עכשיו זה רשמי, יפתח זיו חתם במכבי תל אביב. הרכז בן ה-25 היה מבוקש בהרבה מאוד קבוצות, כולל באירופה, אבל בסופו של דבר החליט להצטרף לצהובים ולקחת על עצמו אתגר גדול - גם לשחק ביורוליג, אבל עוד קודם לכן לפלס את דרכו בתוך הסגל העמוס של יאניס ספרופולוס. הוא חתם לשנתיים עם אופציה לעונה נוספת.
זיו למעשה התלבט בימים האחרונים בין שלוש הצעות רציניות שהיו לו: זאת ממכבי ת"א, ממטרופוליטנס בה משחק תומר גינת, בה הובטח לו להיות רכז ראשון (הקבוצה משחקת ביורוקאפ), והצעה נוספת מקבוצה בכירה בספרד.
2 צפייה בגלריה
יפתח זיו
יפתח זיו
זיו. אתגר חדש
(צילום: אורן אהרוני)
הרכז הישראלי עשה את השיקולים שלו והחליט להעדיף את הצעת הצהובים, למרות שמבחינה מקצועית לא בטוח שהיא הכי חכמה עבורו. מנגד, זיו הוכיח בעבר שהוא לא מתרגש ממאבק על דקות משחק.
זיו, בוגר מחלקת הנוער של מכבי חיפה, עבר לא מעט קבוצות בקריירה למרות גילו היחסית צעיר. בין השאר שיחק בבוגרים של הירוקים, בבני הרצליה, מכבי אשדוד ועירוני נהריה. את הפריצה הגדולה שלו עשה בעונה הקודמת בגלבוע/גליל, בעיקר בליגת הקורונה, אחרי שקלע בממוצע 11 נקודות, מסר 3.9 אסיסטים ולקח 3.4 ריבאונדים.
2 צפייה בגלריה
ווילבקין מלווה את זיו
ווילבקין מלווה את זיו
ווילבקין וזיו בסדרת גמר הפלייאוף בעונה החולפת
(צילום: אורן אהרוני)
החסרון במשחקו של זיו היה הקליעה מחוץ לקשת וקבלת ההחלטות. בעונה החולפת הוא שיפר בצורה משמעותית את האספקטים הללו. כך למשל מ-17 אחוזים לשלוש ב-2019/10 הוא קפץ ל-37 אחוזים ב-2020/21, בה גם נבחר לישראלי המצטיין של העונה עם 12.3 נקודות, 4.9 ריבאונדים ו-4.5 אסיסטים ב-26.7 דקות.