד לשנה שעברה, במכבי ראשון לציון בהחלט הייתה אמונה מוחלטת בכך שהם לא אנדרדוג מול מכבי תל אביב. כבר בעלייה לחימום דיאנג'לו הריסון ועוז בלייזר דרבנו אחד את השני ואמרו שהצלחת תגיע לעיר אחרי ארבע שנים, אך בקבוצה יכולים לבוא בטענות רק לעצמם על ההפסד 86:81. "יכולנו לנצח, האמנו שננצח אבל הייתה חסרה הגרוש ללירה", אמר אחד מאנשי המועדון עם יציאתו מן האולם.
אין ספק שהכתומים יכולים לסמן וי גדול על העונה הזאת. אם היה חשש שהשתתפות ביורוקאפ תביא עימה תבוסות שישליכו גם על הליגה, ובנוסף מפגיעה מהקורונה, הרי שסגנית האלופה הצליחה להישאר עקבית לאורך כל העונה. למרות הצגה פנומנלית של הריסון שקבע שיא נקודות לפיינל-פור עם 38, בראשון לציון הייתה אכזבה משלושת הזרים האחרים שלא ממש הרימו את עצמם.
4 צפייה בגלריה
 דיאנג'לו הריסון
 דיאנג'לו הריסון
דיאנג'לו הריסון מאוכזב
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
אכזבה במכבי ראשון לציון
אכזבה במכבי ראשון לציון
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
אדם אריאל
אדם אריאל
אדם אריאל
(צילום: עוז מועלם)
"מכבי נתנה את המכה הראשונה והיה לנו קשה להתאושש. במחצית דיברנו על זה וזה לא הספיק", אמר גיא גודס בסיום. "החבר'ה הגיעו אחרי הקורונה ועשו את העבודה על הצד הטוב ביותר. שיחקנו כדורסל טוב וניצחנו המון משחקים ועלינו לגמר כנגד כל הציפיות, שום דבר לא ישנה לנו את מצב הרוח".
הריסון שכאמור הצליח כמעט לבדו להביא אליפות לקבוצתו, היה מאוכזב: "לא באנו מספיק מוכנים. מכבי הפתיעה אותנו, הם באו עם הרבה יותר אנרגיות והראו מי הם. ניסינו להגיב אבל זה היה מאוחר מדי ומגיע להם כל הקרדיט. היה לנו צ'אנס לנצח את המשחק הזה אבל זה הכדורסל, אין הרבה מה לעשות".
מי שעבורו היה זה גמר שלישי בקריירה, וחיכה גם הוא לזכות בפעם הראשונה באליפות, היה הקפטן עוז בלייזר. הפורוורד שהיה מנקודות האור של קבוצתו בעיקר מאז החזרה מהקורונה וגם במשחק אתמול עם 13 נקודות, הוסיף" "קשה לסכם. הרגשנו שאנחנו כבר שם אבל בכדורסל אין מגיע. נעכל את מה שקרה היום ואת כל העונה האחרונה ונסתכל קדימה. זה היה משחק מוזר. שמה שעשינו לירושלים בחצי, מכבי עשתה לנו. חבל שהפעם לא הצלחנו לעשות את זה, כי באמת מהרגע שחזרנו היינו בטוחים שהשנה זה שלנו".
4 צפייה בגלריה
גיא גודס
גיא גודס
גיא גודס ימשיך לחפש אליפות כמאמן
(צילום: ראובן שוורץ)
בראשון לציון כבר חושבים על העונה הבאה וכרגע יש לא מעט אי ודאות. בסגל הכתום יש רק שני שחקנים עם חוזה לעונה הקרובה. נועם דוברת שאמנם קיבל בסך הכול 3 דקות אתמול, אך עשה העונה התקדמות עצומה וישדרג את עצמו, ודריל מונרו שחתם בקיץ האחרון לשנתיים, אך גם סביבו המצב רחוק מלהיות סגור: "לא בטוח שאשאר. הקורונה שינתה הכול ואני צריך להיות כרגע עם המשפחה שלי. באופן כללי אני מאוד נהנה כאן בישראל ובראשון לציון ומקווה שיתאפשר לי לחזור לכאן עונה הבאה".
מלבד דוברת ומונרו, כל השחקנים מסיימים חוזה. אלכס המילטון כבר סגר את תנאיו בגלאטסראיי, וזאק הנקינס יחפש אולי הצעה אטרקטיבית יותר. בראשון לציון רוצים מאוד להמשיך עם השלד הישראלי, וככל הנראה יציעו חוזה נוסף לשחקנים כמו בלייזר ואדם אריאל, כשגם בר טימור מהפועל ירושלים עשוי להילקח בחשבון אם לא ימשיך בבירה. כמו כן בקבוצה ינסו להשאיר את הריסון בתקווה שהשתתפות ביורוקאפ והחיבור של השחקן למועדון, ישאירו אותו לפחות לעוד עונה בכתום.
.