הוא חזר: דונטה סמית' נחת היום (רביעי) בישראל לקראת הצטרפותו למכבי חיפה. הפורוורד בן ה-36 ישהה בבידוד 14 יום לפי המתווה של משרד הספורט ולאחר מכן יתחיל להתאמן עם חבריו.
סמית' אמר עם נחיתתו: "אני שמח לחזור לישראל ולמדים הירוקים של מכבי חיפה. אני מחכה לפגוש את החברים ולהתחיל לעבוד. אני מקווה שהאוהדים יתמכו בנו, מאיפה שאפשר". הוא שיחק בעונה החולפת בפריז לבלואה מהליגה הראשונה בצרפת, ורשם בממוצע 8.7 נקודות, 4.4 ריבאונדים, 4.6 אסיסטים ו-1.6 חטיפות. ב-2013 הוביל סמית' את מכבי חיפה לאליפות היסטורית.
1 צפייה בגלריה
סמית'. אחד הזרים הטובים בתולדות ליגת העל
סמית'. אחד הזרים הטובים בתולדות ליגת העל
סמית'. אחד הזרים הטובים בתולדות ליגת העל
(צילום: אורן אהרוני)
הפורוורד נבחר על-ידי אטלנטה הוקס במקום ה-34 בדראפט 2004, ושיחק במדיה שתי עונות (2.7 נקודות ו-1.1 ריבאונדים ב-61 משחקים). בעונת 2012/13 הגיע לישראל וחתם בשורות הירוקים תחת בראד גרינברג. הפורוורד הפך מיד לאחד הכוכבים הגדולים בליגה ויחד עם גל מקל, פול סטול, עידו קוז'יקרו ואחרים, הצליח להוביל את חיפה לזכייה באליפות.
סמית' המשיך בירוק גם בעונה לאחר מכן והגיע עם קבוצתו לגמר (שהיה בשיטת בית וחוץ) שנה שנייה ברציפות, כשבדרך זכה בתואר שחקן העונה, אבל מכבי תל אביב של דייויד בלאט זכתה באליפות בזכות הפרש סלים.
בקיץ 2014 חתם בהפועל ירושלים יחד עם מאמנו בחיפה אז, דני פרנקו. בסיום אותה עונה הוא הצליח להביא לקבוצה את האליפות הראשונה בתולדותיה והפך לזר הראשון בישראל שזוכה בשתי אליפויות מחוץ למכבי ת"א. לאחר שנתיים בירושלים עזב ועבר לשחק בפורטו ריקו. בעונה האחרונה שיחק בצרפת.