הפועל חולון הבטיחה הערב (חמישי) את המקום השני בתום העונה הסדירה, לאחר ניצחון בגן נר - 83:88 על גלבוע/גליל. חולון תפגוש את הקבוצה שתסיים במקום השביעי ולמעשה תזכה ביתרון הביתיות, אם וכאשר, עד לגמר הפלייאוף.
החבורה של סטפנוס דדאס האריכה את רצף הניצחונות שלה בליגה לשמונה ונהנתה מיום נהדר של סי.ג'יי האריס (21 נקודות) ומיכאל סוקולובסקי (14 נקודות, 8 ריבאונדים ו-6 אסיסטים).
7 צפייה בגלריה
כריס ג'ונסון שומר על נתנאל ארצי
כריס ג'ונסון שומר על נתנאל ארצי
ג'ונסון שומר על ארצי
(צילום: ראובן שוורץ)
7 צפייה בגלריה
גיא פניני
גיא פניני
משחק מסקרן. פניני
(צילום: עוז מועלם)

מהלך המשחק

ג'ונסון וסוקולובסקי פתחו בצליפות מבחוץ וסל של הפולני ביד שמאל קבע 0:8 מהיר. גם חילופים ופסק זמן לא עצרו את חולון החמה, שקלעה את כל 13 הנקודות הראשונות במשחק, ארצי העלה את המקומיים על לוח התוצאות כמעט באמצע הרבע אבל האריס וססטינה המשיכו להגדיל, 3:17. בלקשיר ופלויד הצטרפו לרשימת הקלעים של המארחת, ניב משגב נכנס טוב עם שלשה, אבל מהלכים גדולים של פלויד בשני צידי המגרש, כולל גג יפהפה שהוביל למתפרצת של ג'ו תומאסון, חתמו את הרבע בפיגור 23:13.
פלויד וחנוכי המשיכו במלאכת הקיזוז והתקרבו למרחק 6, אלא שאז סוקולובסקי ומשגב חזרו לצלוף מעבר לקשת וברחו ליתרון שיא, 18:34. צמד הגבוהים באדום, בלקשיר ופלויד, שוב היו אלו שהחזירו את קבוצתם למשחק, גיא פניני עלה על הלוח אבל ארצי ותומאסון קלעו בצבע והורידו לחד-ספרתי, 38:30. פרדריק בורדיון קבר שלשה ועבירה, תומאסון ענה לו עם שלשה בלי עבירה בצד השני והאריס הגדיל ל-33:43. ג'ונסון קבר את השלשה התשיעית במספר בסגול-צהוב, הספסל המקומי ספג עבירה טכנית ושלשה נוספת, הפעם מידיו של האריס, שלחה את האורחים להפסקה ביתרון 34:49.
7 צפייה בגלריה
סטפנוס דדאס
סטפנוס דדאס
רבע ראשון מהסרטים של חולון. דדאס
(צילום: ראובן שוורץ)
גם המחצית השנייה נפתחה בסערה סגולה ושלשות של ססטינה וסוקולובסקי העלו את הפער מעל 20, תומאסון קלע 8 נקודות רצופות עבור המארחת, אבל אלכסנדר בנקודות בכורה בקדנציה השלישית שלו בסגול קבע 42:59. תומאסון כיפר על עבירה טכנית עם צמד קליעות עונשין ואסיסט לשלשה של חנוכי, פלויד קלע סל אקרובטי וקאזינס במהלך של 3 נקודות הוריד ל-61:53 בלבד. האריס החזיר את הפער לדו-ספרתי עם 7 נקודות רצופות, אבל המומנטום נשאר מקומי וקאזינס באסיסט לשלשה של חנוכי וסל משלו קירב את גלבוע ל-68:62 לפני הרבע הרביעי.
שלשה של זיו חתכה את הפער בחצי והקפיצה את האדומים ביציע, אבל פניני ובורדיון מיד ענו לו בצד השני, 65:74. בלקשיר המשיך את ההפגזה מבחוץ, ג'ונסון בשני סלים רצופים השיב את הפער לדו-ספרתי, 68:78. תומאסון ופלויד שוב קירבו את גלבוע אחרי בצורת קצרצרה, אך מי אם לא פניני ענה להם בשלשה וסוקולובסקי מהקו קבע 72:83. המארחים לא נשברו, פלויד סיפק שני גגות באותו מהלך ומהלך נוסף של סל ועבירה הוריד ל-83:77, שתי דקות לסיום. ג'ונסון קלע 1 מ-2 מהקו, זיו ותומאסון טיילו לטבעת והורידו ל-84:81 בלבד, חצי דקה לסיום. האריס כמעט הסתבך, אבל הצליח למצוא את בורדיון שהחזיר לו וממש בסיום שעון הזריקות הוא קלע פייד אוויי קשה, 81:86. האדומים חזרו מפסק זמן עם הכנסת כדור מהירה לפלויד שסחט עבירה, אבל פספס ליי אפ והשאיר את שתי הנקודות על הקו, ג'ונסון לקח את הריבאונד והבטיח את הניצחון בצד השני, 81:88 בסיום.
קלעו לחולון: האריס 21, ג'ונסון 15, סוקולובסקי 14, ססטינה 11, פניני ומשגב 8 כ"א, בורדיון 6, אלכסנדר (בהופעת בכורה) 5. לגלבוע/גליל: תומאסון 23, פלויד 20, בלקשיר 12, חנוכי וקאזינס 9 כ"א, ארצי וזיו 5 כ"א.

