"אנחנו רחוקים שני משחקים מהיסטוריה", צעק לעבר השחקנים אחד מבעלי הפועל ירושלים, אייל חומסקי, בסיום ה-87:114 אתמול על עירוני עירוני נס ציונה - ניצחון שהעלה את הקבוצה לפיינל פור בפעם השמינית ברציפות. האדומים יפגשו ב-26 ביולי בהיכל מנורה מבטחים את מכבי ראשל"צ, שהשלימה סוויפ משלה על מכבי חיפה.
מאז חידוש העונה, הפועל ירושלים הפסידה רק בשני משחקים (למכבי ת"א), אבל עדיין משהו על הפרקט לא היה נראה מחובר לחלוטין. בטח אחרי המכה הקשה שהקבוצה ספגה עם עזיבתם הפתאומית של ג'ייקובן בראון וטיישון תומאס. אתמול בירושלים לראשונה הודו שהתלכיד הקבוצתי התחיל להתחבר מחדש.
3 צפייה בגלריה
פארגו, לוי וטרי
פארגו, לוי וטרי
ועכשיו: ראשל"צ מחכה בפיינל פור. פארגו, לוי וטרי
(צילום: ראובן שוורץ)
נמרוד לוי, שכמעט ולא נספר במהלך העונה באירופה, הגיע אל חידוש העונה נקי ממטענים. הפעם סיים את המשחק עם 21 נקודות וקיבל הרבה מחמאות מהצוות המקצועי. ג'רמי פארגו, שהצטרף לקבוצה רק בתחילת יוני, צבר את הביטחון שהיה צריך. וכל זה בזמן ששישה שחקנים סיימו עם ספרות כפולות. בנוסף, הפועל ירושלים קבעה שיא שלשות בכל הזמנים בפלייאוף (21) ושברה את שיא הנקודות של עצמה בפלייאוף (114).
"אנחנו מגיעים במצב טוב כשכל הסגל בריא", אמר עודד קטש בסיום. "אנחנו יודעים מה אנחנו צריכים לעשות. הפיינל פור לא הולך להיות קל, מכבי ראשל"צ גם בכושר טוב. היא הקבוצה שהכי התחזקה מאז החזרה לליגה. אני לא חושב שיש איזושהי פייבוריטית מובהקת".
3 צפייה בגלריה
פארגו
פארגו
"הוא היה יותר בשטף". פארגו בפעולה, אתמול מול נס ציונה
(צילום: ראובן שוורץ)
קטש התייחס ליכולת של פארגו, שסיים עם 22 נקודות: "הוא היה יותר בשטף, אהבתי יותר את המחויבות ההגנתית שלו. יכול להיות שזה מה שהוא היה צריך, משחק אחד טוב. גם שחקנים עם ניסיון צריכים לפעמים ביטחון".
סולימאן בריימו הוסיף: "אנחנו יודעים מה המטרה הסופית שלנו. אישית, אני חוגג כל ניצחון, כי זה יוצר מומנטום ותחושה טובה. הרגשה טובה לקראת המשחק הבא. אני עוזר בכל מה שהקבוצה צריכה אותי. באילת היו לנו רק שלושה זרים, אז הייתי צריך להיות המנהיג כדי שנגיע להישגים. עם ההגעה לירושלים, שהיא קבוצה גדולה יותר, עמוקה ומוכשרת, התפקיד שלי הוא יותר ספציפי. לא תמיד אני צריך לקלוע. אני אעשה כל מה שהקבוצה צריכה. אם זה אגרסיביות, מנהיגות, להיות קולני. אתן את הכל".
3 צפייה בגלריה
בריימו בטירוף
בריימו בטירוף
"יודעים מה המטרה הסופית שלנו". בריימו
(צילום: ראובן שוורץ)
בריימו המשיך: "הישג גדול שהעפלנו לפיינל פור. היו הרבה דברים שהסיחו את הדעת, המשפחות בבית, ההפגנות שיש בארה"ב. רק שהעבודה עוד לא נגמרה".