אחרי שנה עם יציעים ריקים ואווירה רדומה במגרשים, הקהל בדרך חזרה לאולמות. קבינט הקורונה אישר בתחילת השבוע כניסה מצומצמת של קהל החל מה-21 בפברואר, כשלפי המתווה יש אישור ל-300 איש באולמות סגורים ו-500 באצטדיונים.
בזמן שבליגת העל בכדורגל בוחרים לחכות לפעימה השנייה בעוד כשלושה שבועות, במינהלת הליגה בכדורסל וכמובן אצל הקבוצות מחכים בקוצר רוח ומקווים שבעתיד הקרוב כמות האוהדים תגדל.
3 צפייה בגלריה
היכל מנורה מבטחים
היכל מנורה מבטחים
היכל מנורה מבטחים
(צילום: עוז מועלם)
"זה נכון שהיינו רוצים שיאפשרו לנו להכניס מספרים גדולים יותר", אמר יו"ר מינהלת הליגה שמואל פרנקל. "אבל אני חושב שצריך להתחיל מיידית להריץ את כל המערכת הזאת, גם אם מדובר בכמות קטנה של אוהדים".
יש לציין שמעבר להכנסת הקהל, הליגה בכדורסל בישראל היא מבין הליגות עם מספר השחקנים המחוסנים הגדול ביותר מה שעומד על 88 אחוז מתחסנים, מחלימים וכאלה שכבר נקבע להם תור לחיסון.
3 צפייה בגלריה
שמואל פרנקל
שמואל פרנקל
"צריך להריץ מיידית את כל המערכת הזו". שמואל פרנקל
(צילום: עוז מועלם)
אז איך המתווה להכנסת קהל יעבוד?
  • לאולמות הכדורסל יוכלו להיכנס בעלי תפקידים של הקבוצות, אנשי תפעול, שופטים, תקשורת ו-300 אוהדים (גם באולמות גדולים של מעל ל-11 אלף מקומות ישיבה כמו אלו של הפועל ירושלים ומכבי ת"א יוכלו להכניס רק 300).
  • הקבוצות בעצמן יחליטו על בחירת אותם אוהדים שייכנסו לכל משחק, בזמן שמתגבשת הצעה ליצור רשימה מסודרת של כל האוהדים שרוצים להיכנס למשחקים ולקיים הגרלה בכל משחק ביתי.
  • חל איסור מוחלט על פתיחת קופות, כך שהכרטיסים יוכלו להימכר רק דרך האינטרנט.
  • כל אוהד שיגיע למגרש חייב להציג תעודת זהות ואיתה תעודת מתחסן או מחלים, לא תתאפשר כניסה ללא שתי התעודות ביחד.
  • כל קבוצה צריכה להיות אחראית על מינוי אחראי קורונה ו-6 סדרנים לפחות בתוך המגרש. לגבי המימון, כמו בכל שנה משרד הספורט משתתף בסיום העונה בעלויות האבטחה ועל פי דוח פירוט ההוצאות של כל קבוצה.
  • ילדים בעיקרון לא יוכלו להיכנס מאחר והם לא יכולים להתחסן, אך ילד שמחזיק בתעודת מחלים יוכל להיכנס ללא קשר לגילו.
  • אם בעבר כל קבוצה מארחת הייתה צריכה להעביר 10 אחוז מהכרטיסים לקבוצה האורחת, הפעם כל 300 האוהדים יהיו של הקבוצה המארחת, ללא קהל של האורחת.
3 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי ת"א
אוהדי מכבי ת"א
נכון לעכשיו, 300 אוהדים בלבד. אוהדי מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
למרות כל השמחה והרצון העז להכניס את האוהדים אחרי תקופה כל כך ארוכה בלעדיהם, יש לא מעט קבוצות בליגה שלא ממש אהבו את ההחלטה, אבל מנסים להסתדר עם מה שהקציבו להם בתקווה שבפעימה הבאה בתחילת מרץ כבר יאפשרו להם להכניס מספרים גדולים יותר.
"אני חושב שהגיע הזמן לפתוח את העולם, להמשיך להתחסן ולהקפיד על הנהלים", אמר יו"ר הפועל ת"א רמי כהן. "על אחת כמה וכמה האוהדים במגרשים. ההחלטה הגנרית של 300 אוהדים היא לא טובה, גם ברמה הכלכלית, בגלל האבטחה, השיטור וסדרני הקורונה שנצטרך להכניס. בסוף ההפסד עולה על הרווח. גם העובדה שהודיעו שקהל אורח לא יכול להיכנס. לכן החלטנו שאנחנו לא משתפים פעולה עם הכנסת הקהל במתכונת הנוכחית".
יו"ר הפועל חולון איתן לנציאנו הוסיף: "אישית אני תמיד חושב שהקהל צריך להיכנס, אבל זאת החלטה מביכה. מצד שני לא יכולנו להגיד לא כי יש לחץ עצום מלמטה ומהאוהדים לחזור לאולם. זה יהיה עכשיו כמו ׳משפט שלמה׳ את מי להכניס ואיך לחלק את הכמות המטורפת של הבקשות".