הצגה לים מדר, ניצחון דרמטי להפועל ת"א

הפועל ת"א כבר לא תהיה ברבע גמר הפלייאוף, אבל זה לא אומר שהיא לא רוצה לנצח. הערב רשמה 99:100 דרמטי בקונכיה על הפועל באר שבע, הודות לשיא קריירה של ים מדר (29 נקודות) וקליעות עונשין מנצחת של רז אדם בשניית הסיום.
7 צפייה בגלריה
ים מדר מנסה לרדוף אחרי ספנסר וייס
ים מדר מנסה לרדוף אחרי ספנסר וייס
ים מדר מנסה לרדוף אחרי ספנסר וייס
(צילום: ישראל יוסף)
7 צפייה בגלריה
אמיר בל
אמיר בל
אמיר בל בדרך לסל
(צילום: ישראל יוסף)
7 צפייה בגלריה
אדם חוגג את הניצחון הדרמטי
אדם חוגג את הניצחון הדרמטי
אדם חוגג את הניצחון הדרמטי
(צילום: ישראל יוסף)
7 צפייה בגלריה
טילמן ואדם מאושרים
טילמן ואדם מאושרים
טילמן ואדם מאושרים
(צילום: ישראל יוסף)
הרבע האחרון היה סופר-דרמטי. מדר קלע סל גדול עם הקרש ששבר את שיא הקריירה שלו, אמיר בל החטיא מבחוץ אבל הכדור חזר אליו, הוא סחט עבירה והשווה מהקו, 99:99, 13 שניות לסיום. מדר החטיא, אבל אדם לקח ריבאונד התקפה, סחט פאול, שבר שוויון מהקו והחטיא בכוונה את הזריקה השנייה. ג'סטין טילמן בלט עם 29 נקודות ו-10 ריבאונדים אצל המנצחת, ספנסר וייס קלע 25 למפסידה, שבניגוד להפועל ת"א כן תהיה בשמינייה הראשונה.
בפלייאוף העליון, אחרי חמישה הפסדים רצופים, הפועל אילת שבה למסלול הניצחונות. החבורה של אריאל בית הלחמי ברחה לפער דו-ספרתי כבר בשלב מוקדם מול הפועל חיפה בדרך ל-97:123 באולם בגין. כעת תמתין אילת לראות מי תעמוד בינה לבין חצי הגמר: הפועל חיפה או הפועל ירושלים. קייסי פראת'ר (28) וג'ו רגלנד (26) בלטו באילת. קינן אוואנס קלע 27 למפסידה.
פורסם לראשונה: 18:13, 27.05.21