בהפועל תל אביב הודיעו אחר הצהריים (ראשון) על ביטול החוזה של דקוואן קוק, מאחר שהפורוורד לא הצליח לסדר את הבעיות בדרכון שלו. בקבוצה ציינו כי מראש הוכנס לחוזהו סעיף אם תעריך היעד בו הוא אמור להגיע לישראל, וכשלא עמד בו הוחלט לשחררו. דקות לאחר מכן כבר פרסמה הקבוצה כי צירפה על חשבונו את ג'ון דיבלר (32, 1.98 מ'), בעל עבר מרשים בקבוצות גדולות בטורקיה, שינחת בארץ כבר היום וייכנס לבידוד.
"בעקבות העניינים הטכניים שמנעו מדקוואן קוק להגיע לישראל, חיפשנו שחקן עם תכונות דומות שייתן לנו קליעה לשלוש ברמה גבוהה. בנוסף, ג'ון ששיחק ברמות הכי גבוהות ביבשת יביא איתו ניסיון ואני בטוח שהוא ישתלב במהרה בפאזל שבנינו לקראת האתגרים שעומדים בפנינו בעונת המשחקים 2020/21", אמר המנהל המקצועי עידן פלדה.
3 צפייה בגלריה
ג'ון דיבלר
ג'ון דיבלר
ג'ון דיבלר
(צילום: באדיבות הפועל תל אביב)
3 צפייה בגלריה
קוק. כבר לא יגיע העונה להפועל ת"א
קוק. כבר לא יגיע העונה להפועל ת"א
קוק. כבר לא יגיע העונה להפועל ת"א
(צילום: תומר גנור)
דיבלר נבחר במקום ה-51 בדראפט 2011, אך מעולם לא שיחק ב-NBA. התחנה הראשונה שלו בקריירה המקצוענית הייתה פניוניוס היוונית. בהמשך עבר לקרשיאקה הטורקית איתה זכה באליפות מפתיעה ב-2015 וכן בגביע הנשיא תוך כדי שהוא מעמיד ממוצע של יותר מ-12 נקודות במעל 41 אחוזים מחוץ בשלוש עונות במועדון.
בקיץ 2015 חתם באנאדולו אפס ונתן עונה לא רעה בכלל ביורוליג עם 10.2 נקודות (49.5 אחוזים לשלוש). לאחר מכן חתם בגלאטסראיי וגם איתה שיחק ביורוליג. כמו כן לבש את המדים של בשיקטאש ודרושפאקה. סה"כ יש לדיבלר 78 משחקי יורוליג בקריירה, בהן קלע בממוצע 6.7 נקודות ב-47.1 אחוזים מחוץ לקשת.
3 צפייה בגלריה
יאניס קאסטריטיס ונדב זילברשטיין
יאניס קאסטריטיס ונדב זילברשטיין
קסטריטיס. בנה סגל מעניין
(צילום: ראובן שוורץ)
בעונה החולפת דיבלר לא שיחק כדורסל אחרי שלא קיבל הצעה מספיק אטרקטיבית מבחינתו. הוא כן לקח חלק לפני חודשיים ב-TBT, טורניר כדורסל בארצות הברית שמחלק פרסים על סך מיליון דולר לקבוצה הזוכה.