סוף סוף הפועל תל אביב מצאה סנטר. האדומים צירפו עד תום העונה את טייריק ג'ונס, פורוורד/סנטר בן 23 המתנשא לגובה 2.06 מ'. ג'ונס החל את העונה בפרומי מדרום קוריאה, אך לא התאקלם (6.6 נקודות ו-6.6 ריבאונדים ב-13.5 דקות) וחיפש לעצמו קבוצה אחרת. ג'ונס ינחת בארץ בסוף השבוע ועשוי להירשם לדרבי ברבע גמר הגביע מול מכבי ת"א ביום ראשון (21:00).
בהפועל ת"א הוא יחליף את טאליב זאנה, שמושבת כבר תקופה ארוכה אחרי שלא הצליח להתאושש מהדלקת במפרק ממנה הוא סובל למעשה מפתיחת העונה. זאנה שיחק מספר משחקים עם האדומים, אבל נראה רע. יש לציין שהקבוצה עדיין לא הודיעה רשמית על שחרורו.
3 צפייה בגלריה
טייריק ג'ונס
טייריק ג'ונס
ג'ונס. שם מסקרן
(צילום: AP)
(צפו בביצועיו של ג'ונס מדרום קוריאה)
לג'ונס סיפור חיים מעניין. אימא שלו היגרה לארה"ב מג'מייקה בגיל 11, כשאת המסע היא עשתה רק עם אחיה. בתיכון היא הייתה כוכבת אתלטיקה. אביו הגיע מאיי הבהאמה והיה שחקן כדורסל תיכונים. כשג'ונס היה בן חמש בלבד, אביו נהרג בתאונת טביעה.
לשחקנה החדש של הפועל ת"א שני קעקועים, אחד עם המספר 88 מכיוון שזה היה הכינוי שנתן לו אביו לאור המשקל בו נולד (8.8 פאונד), וכן קעקוע עם המספר 32, מספר הגופייה איתה שיחק אביו בתיכון.
3 צפייה בגלריה
טאליב זאנה חוגג
טאליב זאנה חוגג
זאנה. לא הצליח להתאושש מהפציעה
(צילום: אורן אהרוני)
הפורוורד/סנטר העביר ארבע עונות באוניברסיטת קסאבייר, כשאחרי שנתיים ראשונות קשות השתפר משמעותית. בעונת הסיניור שלו קלע 14 נקודות וקלט 11 כדורים חוזרים ב-28.2 דקות.
ג'ונס נחשב לסנטר חזק ופיזי, שאוהב להטביע ומשיג את כל הנקודות שלו מתחת לסל (לא זורק מחוץ לקשת). הוא גם מצטיין בכל מה שקשור לריבאונד, חוסם לא רע ובעיקר מביא אנרגיה והתלהבות, מה שחסר מאוד בקו הקדמי של הפועל ת"א. מנגד, קבוצתו של יאניס קסטריטיס תהיה התחנה הראשונה שלו באירופה, וגם העובדה שנכשל בדרום קוריאה צריכה להרים גבה.
3 צפייה בגלריה
יאניס קסטריטיס
יאניס קסטריטיס
קסטריטיס. חיזוק חשוב
(צילום: ראובן שוורץ)
"טייריק מגיע אלינו בתקופה קריטית וחשובה לעונה הזו", אמר קסטריטיס. "אנחנו משחקים תקופה ארוכה ללא שחקן בעמדה חמש לאחר שטאליב נפצע וכולנו עצובים על כך שהוא לא יוכל לסייע לנו. טייריק משחק בקצב גבוה ועם הרבה אנרגיות והוא יסייע לנו בשני צדי המגרש. אני מברך אותו על הצטרפותו להפועל ומאחל לו בריאות והצלחה".
בנושא אחר, חואקין שוכמן ממשיך להיות מבוקש על ידי קבוצות הליגה. אחרי עירוני נהריה, שפנתה לאדומים כבר לפני מספר שבועות, גם הפועל אילת הצטרפה והיא עשויה לצרפו.