הפועל תל אביב ערכה אחר הצהריים (שלישי) יום פתוח לתקשורת לקראת תחילת עונת 2020/21. במוקד העניינים היו שני שחקנים - ים מדר ובר טימור. הראשון קיבל לאחרונה את סרט הקפטן של הקבוצה למרות שהוא רק בן 19, ובמקביל מקווה להיבחר בדראפט ה-NBA שייערך ב-18 בנובמבר. טימור חוזר לאדומים אחרי שבע שנים במהלכן שיחק באלבה ברלין ובהפועל ירושלים.
"הייתה חוויה מדהימה במחנה אימונים שבו השתתפתי בלאס וגאס", סיפר מדר. "זה המקום הכי טוב להגיע אליו לפני הדראפט. חוויתי את אמריקה ואת הרגשת הכדורסל שם. זה מתחיל בדברים הקטנים כמו למשל זה שדיברתי אנגלית 24 שעות, בניגוד לכאן בארץ שאתה מקסימום מדבר שעה וחצי-שעתיים באימון ואז חוזר לעברית בבית או עם החברים. או זה ששיחקתי עם הכדור שמשחקים איתו ב-NBA. זה מדמה מאוד את הסיפור".
4 צפייה בגלריה
ים מדר
ים מדר
מדר. חולם אמריקה
(צילום: ראובן שוורץ)
מדר עדיין יכול להחליט למשוך את שמו מהדראפט אם ירגיש שהוא לא צפוי להיבחר, וכך להעמיד את עצמו גם בעונה הבאה. על כך הוא אמר: "האנשים שלי והצוות שאיתו אני עובד יידעו לקבל את ההחלטה הכי נכונה שיש. אם אתרכז ב-NBA ובכל מה שמסביב, זה ייפגע בי. ברור שזה יגיע לימים שלפני הדראפט אז דברים יראו אחרת, אבל אנחנו עדיין צריכים לחשוב אם לצאת מהדראפט או להישאר".
על הסיבה שבחרו בו לתפקיד הקפטן, אמר מדר: "זה משהו שיש לך או אין לך. כנראה שהראיתי את זה לפני כי אחרת אנשים במערכת לא היו נותנים לי את הכבוד הזה. אני גאה לייצג מועדון כזה, ענק בכדורסל הישראלי. אני לומד משחקנים עם אופי כמו בר טימור וחואקין שוכמן".
4 צפייה בגלריה
ים מדר, בר טימור
ים מדר, בר טימור
טימור ומדר. הצמד הישראלי בקו האחורי
(צילום: ראובן שוורץ)
טימור התייחס לחזרה שלו למועדון: "ההרגשה היא טובה מאוד, מוכרת מאוד. יש פה אנשים שאני מאוד אוהב ומעריך. כיף לחזור ומקווה שנעשה עונה טובה". על השינוי שהוא עובר משחקן משלים בהפועל ירושלים למוביל בהפועל ת"א, הוסיף טימור: "זו סיטואציה חדשה בשבילי שגם מאוד חיכיתי לה. פתאום אני גם הישראלי הכי מבוגר, ובכלל בין המנוסים בקבוצה. זה אחרת ממה שהייתי רגיל וללא ספק אתגר. אני מנסה קודם כל לעזור לעצמי וכמובן לחברים שלי לקבוצה כמה שאפשר. חשוב לי להיות כמה שיותר דומיננטי, ובגלל זה הגעתי לפה".
בקיץ היו לטימור לא מעט הצעות, ביניהם לשוב הביתה להפועל חיפה, או לשחק במכבי ראשון לציון, אך הוא העדיף את האדומים: "רציתי משהו שישלב כל מיני פרמטרים. העניין עם אירופה היה חשוב, ואני מקווה שנעפיל לשלב הבתים, וגם להגיע למקום ליותר מעונה אחת. בנוסף יצא לי לדבר עם המאמן ואהבתי את הסיטואציה המקצועית שהוא מתכנן עבורי".
4 צפייה בגלריה
קסטריטיס על הקווים
קסטריטיס על הקווים
קסטיריס. שכנע את טימור להגיע
(צילום: ראובן שוורץ)
המאמן יאניס קסטריטיס, שהגיע בינואר 2020 במקומו של אריאל בית הלחמי, קיבל חוזה לעונה נוספת לאור ההעפלה של הקבוצה לפלייאוף והיכולת המרשימה מול מכבי תל אביב ברבע הגמר.
המאמן היווני בנה סגל מעניין, כאשר את הקו האחורי אמור להוביל וולט למון ג'וניור, בעל עבר ב-NBA, יחד עם מדר וטימור כמובן. חואקין שוכמן נשאר במועדון, למרות שהיה נראה בשלבים מסוימים כי הוא יעזוב מכיוון שהתבקש לקצץ משמעותית בשכר, רז אדם ישלים את הקו האחורי. הפורוורד ג'ון דיבלר הוא ללא ספק השם המעניין שחתם במועדון. הפורוורד האמריקאי מגיע עם ניסיון יורוליג, אבל אחרי עונה בה לא שיחק כדורסל בעקבות פציעה קטנה ועניינים אישיים. את הסגל הבכיר ישלימו בקו הקדמי יונתן מור, שהגיע ממכבי חיפה, דניאל קופרברג, שגם נשאר מהעונה הקודמת, ושני הזרים רג'י אפשואו (מכבי חיפה) וטאליב זאנה, שהצטרף ב'עונת הקורונה'.
4 צפייה בגלריה
ג'ון דיבלר
ג'ון דיבלר
דיבלר. החתמה מפתיעה
(צילום: ראובן שוורץ)
האדומים יטוסו כבר בעוד שישה ימים לקפריסין שם הם ייפגשו את באקן ברס הדנית בחצי גמר פיינל פור העלייה לשלב הבתים של ליגת האלופות, במשחק שייערך ב-23 בחודש. אם תחלוף על פני יריבתה היא תתמודד בגמר מול המנצחת במפגש המקביל בין מונס הבלגית לאנוויל הפולנית.