אחרי שבוע לא פשוט במהלכו הפסידה להפועל חולון וכמעט גם לעירוני נס ציונה, מכבי תל אביב תתארח מחר (חמישי, 22:00) אצל באסקוניה במסגרת המחזור ה-13 ביורוליג.
הצהובים אמנם עצרו את רצף שלושת ההפסדים שלהם ביורוליג עם 76:81 בבית על הכוכב האדום במחזור הקודם, אבל מגיעים על הנייר כאנדרדוג, בטח נוכח היכולת של היריבה ממול.
8 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
ספרופולוס. משחק קשה
(צילום: ראובן שוורץ)
8 צפייה בגלריה
ווילקין קולע מעל השמירה
ווילקין קולע מעל השמירה
ווילבקין. מכבי תצטרך אותו בכושר שיא
(צילום: ראובן שוורץ)
"באסקוניה, בעיקר באולם הביתי שלה, היא קבוצה קשה מאוד", אמר יאניס ספרופולוס במסיבת העיתונאים הבוקר לפני המשחק. "היא משחקת הגנה טובה, והיא מהירה מאוד במגרש הפתוח. יש לה קלעים טובים מאוד ושחקנים יצירתיים מאוד".
כשנשאל על השיפור המסוים ביכולת של דראגן בנדר אחרי הביקורות הרבות שספג, המאמן היווני התעצבן: "אני לא מתייחס לביקורות נגדי ונגד השחקנים שלי. אנחנו מנסים לעשות את העבודה בצורה הטובה ביותר, וזה מה שחשוב. אני מאמין בכל השחקנים שלי. אנחנו צריכים זמן כי זאת קבוצה חדשה, שלא עבדה יחד הרבה זמן. אני לא רוצה לענות שוב על אותן שאלות, זה נהיה משעמם".
8 צפייה בגלריה
דראגן בנדר
דראגן בנדר
בנדר. ספרופולוס עדיין מאמין בו
(צילום: getty images)
בעבר אמר ספרופולוס כי הוא מאמין שקבוצתו תעפיל לפלייאוף. למרות המאזן שלה (8:4) והדירוג בתחתית הטבלה, המאמן לא איבד תקווה: "יש לי את אותו ביטחון, אני מאמין בקבוצה ויודע שנצליח. יש לנו שלושה משחקי חוץ רצופים, ואחרי זה הלו"ז הקשה שלנו יחסית מסתיים".
בעונה שעברה רשמה מכבי ת"א את אחד מניצחונותיה הגדולים בעידן ספרופולוס בחוץ על באסקוניה - 83:113. כשנשאל האם הוא יראה לשחקניו את התצוגה הגדולה בווידאו לקראת ההתמודדות, אמר: "המשחק הקודם בבאסקוניה הוא היסטוריה. זה נחמד עבור התקשורת והאוהדים לצפות בזה ביוטיוב. כל שנה וכל משחק שונים. נכון שזה היה משחק מיוחד שלא קורה כל פעם".
8 צפייה בגלריה
יוסף פול נסגר ע"י הגנת מכבי ת"א
יוסף פול נסגר ע"י הגנת מכבי ת"א
מכבי ת"א נגד באסקוניה בעונה שעברה
(צילום: גטי אימג'ס)

באסקוניה בכושר שיא

החבורה של דושקו איבאנוביץ' נמצאת בכושר שיא וניצחה את ארבעת משחקיה האחרונים במפעל בהפרשים משמעותיים ונגד יריבות חזקות: 68:86 על פנרבחצ'ה, 72:93 מול פנאתינייקוס, 76:90 נגד אולימפיאקוס ו-59:77 על אנאדולו אפס. ספרופולוס ניסה להסביר מה קבוצתו צריכה לעשות מחר כדי לנצח: "להיות מרוכזים קודם כל בהגנה שלנו, ולעצור את המשחק שלהם. בהתקפה נצטרך לקרוא את ההגנה שלהם ולתקוף אותם בחולשות שלהם. הכי חשוב זה להגיע עם אנרגיה טובה וריכוז".
השחקן המשמעותי ביותר העונה בבאסקוניה הוא אקס הפועל אילת, פרייה הנרי, שקולע 11.3 נקודות ומוסר 6.9 אסיסטים ב-27.2 דקות. "הנרי לקח את הקבוצה אחרי הפציעה שלו והוא בכושר מצוין. אין ספק שהוא אחד השחקנים שנצטרך לעצור כדי לנצח", הוסיף ספרופולוס.
8 צפייה בגלריה
פייריה הנרי מול שיין לארקין
פייריה הנרי מול שיין לארקין
הנרי. בעל הבית בבאסקוניה
(צילום: EPA)
שני שחקנים חשובים לא פחות הם הפורוורד הליטאי רוקאס גידראיטיס (12.5 נקודות ב-39 אחוזים לשלוש) והגארד לוקה וילדוסה (12.1 נקודות ב-41 אחוזים לשלוש). שימו לב גם לאלק פטרס, שעולה מהספסל ומוליך את באסקוניה בנקודות עם 12.9 (51 אחוזים לשלוש).
כפי שניתן להבין, באסקוניה היא מקבוצות הקליעה הטובות ביורוליג ומדורגת במקום השני באחוזים לשלוש (39.6), למרות שהיא לוקחת פחות מ-23 זריקות (מקום 12). לצורך העניין, מכבי ת"א מדורגת רביעית עם 26.5 זריקות (קולעת ב-36.1 אחוזים). הספרדים גם מוסרים לא מעט, 19.2 אסיסטים (מקום שני).
8 צפייה בגלריה
וידוסה מבאסקוניה והאנגה מברצלונה
וידוסה מבאסקוניה והאנגה מברצלונה
וילדוסה. עוד גארד משמעותי
(צילום: EPA)
באסקוניה פתחה רע את עונת היורוליג שלה, ואחרי המחזור השביעי עמדה על מאזן עגום של שני ניצחונות וחמישה הפסדים (מקום 14), אך מאז כאמור רשמה ארבעה ניצחונות ברצף ועלתה למקום התשיעי.

