הפועל חולון החתימה את הסנטר הבלגי מקס דה זאו (33, 2.08 מ'), שיהיה הזר החמישי של הסגולים. כבר תקופה שקבוצתו של סטפנוס דדאס חיפשה שחקן גבוה שיסייע לה בעיקר במאבקים בליגת האלופות, שם היא נמצאת במאזן שלילי (2:1).
הסנטר היה אמור לשחק עם נבחרת בלגיה בחלון נובמבר של מוקדמות יורובאסקט 2022, אך בעקבות ההצעה שקיבל מהסגולים הוא שוחרר. "לא יכולנו למנוע ממקס את האפשרות הזאת. הוא הבטיח לנו שיהיה זמין בחלון של פברואר", אמרו בנבחרת הבלגית.
2 צפייה בגלריה
מקס דה זאו
מקס דה זאו
דה זאו מול נוביצקי ב-2011
(צילום: gettyimages)
2 צפייה בגלריה
מקס דה זאו
מקס דה זאו
רכש חדש. דה זאו
(צילום: באדיבות הפועל חולון)
דה זאו החל את הקריירה בבריסל, ולאחר מכן שיחק חמש שנים בפפינסטר. כמו כן, עבר בגנט ואחרי עונת שיא באנטוורפן בה נבחר לשחקן העונה בבלגיה, חתם בווירטוס רומא האיטלקית. כמו כן שיחק בנימבורק הצ'כית, אולדנבורג הגרמנית ובשנתיים האחרונות באובראדוירו הספרדית. בקיץ חתם בסטךמנט ז'ילונה הפולנית, אבל שוחרר אחרי תשעה ימים מבלי ששיחק. הוא שיחק נגד חולון בליגת האלופות בעונת 2017/18 במדי אולדנבורג וקלע 26 נקודות יחד עם 7 ריבאונדים בהפסד של קבוצתו 94:90.
מאמן הקבוצה, סטפאנוס דדאס, התייחס להחתמה: "מדובר בשחקן חכם מאוד, בעל נוכחות בצבע שיוסיף לנו פרמטר אחד שחסר לנו בעקבות ההיעדרות של ריצ'י האוול. מקס שיחק תמיד בקבוצות יותר מעונה אחת, מה שמוכיח את איכותו כשחקן וכאדם. הוא יהיה איתנו באופן זמני לפחות עד לסוף משחקי ליגת האלופות ועל פי המצב הרפואי והצרכים של הקבוצה נתכנן את העתיד המשותף באותה תקופה".