שישה מפגשים נערכו עד היום (ראשון) בין בני הרצליה ועירוני נס ציונה, בכולם ניצחו הכתומים. הערב הרצף הזה הסתיים, כשהמארחת גברה 79:81 על השחקנים של בראד גרינברג.
נס ציונה, למרות שהגיעה אחרי הפסד, הייתה במומנטום מצוין לפני כן, עם חמישה ניצחונות רצופים - אבל כשקולעים כל כך גרוע מחוץ לקשת, אי אפשר לנצח. האורחת סיימה עם 4 מ-24 משלוש, 16.7 אחוז בלבד. למרות זאת, היא הצליחה לקטוף המון ריבאונדים בהתקפה ולהשיג הזדמנויות שניות.
2 צפייה בגלריה
שרון דרוקר
שרון דרוקר
הלך קשה, אבל בסוף הניצחון הגיע. דרוקר
(צילום: עוז מועלם)
זה עדיין לא עזר לה, פשוט כי היא לא הצליחה לשמור על יציבות. רבע ראשון טוב, גם חלקים גדולים ברבע השלישי היו בשליטה שלה, אך היו ירידות גדולות מדי ביכולת והמומנטום עבר להרצליה, שידעה לרוץ כשנס ציונה נתנה לה. מקס היידגר הצטיין עם 20 נקודות, קוטי קלארק סיים עם 15 נקודות ו-7 אסיסטים. וויין סלדן סיפק 22 נקודות למפסידה.

מהלך המשחק

הרצליה פתחה בחמישייה עם עבדול גאדי, אבירם זליקוביץ', אייזיה אייזנדורף, קוטי קלארק ואלייז'ה תומאס, נס ציונה עם פטריק מילר, וויין סלדן, בריאן אנגולה, טל דן וג'רום מיינסי. תומאס היה אקטיבי כהרגלו בשני צידי המגרש בפתיחה, אבל מיינסי נראה טוב בצד השני וגם סיבך אותו בבעיית עבירות וקבע יתרון 12:14. סלדן התחמם מעבר לקשת, מיינסי המשיך לעבוד יפה גם מול טרל פארקס וביחד עם נמרוד לוי ורביב לימונד שעלו מהספסל הטיס את האורחים לפער דו-ספרתי, 14:25. מקס היידגר נכנס לעניינים עם שלשה, לוי סגר את הרבע ביתרון 19:28.
הרבע השני היה אופרה אחרת: הרצליה שיפרה את ההגנה לאין שיעור, כפתה איבודי כדור רבים ובהובלת זליקוביץ', פארקס ובעיקר קלארק שהתעורר מחקה את כל הפיגור, 30:30. מיינסי עוד החזיר את היתרון לאורחים בסל נדיר שלהם ברבע, אבל יאיר קרביץ השלים מהפך עם 5 נקודות רצופות, ניצן חנוכי צלף מבחוץ ושלשה נוספת של היידגר חתמה רבע גדול ביתרון 34:43.
המומנטום המקומי נמשך גם לתחילת המחצית השנייה וסלים של תומאס וזליקוביץ' קבעו יתרון שיא, 34:47. מיינסי החזיר את נס ציונה לקצב ותוך דקה היא הכפילה את מספר הנקודות שלה בכל הרבע הקודם, סלדן הוסיף 5 רצופות וצימק ל-47:45 בלבד. פארקס קטע 11 נקודות ללא מענה, אבל מילר התעורר ודאנק גדול שלו סגר ריצת 2:18 ביתרון 49:52. הרצליה חזרה מפסק זמן עם 5 נקודות של קלארק שהפכו בחזרה, אבל פארקס הסתבך בבעיית עבירות וסלדן בסל ועבירה השווה, 57:57. אנגולה נפגע בכתף, קרביץ צלף מהפינה והיידגר בשלשה משוגעת תוך כדי תנועה סגרה את הרבע ביתרון 57:63.
2 צפייה בגלריה
קלארק ותומאס מרוצים
קלארק ותומאס מרוצים
קלארק ותומאס מרוצים
(צילום: ראובן שוורץ)
היידגר פתח גם את הרבע הרביעי בשלשה, לימונד עצר ריצת 0:9 מחצי מרחק אבל קלארק ענה בצד השני, 59:68. מילר סחט פאול בלתי ספורטיבי והגיע לספרות כפולות, אלישי כדיר קבע פער דו-ספרתי בסל ועבירה אבל לימונד שמר את האורחת בתמונה ביחד עם סלדן, 71:65. אנגולה חזר אחרי טיפול בכתף, שתי הקבוצות נעצרו במשך מספר התקפות ללא נקודה, עד שקרביץ קבר שלשה שניפצה את שיא הקריירה שלו, 65:74 באמצע הרבע הרביעי.
נס ציונה המשיכה להתקשות ולא ניצלה דקות משופרות בהגנה כדי לנגוס בהפרש, כשהיא מחטיאה פעם אחר פעם מבחוץ. אסיסט של דן שחזר ממנוחה לליאור קרה שבר בצורת בכתום, קלארק, אנגולה ותומאס קלעו 1 מ-2 מהקו כל אחד בתורו ושלשה של אנגולה – שעד אז עמד על 0 מ-5 מבחוץ – הורידה ל-76:71. קרביץ איבד, אבל מילר החטיא ליי אפ ורצף קליעות עונשין של היידגר הגדילו ל-71:80, דקה ושליש לסיום. אנגולה מהקו ודן מחצי מרחק שמרו את המשחק חי וקררה הוריד ל-4 בלבד, אבל הרצליה שברה את הלחץ במסירות חכמות ותומאס קבע 76:81 בקליעת עונשין בודדת. נס ציונה חזרה מפסק זמן עם ארבע החטאות רצופות, מילר קלע 1 מ-2 מהקו ותומאס סגר את הסיפור, 79:82 חשוב להרצליה בסיום.
פורסם לראשונה: 18:58, 28.02.21