אחרי שהביסו את מכבי חיפה ברוממה 82:101, השלימו 0:2 על הירוקים בסדרת רבע גמר הפלייאוף, והעפילו בפעם החמישית בשש העונות האחרונות לפיינל פור, במכבי ראשון לציון בשמיים.
עשרות אוהדים של הקבוצה חיכו לאוטובוס של השחקנים שישוב מחיפה לבית מכבי, והחלו בחגיגות כשהשחקנים חוגגים איתם מרחוק ומעלים את סרטונים של האירוע המשמח לרשתות החברתיות.
2 צפייה בגלריה
דיאנג'לו האריסון
דיאנג'לו האריסון
האריסון. הכתומים העפילו בצדק
(צילום: ראובן כהן)
אחרי שיעצרו את החגיגות, בראשל"צ יצטרכו למצוא פתרונות ליריבתם בחצי הגמר – הפועל ירושלים. שישה משחקים נערכו העונה בין הצדדים (שלושה בליגה, שניים בבית העליון ואחד בגביע), ובכולם ידם של האדומים הייתה על העליונה. אין ספק שהכתומים מגיעים כאנדרדוג להתמודדות ביום ראשון בהיכל מנורה מבטחים.
"בחצי השני יצאנו כמו מלוע של תותח, עם הרבה אנרגיות והתלהבות שזה המשחק שלנו. אני שמח שעשינו את הניצחון הזה, עוד לא סיימנו כי יש לנו משחק בחצי הגמר והמטרה היא להגיע שוב לגמר גם השנה", הסביר עוז בלייזר אחרי הניצחון על חיפה.

"גודס אמר לנו במחצית שלא נסענו סתם שעה וחצי לכאן ואנחנו חייבים לתת את הכל ב-20 הדקות האחרונות", אמר דריל מונרו, שסיפק ערב נהדר של 25 נקודות. "דריל לא ילד כבר אבל הוא נתן הצגה כמו שרק הוא יודע", התייחס המאמן להצגה של הפורוורד. "אני שמח על הניצחון החשוב. עשינו את זה עם חצי שני פנטסטי. אני חושב שהגיע לנו, ואני שמח בשביל הקבוצה והקהל שלנו שרואה את המשחקים מהבית".

חיפה: סאואנה ימשיך?

בחיפה היו מאוכזבים מאוד כמובן מההדחה, ובעיקר מהתצוגות החלשות של הקבוצה לאורך הסדרה, שכלל לא היוותה איום על ראשל"צ. היכולת הרעה הגיעה דווקא אחרי בית עליון טוב שסיפקו הירוקים, וזה בעיקר מה שמפתיע.
2 צפייה בגלריה
דניאל סאואנה
דניאל סאואנה
סאואנה. חיפה לא התייצבה לסדרה
(צילום: ראובן כהן)
המאמן דניאל סאואנה העדיף להסתכל על חצי הכוס המלאה: "חשבו שאחרי שעלינו ליגה נרד במהירות חזרה, אבל עשינו 15 ניצחונות ב-29 משחקים. אני רוצה להמשיך כאן גם בעונה הבאה, אבל נראה מה יהיה". גם שמו של אריאל בית הלחמי עלה כמועמד לקבוצה בעונה הבאה.
ווילי וורקמן, מייקל בריסקר ורומן סורקין ימשיכו בעונה הבאה בקבוצה, הזרים שהגיעו בפגרת הקורונה יעזבו. מי שכבר סיכם בקבוצה אחרת, זמן קצר אחרי ההדחה הוא גיל אמיתי, שהצטרף לא.ס רמת השרון מהליגה הלאומית. הרכז הוותיק דווקא קיבל בממוצע העונה 14 דקות (3.3 נקודות ו-1.3 אסיסטים), אבל בשני משחקי רבע הגמר יובש על הספסל. אמיתי, שניסה את מזלו שוב בליגת העל, כנראה הרגיש שזה מספיק ובליגה השנייה הוא צפוי להיות משמעותי בהרבה.