אחרי ההפסד לצסק"א מוסקבה, מכבי תל אביב רוצה לפתוח את השבוע העמוס שלה ביורוליג ברגל ימין. הצהובים יארחו הערב (19:30) בהיכל מנורה מבטחים את באיירן מינכן, ולאחר מכן יטוסו ליוון לקראת המשחק ביום שישי מול אולימפיאקוס.
1. ביממה האחרונה נאלצו במכבי תל אביב להתעסק בעיקר בענייני לוגיסטיקה, לאחר שהתברר שתתקיים מחר (חמישי) שביתה בנמלי התעופה ביוון, דבר שלא יאפשר להם לנחות. אולימפיאקוס ביקשה מראשי היורוליג לדחות את המשחק לשבת, אבל לאחר בירורים נוספים, ובשל העובדה שמכבי תנחת עם מטוס פרטי, העניין אמור להסתדר והמשחק יתקיים בתאריך המקורי שלו, אלא אם יצוצו בעיות נוספות.
5 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב באימון
שחקני מכבי תל אביב באימון
שחקני מכבי תל אביב באימון
(צילום: אורן אהרוני)
2. שיחת היום במועדון הייתה בעיקר על ההשתלבות של דראגן בנדר ואנטה ז׳יז׳יץ'. במשחק האחרון התחיל ז'יז'יץ' להראות את היכולות שלו אחרי שסיים עם 13 נקודות ו-9 ריבאונדים, ובנדר הראה סימנים חיוביים עם 9 נקודות ו-4 ריבאונדים. בצוות המקצועי מבינים שהעניין עשוי לקחת זמן, בעיקר לאור העובדה ששניהם לא שיחקו מאז מרץ (הפסקת ה-NBA בעקבות התפרצות נגיף הקורונה) ומכך שבנדר הצטרף לאימוני הקבוצה רק שבוע לפני המשחק הראשון ביורוליג.
"אני מרוצה מזה שבנדר איתנו", אמר יאניס ספרופולוס. הוא נותן לנו גודל בעמדה 4 ו-5. יש לו איכות והוא מוכן עכשיו יותר מלפני המשחק הקודם. אני מאוד אופטימי לגביו ולגבי ז'יז׳יץ'. הם ישחקו טוב יותר ככל שהעונה תתקדם. הם לא שיחקו מאז חודש מרץ, לא קל לשחק אחרי כל כך הרבה זמן".
5 צפייה בגלריה
אנטה ז'ז'יץ'
אנטה ז'ז'יץ'
החל להפגין את יכולתו. אנטה ז'יז'יץ'
(צילום: אורן אהרוני)
3. הדבר הנוסף שמעסיק את מכבי תל אביב ואת כל אנשי היורוליג בכלל הוא נושא הקורונה. כחלק מפרוטוקול המפעל, כל קבוצה חייבת לערוך בדיקת קורונה יומיים לפני המשחק ומיד לאחריו. בכל בדיקה כזאת מתגלים נדבקים חדשים, משחקים התחילו להידחות, קבוצות נכנסו לבידוד ויותר ויותר שחקנים נחשפים לנגיף, דבר שיוצר בעיקר בהלה.
לאור המצב הקיים כבר החלו השמועות לגבי העברת המשחקים ל"בועה", על מנת שהקבוצות יוכלו לסיים את העונה ללא כל בעיות. הבעיה העיקרית היא שכל קבוצה משחקת במסגרת נוספת, מלבד מכבי ת״א שלא נרשמה לליגה הבלקנית וגם לא משחקת נכון לעכשיו בליגה הישראלית שטרם חודשה. "אני לא חושב ש'בועה' זה דבר אפשרי ביורוליג", אמר בנדר. "לכל מדינה יש חוקים משלה. מה שעשו ב-NBA זה מדהים, אבל מדובר רק במדינה אחת".
5 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א באימון
שחקני מכבי ת"א באימון
שחקני מכבי ת"א באימון
(צילום: אורן אהרוני)
4. בזמן שעומרי כספי הודיע שבעוד 9 ימים הוא ינסה לחזור לאימונים המלאים עם שאר שחקני הקבוצה, מי שמקבל את הקרדיט על הפרקט הוא עוז בלייזר. במשחק הראשון מול אלבה ברלין הוא קיבל קצת פחות מ-16 דקות. הכוונה הייתה לתת לו את אותן הדקות גם במשחק השני מול צסק״א מוסקבה, אבל הוא הסתבך כשביצע שלוש עבירות בתוך דקה. בקבוצה רואים את השתלבותו כדבר הכרחי בעיקר לפני שהליגה הישראלית תחזור.
״אני לומד מהמשחק הקודם", אמר בלייזר. ״אני עושה התאמה לתפקיד אחר, מנסה לעלות עם אנרגיות מהספסל, וכנראה שבמשחק האחרון עליתי עם עודף מוטיבציה. אני צריך להוסיף לזה אגרסיביות וחוכמה. לפעמים יש שריקות של שופטים שלא בשליטה שלנו, אבל אני צריך לעשות עבודה טובה כדי להישאר על המגרש".
5 צפייה בגלריה
יובל זוסמן ודורי סהר
יובל זוסמן ודורי סהר
יובל זוסמן ודורי סהר
(צילום: אורן אהרוני)
5. מי שלא פתח ברגל ימין את עונת היורוליג הוא סקוטי ווילבקין. במשחק הראשון מול אלבה הוא נעצר על 8 נקודות עם 2 מ-9 מהשלוש, ובמשחק השני שוב ניסה לכפות את עצמו מחוץ לקשת. הוא אמנם סיים את הערב עם שורה סטטיסטית נהדרת של 20 נקודות, 4 ריבאונדים, 5 אסיסטים ו-3 חטיפות, אבל את רוב הדברים החיוביים נזכר לעשות רק ברבע האחרון, אחרי שנתקע על 5 נקודות במשך שלושה רבעים וזרק ללא הכרה מחוץ לקשת (4 מ-15).
לא הייתה זו הפעם ראשונה בה מגיע ווילבקין במאני טיים של משחק וסחב את הקבוצה לניצחון בכמה פעולות. הפעם זה אמנם לא הספיק לניצחון, אבל הוא הוכיח שוב עד כמה הדומיננטיות שלו חשובה.
5 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
איזה ווילבקין נראה הפעם?
(צילום: עוז מועלם)