אם הייתם אומרים למישהו בגלבוע/גליל בקיץ הקודם שהקבוצה תהיה מרחק נגיעה מגמר פיינל פור, הוא היה אומר לכם שאתם שיכורים. בכל זאת, הקבוצה מגן-נר כמעט ולא הצליחה להעמיד תקציב לעונת 2019/20, וגם הסגל שלה על הנייר היה רחוק מלהרשים. ועדיין, ליאור ליובין ושחקניו הפסידו אמש (ראשון) 81:78 למכבי תל אביב בחצי הגמר אחרי מלחמה גדולה וסל ניצחון כואב של סקוטי ווילבקין.
חגיגת הפיינל פור
"אין לי מילים, אני מאוד מבואס. היינו שם בתוכנית משחק. הפסד קשה, אבל אני גאה בחברים, במועדון, במאמן ובעוזר מאמן. כולם גיבו אותנו, היו איתנו והכינו אותנו מצוין למשחק", אמר כוכב גלבוע/גליל, יפתח זיו, שסיים עם 23 נקודות.
7 צפייה בגלריה
יפתח זיו מאוכזב
יפתח זיו מאוכזב
זיו. התמונה אומרת הכל
(צילום: אורן אהרוני)
7 צפייה בגלריה
יפתח זיו
יפתח זיו
נתן משחק נהדר
(צילום: אורן אהרוני)
על סל הניצחון של ווילבקין, אמר זיו: "אנחנו יודעים מי זה סקוטי ידענו שהמשחק יהיה עליו והזריקה המכרעת תהיה שלו. לצערי הוא קלע אותה וכל הכבוד למכבי".
צריך להגיד את האמת, לאורך 34 דקות גלבוע/גליל די השקיפה על מכבי ת"א, לא הפריעה יותר מדי לחבורה של יאניס ספרופולוס, אבל במאני טיים העלתה הילוך וכמעט גנבה את המשחק. "העלנו קצת את האגרסיביות והאנרגיות שלנו היו יותר טובות. להוביל על מכבי שלושה רבעים יוצר מצב שיותר קשה לשחק את הרבע האחרון מאשר להגיע אליו בפיגור", הוסיף זיו.
7 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
סל הניצחון של ווילבקין
(צילום: עוז מועלם)
7 צפייה בגלריה
ליאור ליובין
ליאור ליובין
ליובין. יכול להיות גאה
(צילום: אורן אהרוני)
למעשה, לרכז בן ה-25 הייתה הזדמנות לסדר לקבוצתו יתרון בדקה האחרונה, אבל הוא איבד את הכדור בדרך לסל: "זה המשחק. אם זה היה הולך הייתי יוצא גדול, ואם זה לא הלך אז עכשיו יש לגבי סימני שאלה. אני חושב שכן היה מקום לשריקה לעבירה. כן רציתי לקחת על עצמי כי זה התפקיד שלי בקבוצה וזה המקום שלי. עשינו איזה תרגיל מסוים אבל לצערי הוא לא צלח".
ככל הנראה שזה היה משחקו האחרון של זיו בישראל לתקופה הקרובה. זיו ביקש מסוכנו אבי זילברמן למצוא לו קבוצה בחו"ל לעונה הבאה: "כן, אירופה זאת אופציה עבורי. אני חושב שאני מוכן ובשל לזה".
7 צפייה בגלריה
ג'ו תומאסון
ג'ו תומאסון
תומאסון. קרוב-רחוק
(צילום: אורן אהרוני)
ההרגשה בחדר ההלבשה של גלבוע/גליל בסיום המשחק הייתה קשה. שחקנים לא הצליחו לדבר, גם המאמן ליובין לא הרבה יותר מדי במילים ונתן לשחקנים להיות עם עצמם. קפטן הקבוצה, נתנאל ארצי, קיבל בשורה קשה עם סיום ההתמודדות כשנודע לו שסבתו נפטרה, וחבריו לקבוצה ניחמו אותו. אנחנו משתתפים בצערו של נתנאל ושולחים לו חיבוק גדול", אמר זיו.
בקבוצה כבר החלו לחשוב על העונה הבאה. בעקבות ההצלחה הגדולה חוזהו של ליובין יוארך. כמו כן, לעמית גרשון, גיל בני, ג'ו תומאסון וארצי יש חוזים. בניה סרור, אחת מתגליות העונה שהחל אותה בכלל בליגה הארצית, צפוי לחתום על חוזה ארוך טווח. בגלבוע/גליל מנסים לשכנע את אקים מיצ'ל ומייקל יאנג להישאר, אבל נראה כי השניים יזכו להצעות גבוהות יותר במקומות אחרים. לטים קולמן יש גם חוזה, אבל בקבוצה צפויים לשחררו בעקבות האכזבה מיכולתו. גם עידו פליישר לא אמור להישאר.
7 צפייה בגלריה
אקים מיצ'ל
אקים מיצ'ל
מיצ'ל. לא צפוי להישאר
(צילום: אורן אהרוני)
7 צפייה בגלריה
יותם חנוכי, נתנאל ארצי
יותם חנוכי, נתנאל ארצי
חנוכי (מימין). איפה הוא ישחק בעונה הבאה?
(צילום: אורן אהרוני)
הסוגיה שצפויה להעסיק את אנשי גלבוע/גליל היא חוסר השביעות של יותם חנוכי וסביבתו מהתפקיד שקיבל העונה. חנוכי, שחקן בית של המועדון ואחת התקוות הגדולות שלו, תופקד העונה לא מעט בעמדת הסנטר, ומאוד לא מרוצה מכך. בתקופתו בנוער הוא הוביל את הכדור, ובאופן כללי שיחק בקו האחורי, ואילו אצל ליובין זה לא המצב. בעקבות הפציעות שעבר הוא ביצע שינוי לעמדה מספר ארבע עם כוונה לשחק כשלוש, דבר שלא ממש קרה העונה. בסביבתו לא פוסלים אפשרות כי אם המצב לא ישתנה לקראת העונה הבאה, הוא יבקש להיות מושאל לקבוצה אחרת.