ג'סטין טילמן ניפק אמש (שני) את אחת ההצגות הגדולות ביותר של שחקן העונה בליגת העל עם 37 נקודות (השווה את שיא העונה של קוטי קלארק מבני הרצליה), לצד 11 ריבאונדים, סחיטת 11 עבירות ו-2 חסימות בניצחון 89:95 של הפועל תל אביב על הפועל ירושלים בפיס ארנה.
טילמן חגג על הגבוהים של ירושלים, ובראשם טיישון תומאס, שלא ממש נראה שרוצה להישאר עוד הרבה זמן במחזיקת הגביע. היכולת של הפורוורד/סנטר עוד יותר מרשימה מכיוון שלאורך כל המחצית השנייה הוא שיחק די לבדו בצבע בעקבות פציעתו של טייריק ג'ונס.
4 צפייה בגלריה
ג'סטין טילמן
ג'סטין טילמן
טילמן. שנה טרגית
(צילום: שלו שלום)
"ג'סטין עבר כל כך הרבה בשנה האחרונה, ככה שלא ידענו מתי הוא יתפוצץ, אבל מבחינת היכולות היה ברור שזה יקרה בשלב מסוים", אמרו במועדון. "גם בניצחון על ב"ש הוא היה טוב מאוד, אך העובדה שהוא קצת אדיש גורמת לו לפעמים להיעלם". אז אתמול הוא ממש לא נעלם, וסיפר על השנה המשוגעת שעברה עליו בחיים: "איבדתי את שני ההורים שלי אחרי שמתו מקורונה. לא ידעתי אם בכלל אשחק כדורסל השנה, נפצעתי ועברתי קבוצות (שיחק באיטליה וטורקיה העונה לפני שהגיע לישראל). אני שמח ומרגיש מבורך להיות חלק מהפועל ת"א ולהיות במדינה שאני כ"כ אוהב".
על היכולת הנהדרת שלו, הוסיף הפורוורד: "הרגשתי שאף אחד לא יכול לעצור אותי. כולם חיפו על החיסרון של ג'יימס וטייריק, שיחקו חזק ועזרו בריבאונד. יש לנו עוד מאבקים קשים לפנינו, אנחנו צריכים להישאר מפוקסים בכל אימון ולבוא ככה לכל משחק".
4 צפייה בגלריה
ג'סטין טילמן יחד עם אביו ג'ון
ג'סטין טילמן יחד עם אביו ג'ון
טילמן עם אביו ג'ון שהלך לעולמו
(מתוך האינסטגרם של ג'סטין טילמן)
4 צפייה בגלריה
מייקל יאנג
מייקל יאנג
יאנג לפני שנפצע
(צילום: שלו שלום)
בקבוצה היו מרוצים מאוד גם ממשחק הבכורה של פול סטול. הרכז הוותיק אמנם קלע רק 6 נקודות (0 מ-4 לשלוש), אבל עמד בלחץ מקו העונשין במאני טיים, לקח מנהיגות וגם חילק 6 אסיסטים. לצוות המקצועי ברור שכבר במשחק הבא סטול יתרום יותר בפן ההתקפי. יהיה מעניין לעקוב אחרי שיתוף הפעולה בינו לבין ים מדר, שצריך גם את הכדור בידיים שלו. אתמול מדר לא היה במשחק גדול (12 נקודות ב-3 מ-12 מהשדה), אבל כן ביצע אולי את המהלך של המשחק עם חטיפה לריי מקאלום וסל גדול שעצר מומנטום ירושלמי.
לצד השמחה והניצחון הסופר חשוב עבור מאבקי התחתית, בהפועל ת"א מודאגים ממצבם של ג'יימס יאנג, שנפצע במפשעה כבר בחצי הראשון ולא חזר לשחק, וג'ונס שנפגע בירך. בקבוצה יערכו לשניים בדיקות מקיפות במטרה לדעת מהי חומרת הפציעות שלהם. במידה שאחד מהם לא יהיה כשיר למשחק הבא, רג'י אפשואו שישב ביציע ישוב לסגל.
4 צפייה בגלריה
ים מדר חוגג
ים מדר חוגג
מדר. מהלך גדול בסיום
(צילום: שלו שלום)
דני פרנקו, שהשיג את ניצחונו השני בהפועל ת"א מאז שחזר לקדנציה נוספת, סיכם: "קודם כל זה ניצחון גדול של קבוצה, כי באנו לפה עם הרכב חדש וקבוצה שלא באמת הכי מתואמת. שיחקנו יוצא מן הכלל בחצי הראשון אבל איבדנו חיילים, מגיע קרדיט גדול לחבר'ה שבאו מהספסל והראו הרבה רוח של לוחמים. הצגנו את הרוח של הפועל תל אביב, אבל זה מאבק אחד מתוך מלחמה ארוכה שתהיה עד סיום הליגה. אנחנו צריכים להישאר צנועים".