רבע גמר הפלייאוף בליגת העל בכדורסל נפתח הערב (שני) עם 80:84 קשה של הפועל אילת על הפועל חיפה, שסידר להם יתרון של 0:1 בסדרה. האילתים ינסו כעת לסגור עניין במשחק השני שיתקיים ביום רביעי ואם יפסידו הקבוצות ייפגשו למשחק שלישי ומכריע. אגב, החבורה של אריאל בית הלחמי ניצחה בכל ארבעת המפגשים בין השתיים העונה.
פתיחת המשחק הייתה של המארחת, שהחזיקה ביתרון כמעט כל המחצית הראשונה כולל ריצת 0:8 ברבע הראשון. הרבע השלישי היה כולו צבוע באדום והפועל חיפה הצליחה לחזור לעניינים סגרה הפרש דו-ספרתי ועלתה ליתרון של ארבע נקודות. בסיום קיבלנו דקות צמודות, אבל אילת התאפסה והצליחה לסגור עניין.
2 צפייה בגלריה
שחקני אילת חוגגים
שחקני אילת חוגגים
שחקני אילת חוגגים
(צילום: אורן אהרוני)
קייסי פראת'ר קלע 21 נקודות למנצחת. יונתן שולדבראנד היה חם מחוץ לקשת וקלע את כל 15 הנקודות שלו מעבר לקו השלוש (5/8).
בצד השני, קינן אוואנס סיים כקלע המוביל של האדומים עם 25 נקודות. לנארד פרימן מצידו סגר דאבל-דאבל יוצא מן הכלל של 15 נקודות ובעיקר 19 ריבאונדים.

מהלך המשחק

בראון קלע את נקודות הבכורה של הפלייאוף מהקו ורגלנד את הסל הראשון, באקלס ואוואנס השוו, 4:4. פראת'ר הכפיל את מאזן הנקודות של המארחת בשתי מתפרצות, כולל אלי הופ נהדר, סיגרס מחצי מרחק ובאקלס בתיקון מריבאונד התקפה השוו אבל קרטר קבע 8:10 באמצע הרבע הראשון. חנן קולמן עלה מהספסל ונתן לאדומים יתרון ראשון בשלשה הראשונה במשחק, יהונתן שולדבראנד מיד ענה לו, פראת'ר המשיך את מגמת שיפור האחוזים וסל של קרטר שלח את האורחים לפסק זמן בפיגור 18:12. פרימן עצר ריצת 0:8 מהקו, שולדבראנד קבר עוד שלשה וחתם את הרבע הראשון ביתרון 14:21 לאילת.
שולדבראנד הלוהט פתח כבר פער דו-ספרתי בשלשה השלישית שלו ללא החטאה, אוואנס וצוף בן משה צלפו גם הם ואופק אביטל בשלשה הרביעית מפתיחת הרבע הוריד ל-27:20. דרק אוגביידה עלה לדקות ראשונות בארץ הקודש, ביצע שתי עבירות וחזר לספסל, אוואנס המשיך למזער נזקים ודאנקים של באקלס ופרימן צימקו ל-31:28. רגלנד שהיה שקט עד אז העביר הילוך, היה מעורב כמעט בכל מהלך בשני צידי המגרש והוביל בריחה נוספת ליתרון 35:45. רועי נציה בהגנה ואוואנס בהתקפה עצרו את כדור השלג ושלשה של קולמן שלחה את הפועל חיפה לחדרי ההלבשה בפיגור 47:41.
2 צפייה בגלריה
אלעד חסין
אלעד חסין
הפועל חיפה חוזרת לפלייאוף. חסין
(צילום: שרון צור)
פרימן חזר טוב למחצית השנייה עם שני סלים מהירים, אבל אוגביידה קלע סל יפה בפוסט אפ, 45:49. נסטרנקו מחצי מרחק וסיגרס אחרי עוד ריבאונד התקפה השווה, פראת'ר קלע 1 מ-2 מהקו, אבל אוואנס השלים מהפך מבחוץ ובאקלס הגדיל כבר ל-50:54. פראת'ר העיר את אילת עם 4 רצופות, פרימן השיב את היתרון לאדומים, קרטר ענה בשתי קליעות עונשין וסיגרס שוב שבר שוויון, 56:58. קרטר ואוואנס שוב דייקו מהקו, כל אחד בתורו, אבל בראון קטע רצף של 9 החטאות אילתיות מעבר לקשת והחזיר את היתרון בסיום הרבע, 60:61.
אוואנס החזיר את היתרון בתחילת הרבע הרביעי וסיגרס קלע סל קשה עם הקרש, רגלנד הריץ את בראון לשתי מתפרצות: הראשונה נגמרה בקרש-סל, השנייה בפאול בלתי ספורטיבי (רביעי) של אביטל ואילת חזרה להוביל, 64:66. שולדבראנד הגיע לדו-ספרתי עם שלשה נוספת, פראת'ר טס לסל גדול במתפרצת וסגר 10 נקודות ללא מענה, 64:71. פרימן וסיגרס ניסו לצמק, אבל דאנק של קרטר ושלשה גדולה של שולדבראנד א-לה נוביצקי הגדילו ל-68:77. פראת'ר פתח פער דו-ספרתי, סיגרס ואוואנס צימקו מהקו, אלא שרגלנד קבר שלשה גדולה וקבע 72:81. אוואנס שמר את המשחק בצליפה מבחוץ בכניסה לדקה האחרונה וסיגרס דייק פעמיים מהקו, רועי הובר נשלח לקו בצד השני ועמד בלחץ, 77:83, חצי דקה לבאזר. אוואנס החטיא מבחוץ, באקלס לקח ריבאונד ותיקן, פראת'ר החטיא פעמיים מהקו, כיפר עם חסימה גדולה בצד השני אבל באקלס שוב היה במקום הנכון כדי לצמק, 83:80, 12 שניות לסיום. פראת'ר שוב נשלח לקו והפעם קלע את השנייה, אביטל עוד החטיא מבחוץ ואילת חגגה ניצחון 80:84 ויתרון 0:1 בסדרה.
פורסם לראשונה: 18:49, 31.05.21