הפועל חולון תעלה מחר (חמישי, 20:00) על הפרקט ברוסיה לרגע השיא של המועדון באירופה - כשתפגוש את בורגוס ברבע גמר ליגת האלופות. הקבוצה נחתה אתמול בצהריים בעיר ניז'ני נובגורוד שמארחת את אירוע הפיינל 8, וכבר הספיקה להתאמן באולם שבו תיערך ההתמודדות.
"המטרה העיקרית שלנו הייתה להעפיל מהשלב הראשון, מה שלא קרה עד העונה הזאת. מהרגע שהמשכנו לנצח הפכנו לרעבים וראינו שאפשר לעשות יותר. עכשיו אנחנו אפילו עוד יותר רעבים ורוצים להמשיך ולהצליח בליגת האלופות. יש לנו מוטיבציה גדולה כי אנחנו משחקים מול האלופה המכהנת".
4 צפייה בגלריה
דדאס במסיבת העיתונאים
דדאס במסיבת העיתונאים
דדאס (שני מימין) במסיבת העיתונאים
(צילום מסך)
דדאס נשאל על הסגנון המיוחד של חולון עם חמישה שחקנים מחוץ לקשת, שזורקים לא מעט מחוץ לקשת: "סגנון המשחק שלנו גורם קשיים ליריבה. המטרה שלנו היא להוציא את היריבה מהמשחק השגרתי שלה. ננסה להפוך את ההתמודדות לכמה שיותר קלה, להחביא את החסרונות שלנו ולהבליט את היתרונות. אם אלוהים ירצה נעפיל לשלב הבא".
על הרוטציה הקצרה של חולון מתחילת העונה, שבדרך כלל נעה סביב שמונה שחקנים בלבד במשחק, אמר המאמן היווני: "ידענו מהיום הראשון של העונה שנשחק עם רוטציה קצרה. במשחקי נוקאאוט זה יתרון כי גם אם השחקנים שלי פותחים רע את המשחק הם יודעים שלא יחליפו אותם והם צוברים בטחון בהמשך".
דדאס ציין את היתרון הגדול של בורגוס: "העובדה שיש לה הרבה שחקנים שכל אחד יכול להיות פקטור במשחק. אנחנו צריכים להיות מוכנים לכל השחקנים שלהם. נכון שכולם מדברים על בניטה, מקפאדן, חסימות לקליעות ולעצור אותם. אבל זה לא רק הם. זה בעיקר מה שמדאיג אותי בנוגע לבורגוס. נצטרך לעשות התאמות תוך המשחק".
4 צפייה בגלריה
כריס ג'ונסון מול אלכס צ'וברביץ'
כריס ג'ונסון מול אלכס צ'וברביץ'
ג'ונסון. שחקני חולון על אדי הדלק האחרונים?
(צילום: ראובן שוורץ)
קפטן חולון, גיא פניני, הוסיף: "אנחנו מאוד גאים ונרגשים להיות באירוע הזה. זאת העונה הרביעית שלי במועדון ומהרגע הראשון המטרה הראשית הייתה להעפיל שלב באירופה. אני שמח שהעונה עמדנו במשימה ואפילו מעבר לכך".
על היריבה, אמר פניני: "יש לנו הרבה כבוד לבורגוס, הם עדיין אלופי המפעל. כולם יודעים שהכוח שלהם הוא לא היכולת האישיות. זאת קבוצה שמשחקת כמו מכונה. מצד שני, יש לנו הרבה ביטחון בקבוצה שלנו. יש לנו עד עכשיו עונה נהדרת באירופה וכן בליגה הישראלית. נשים הכל על הפרקט במטרה לנצח את האלופה".
פניני נשאל על איך זה לשחק מול קהל העונה, משהו שלא קרה לרוב הקבוצות שלוקחות חלק בפיינל 8: "אני לא יודע אם תהיה אותה אווירה ברוסיה כמו באולם שלנו בישראל. זה כיף לשחק מול קהל, בטח מול הקהל שלנו. זה היה היתרון שלנו בטופ 16 של ליגת האלופות. הם תומכים בנו ודוחפים אותנו, אנחנו מתגעגעים אליהם".
4 צפייה בגלריה
גיא פניני
גיא פניני
גיא פניני
(צילום: ראובן שוורץ)
חולון אמנם מגיעה אחרי ההפסד 104:98 להפועל תל אביב בליגה, אבל אסור לשכוח את הבלגן שהיה במשחק עם זריקת החפצים על גיא פניני שהוציאה את הסגולים מפוקוס אחרי ששלטו לחלוטין בעניינים. אם מוציאים את המפגש הזה מהמשוואה, החבורה מישראל נמצאת בכושר נהדר, זכתה בליגה הבלקנית לאחרונה ומציגה כדורסל נהדר".
מי שמעט מדאיג את חולון הוא סי.ג'יי האריס, שלא שיחק מול אקדמיק פלובדיב בגמר הבלקנית, ונגד הפועל ת"א נראה חלוד. הגארד סובל מכאבים במפשעה, אבל בקבוצה מקווים שיוכל לחזור ליכולת שבעקבותיה הוא אחד המועמדים לתואר ה-MVP העונתי של המפעל.

הקרנה מיוחדת בהיכל טוטו לאוהדים

מכיוון שלקבוצה ניתנו רק 20 הזמנות לאירוע, ועל האוהדים נאסר להגיע לרוסיה בעקבות הקורונה, הוחלט על הקרנה משותפת של המשחק בהיכל טוטו, כאשר הכספים מהכרטיסים שיימכרו אליה (בעלות של 20 שקלים, אפשר גם לתרום יותר) יועברו לארגון נכי צה"ל בישראל. בנוסף תתאפשר הכנסת קהל מתחת לגיל 16 ולא מחוסנים באמצעות בדיקות קורונה מהירות.
4 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל חולון
אוהדי הפועל חולון
אוהדי חולון. סידרו להם הקרנה מיוחדת
(צילום: ראובן שוורץ)
בורגוס תתייצב למשחק אחרי הניצחון הגדול שלה 77:95 על בטיס מתחתית הליגה הספרדית בו התפוצץ הגארד המנוסה שלה ויטור בניטה עם 37 נקודות (8 מ-10 לשלוש) ב-29 דקות. על הקבוצה של ז'ואן פנארויה עוברת עונת מלאת תהפוכות, והיא מדורגת במקום השישי בליגה, כאשר לפיינל 8 היא העפילה ברגע האחרון מהמקום השני בבית שלה.