אחרי ההדחה המאכזבת בחצי גמר הפיינל פור, בהפועל ירושלים מסתכלים קדימה וצפויים לקבל החלטה ב-48 שעות הקרובות האם להשאיר את המאמן עודד קטש על הקווים עונה נוספת או לא. מה הסיבות להתלבטות, ולמה בכל זאת המאמן הלאומי זוכה למספר נקודות זכות?
המטרות של הפועל ירושלים בשנים האחרונות די ברורות. מאז עזיבת המועדון את מפעל היורוקאפ והירידה למפעל השלישי בחשיבותו, ליגת האלופות של פיב"א, הרצון של ההנהלה היה לארח את הפיינל פור של המפעל, ולשם כך היו צריכים להגיע לשם. בנוסף, שתי המטרות הקבועות היו תמיד לזכות במשחקים על תואר, בטח לאור ההשקעה הכספית הגדולה שנעשית בשנים האחרונות.
2 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
בירושלים עדיין מתלבטים. עודד קטש
(צילום: אורן אהרוני)
בירושלים בוחנים לעומק את נושא עמדת המאמן לקראת העונה הבאה בעיקר בגלל העובדה שבשלוש השנים האחרונות תחת קטש הקבוצה נעצרה בשלב חצי גמר הפיינל פור. בקבוצה הסבירו שהאכזבה העונה היא אפילו גדולה יותר מהעונה שעברה, למרות שזה היה כמו שיחזור שלה. מחזיקת הגביע פתחה לא טוב את חצי הגמר וכבר בסיום הרבע הראשון היא פיגרה ב-15 נקודות והשחקנים נראו כבויים, דבר שנופל אוטומטית על ההכנה המנטאלית של המאמן.
ההנחות שנעשות לקטש נובעות מכמה סיבות: הראשונה היא שבהפועל ירושלים אוהבים בשנים האחרונות את דפוס ההמשכיות, השנייה היא העובדה שלפני שלוש עונות הוא הגיע רק באמצע העונה ולא בנה את הסגל, השלישית היא ההגעה עד לרבע גמר ליגת האלופות בעונה שעברה והזכייה בגביע המדינה, והשנה הקבוצה נראתה אפילו טוב יותר באירופה עם ההעפלה לרבע הגמר רגע לפני שהעונה נקטעה בגלל הקורונה (וכמובן זכייה שנייה ברציפות בגביע). סיבה נוספת היא ההתחשבות בכל מה שעבר על הקבוצה בתקופה האחרונה עם עזיבתם של טיישון תומאס וג'ייקובן בראון, שגרמו בין היתר ליציאה מהשטף והכימיה שנקטעה.
עניין נוסף שמשחק תפקיד הוא הפגרה הקצרה. ליגת האלופות של פיב״א כבר הודיעה שבכוונתה לערוך טורניר מקוצר שבו למעשה הקבוצות יסיימו את העונה האירופית. אותו טורניר ייערך כבר ב-30 לספטמבר. ברגע שהפועל ירושלים תחליף מאמן היא תצטרך לבצע שינויים בסגל לפי בקשת הצוות המקצועי החדש, מה שלא משאיר להם הרבה זמן להתכונן. אגב, הזוכה בו תקבל מיליון אירו, כשכל אחת מהעולות לפיינל פור תשלשל לכיסה 400 אלף אירו.
2 צפייה בגלריה
הראל מגיע לישיבה
הראל מגיע לישיבה
אין הרבה זמן להחליט. גיא הראל
(צילום: עוז מועלם)
במידה שהאדומים רוצים להגיע מוכנים לטורניר הם יצטרכו להתחיל להתאמן כבר בסביבות ה-15 באוגוסט, מה שמשאיר להם מספר ימים לסגור את כל הסגל לעונה הבאה, בין היתר בגלל שהשחקנים שיש להם אופציה לעונה נוספת כבר המריאו לארה״ב וכשיחזרו, הם ייאלצו להיכנס ל-14 יום בידוד, כך גם עם כל זר חדש שיגיע.
ראשי המועדון וקטש צפויים להיפגש ב-48 שעות הקרובות ולקבל החלטה משותפת לגבי המשך דרכו של המאמן, גם מבחינה מקצועית, בעקבות האכזבה הגדולה בשנתיים האחרונות במשחקים במאני טיים וגם מבחינה כלכלית, זאת מאחר שייאלץ לקצץ משמעותית בשכרו אחרי הפגיעה הכלכלית בעקבות הקורונה. אם אכן יוחלט להיפרד ממנו, בירושלים ילכו על מאמן זר.