חיזוק חדש למכבי תל אביב בכדורסל בגזרת הישראלים: הצהובים הודיעו על צירופו של גארד עירוני נס ציונה עידן אלבר (20, 1.93 מטר), שזכה עם נבחרת העתודה באליפות אירופה האחרונה שנערכה בישראל. הוא חתם לעונה אחת.
אלבר שיחק בקבוצת הנערים והנוער של מכבי ת"א איתה זכה בגביע לנערים לעונות 2015/16 עונתו הראשונה בקבוצת בוגרים הייתה בעונת 2018/19 בליגה הלאומית עם הפועל כפר סבא ולאחר מכן עבר לשחק בעירוני נס ציונה מליגת העל, בה קבע 2.4 נקודות בממוצע ל-7 דקות. בפלייאוף הוא עלה ל-11 דקות בהן רשם 3 נקודות עם אסיסט אחד. אלבר שיחק בכל הנבחרות הצעירות של ישראל, וביולי 2019, זכה עם נבחרת העתודה באליפות אירופה.
3 צפייה בגלריה
ג'ון דיברתולומאו מול עידן אלבר
ג'ון דיברתולומאו מול עידן אלבר
אלבר מול דיברתולומאו וקבוצתו החדשה
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
עידן אלבר
עידן אלבר
ובגמר אליפות אירופה 2019 בהיכל קבוצת שלמה
(צילום: עוז מועלם)
אחרי עזיבת דני אבדיה שצפוי להיבחר בדראפט ה-NBA, מכבי ת"א ממשיכה לעבות את הסגל הישראלי ואלבר מצטרף הגזרה זו לעוז בלייזר שכבר הוצג בקבוצה. הסגל המלא נכון לעכשיו כולל את ג'ון דיברתולומיאו, אנג'לו קלויארו, טיילר דורסי, אלייז'ה בראיינט, עומרי כספי, אותלו האנטר, סקוטי ווילבקין, דורי סהר, יובל זוסמן, בלייזר, כריס ג'ונס וסנדי כהן.
"עידן אלבר הוא שחקן ישראלי נוסף שאנחנו מאמינים בו", אמר לאתר הרשמי המאמן יאניס ספרופולוס. "הוא כבר חלק ממשפחת מכבי כי הוא במועדון מגיל 5. אני שמח שהחתמנו אותו. הוא שחקן שגדל במכבי וחוזר אליה, ויהיו לו ההזדמנויות לעזור לקבוצה ולהיות חלק מתכנית הפיתוח המצליחה שלנו". 
3 צפייה בגלריה
 יאניס ספרופולוס
 יאניס ספרופולוס
ספרופולוס. "יהיו לאלבר הזדמנויות לעזור לקבוצה"
(צילום: עוז מועלם)
"אני שמח לחזור הביתה למועדון שהתחלתי לשחק בו מגיל. במשך שנים הייתי מגיע למשחקים עם המשפחה כמנויים בשער 3", אמר אלבר לאתר הרשמי לאחר החתימה. "זה חלום שהתגשם. אני מוכן לאתגר, מצפה בקוצר רוח לעלות על המגרש ולשחק עבור המועדון והאוהדים".

הגרלת גביע המדינה: מכבי ת"א תתארח אצל אשדוד

הגרלת הסיבוב הראשון של גביע המדינה לגברים נערכה היום במשרדי איגוד הכדורסל, שם נקבע כי במשחק הראשון בגביע העונה תארח מכבי אשדוד מהליגה הלאומית את מכבי ת"א, ביום שלישי ה-20 באוקטובר. יתר המשחקים יתקיימו ב-21 באוקטובר, חלקם יכולים לזוז עקב השתתפות הקבוצות הישראליות במפעלים האירופים.
ברשימה יש שלושה משחקים על טהרת הליגה הלאומית ועוד תשעה משחקים בהן קבוצה מהליגה הלאומית תארח קבוצה מליגת העל. עירוני נס ציונה, מכבי ראשל"צ, עירוני נהריה ומחזיקת הגביע הפועל ירושלים עלו אוטומטית לשמינית הגמר.
שאר המשחקים:
מכבי קרית מוצקין – אליצור נתניה
א.ס רמה"ש – הפועל חבל מודיעין
מכבי רמת גן – הפועל עכו
הפועל גליל עליון – הפועל חיפה
הפועל ר"ג/גבעתיים – הפועל תל אביב
מכבי הוד השרון – הפועל חולון
הפועל עפולה – מכבי חיפה
אליצור אשקלון – הפועל אילת
מכבי רעננה – בני הרצליה
אליצור יבנה – הפועל גלבוע/גליל
אליצור קרית אתא – הפועל באר שבע

השתתף בהכנת הידיעה: ספי פסטרנק
פורסם לראשונה: 11:29, 20.08.20