הפועל תל אביב צפויה הודיעה היום (שישי) ליאניס קסטריטיס על סיום דרכו במועדון. בקבוצה נכנסו לבעיה קשה בתחתית בעקבות פתיחת העונה הרעה מאוד, כאשר הניצחון אמש (חמישי) של עירוני נהריה, האחרונה בטבלה, על מכבי ראשון לציון, סיבך עוד יותר את האדומים. מי שמגיע במקומו של היווני הוא דני פרנקו, שחוזר לקדנציה שנייה, וחתם על חוזה לעונה וחצי. פרנקו יעביר את אימון הבכורה שלו מחר, ויעמוד על הקווים במשחק החוץ מול הפועל חיפה כבר ביום שני.
יש לציין כי פרנקו, שהחל את 2020/21 כמאמן נהריה והתפטר, התלבט האם לקחת את הג'וב בהיכל קבוצת שלמה ולשוב לקדנציה שנייה, אבל הופעלו עליו לחצים רבים בנושא מטעם הפועל ת"א ולבסוף הוא השתכנע.
2 צפייה בגלריה
דני פרנקו ורמי כהן, יו"ר הפועל ת"א
דני פרנקו ורמי כהן, יו"ר הפועל ת"א
פרנקו עם כהן. חזרו לשתף פעולה
(צילום: ראובן שוורץ)
בהפועל ת"א נתנו עד לאחרונה גיבוי מלא לקסטריטיס, וטענו כי מכת הפציעות שפוקדת את הקבוצה מפתיחת העונה מנעה ממנו להוציא מהסגל את המקסימום. אבל כעת, נוכח המצב הקשה והאפשרות הריאלית לירידת ליגה, בהנהלה החליטו כי חייבים לבצע זעזוע על מנת לעורר את השחקנים.
בקדנציה הראשונה של פרנקו בהפועל ת"א (2019-2017) הוא הוביל את המועדון לראשונה במתכונתו הנוכחית כקבוצת אוהדים לפיינל פור. עונתו השנייה במועדון הייתה פחות מוצלחת, אבל הקבוצה עדיין העפילה לפלייאוף - והודחה ברבע הגמר על ידי מכבי ת"א. בסיום העונה חוזהו של פרנקו לא הוארך.
2 צפייה בגלריה
יאניס קסטריטיס
יאניס קסטריטיס
קסטריטיס. שילם את המחיר
(צילום: ראובן שוורץ)
"לצערנו המציאות והאתגרים של העונה חייבו אותנו בלב כבד לעשות שינוי", אמר יו"ר הפועל ת"א, רמי כהן. "ראשית נאחל ליאניס, איש כדורסל ובן אדם מדהים המון הצלחה. הוא נכנס לנו ללב, התנהג במקצועיות והיה חלק ממשפחת הפועל מהרגע הראשון ועד האחרון".
על החתמתו של פרנקו הוסיף כהן: "אנו מקבלים בברכה את דני שחוזר לקדנציה שניה אצלנו, אחרי הרבה טלטלות בקדנציה הראשונה. דני הוא מאמן מצוין ואנו מאמינים שיכול לעזור מאוד בסיטואציה הנוכחית. ישבנו ארוכות אתמול ואנו בטוחים ששני הצדדים למדו והפיקו לקחים, ומאמינים ושביכולתנו לשחזר את ההישגים שהשגנו יחד".