זוסמן: מחכה כבר לבכורה שלי ביורוליג"

עבור שחקן אחד במכבי תל אביב, המפגש מחר יהווה את הבכורה שלו ביורוליג. יובל זוסמן לא שיחק כדורסל בחמשת החודשים האחרונים בעקבות קרע בשריר הירך האחורי, והשבוע הספיק לחזור ולקחת חלק בשני המשחקים של הצהובים בליגה מול הפועל חולון ועירוני נס ציונה.
זוסמן, כצפוי, היה חלוד מאוד ולא הרשים יותר מדי. "היו לי שני משחקים ראשונים פחות טובים על הנייר, אבל אני ממש לא מתרגש מזה ויודע שעם הזמן דברים יבואו", אמר הפורוורד. "אני מנסה להתאים את עצמי לקבוצה. זה לא קל להיות כל כך הרבה זמן בחוץ, זה הכי הרבה זמן שלי ללא כדורסל מאז שעליתי לבוגרים".
8 צפייה בגלריה
מילר מול זוסמן
מילר מול זוסמן
זוסמן מול נס ציונה. עדיין חלוד
(צילום: אורן אהרוני)
עוד הוסיף זוסמן בנושא הפציעה: "לגוף יש את הזמן שלו והוא צריך את זמן ההחלמה גם אם אני רוצה לשחק יותר. זה פשוט לא נכון לטווח הארוך וגם לא לקצר כי השריר עדיין פגיע. אבל הרצון והעבודה הקשה שם".
זוסמן ניסה להסביר מדוע מכבי ת"א לא משחקת מספיק טוב העונה, בטח ביורוליג, שם היא עומדת על מאזן 8:4 ומדורגת בתחתית הטבלה: "דבר ראשון זה אנרגיה, במיוחד שאין קהל ואין את הדחיפה של השחקן השישי שיעזור לנו בזמנים הקשים ושיסייע לנו להיכנס למומנטומים. זה מתבטא גם בהגנה כי השחקנים קצת יותר רדומים ופחות מרוכזים. זה מצטבר כי יש לך פה איבוד כדור שטותי או עצירה שיכולת לעשות, ואז זה 10-8 נקודות והמשחק יכול להיות שונה לגמרי".
8 צפייה בגלריה
יובל זוסמן מול פטריסיו גארינו
יובל זוסמן מול פטריסיו גארינו
זוסמן נגד באסקוניה בעונה הקודמת
(צילום: גטי אימג'ס)
אם מישהו מצפה מזוסמן לקלוע עכשיו 20-15 נקודות בכל משחק, כמות נקודות שגם לפני הפציעה לא הייתה שכיחה אצלו, אז זה לא המצב, וגם יאניס ספרופולוס לא מצפה לזה ממנו. "כשאני עולה למגרש עכשיו, ההגנה מבחינתי זה הדבר הכי חשוב. זה מה שהמאמן דורש ממני, מה שהקבוצה צריכה ומה שהתפקיד שלי מיועד אליו. אני רוצה ומכבד את זה. אנשים לא מעריכים את ההגנה ומסתכלים המון על ההתקפה. בשבילי לעצור שחקן ולגרום לו לקלוע כמה שפחות זה ניצחון לאגו הספורטיבי שלי. מחכה כבר למשחק היורוליג הראשון שלי".
על היריבה הוסיף זוסמן: "זאת לא קבוצה של שחקן אחד, והשלם שלהם גדול מסך חלקיו. פרייה הנרי הוא רכז מעולה, ונצטרך לעצור אותו ולנסות לבלגן את המשחק דרכו. הם לא פראיירים בכלל, קבוצת קליעה, יש להם גודל, כוח וגובה. נצטרך להיות חכמים ולהתאים את עצמנו מבחינת האנרגיות. אני מאמין שנהיה שם".