עירוני נס ציונה ניצחה 76:84 את הפועל חולון במפגש חם בין שתי הישראליות האחרונות במפעלים האירופיים העונה. הכתומים שישחקו בעוד שבוע בפיינל-פור היורופקאפ כאן בישראל הנחילו להפועל חולון הפסד ליגה ראשון אחרי חמישה ניצחונות רצופים ועל הדרך גם עצרו את רצף ההפסדים בבית מול הסגולים.
למרות שעת הצהריים המנומנמת בה נערך המשחק, האווירה בלב המושבה הייתה חמה וכללה הרחקות של גיא פניני ומאמנו סטפנוס דדאס וגם יציאה בחמש עבירות של כריס ג'ונסון ואייזיה מיילס.
2 צפייה בגלריה
טיירוס מגי
טיירוס מגי
משחק חוץ לא פשוט. מגי
(צילום: שרון צור)
מי שלא ממש התעניין בכל זה היה בריאן אנגולה עם עוד משחק נפלא שלו. כוכב נס ציונה הצטיין עם 30 נקודות, וג'רום מיינסי סייע לו עם 17 משלו וגם 10 ריבאונדים. איזייה מיילס הספיק לקלוע 19 נקודות בצד השני ופרדריק בורדיון הוסיף 12.
נס ציונה רצה 0:17 מסוף הרבע הראשון ועד תחילת השני והובילה ברוב שלבי מהמשחק. חולון הצליחה אמנם להשוות ברבע השלישי, אבל איבדה את הראש במאני-טיים וכאמור ירדה מנוצחת.

מהלך המשחק

מגי ומיילס התחילו עם צליפות מבחוץ, הסגולים ספגו סל בודד בשלוש הדקות הראשונות והאריס קבע 2:8 מהקו. אנגולה העיר את הכתומים בשלשה ומיינסי שחזר מטיפול קצר בכתף עלה על הלוח, אבל מיילס החם שמר על הפער בשלשה נוספת, 9:15. הכתומים שיפרו את ההגנה, המחליפים המקומיים נכנסו לעניינים הרבה יותר טוב מאלו של המארחים ובהובלת נמרוד לוי הובילו ריצת 0:15 עד סיום הרבע, 15:24. בסיום הרבע הראשון.
דאנק של מיינסי סגר 17 נקודות ללא מענה ופתח פער דו-ספרתי, ג'ונסון שבר את הבצורת עם שלשה בעזרת הקרש, מיילס הגיע לספרות כפולות ובצליפה מהפינה צימק ל-28:23. סלדן ואנגולה הגדילו בחזרה, מגי ופניני קלעו מעבר לקשת ומיינסי קבע 29:36. הסגולים גיוונו את המשחק ההתקפה עם סלים של נייט ססטינה וג'ונסון בצבע והפער ירד ל-2 בלבד, אבל מילר עם 6 רצופות שלח את סטפאנוס דדאס לפסק זמן בפיגור 44:37. מגי דייק פעמיים מהקו, אבל אנגולה ממש לפני הבאזר קבע 39:46 בהפסקה.
2 צפייה בגלריה
אנגולה על הקו
אנגולה על הקו
אנגולה על הקו
(צילום: יאיר שגיא)
חולון חזרה חדה מהפסקת המחצית ובהובלת מיילס והאריס מחקה את הפיגור תוך שתי דקות, 46:46. נס ציונה חזרה מפסק זמן עם סל של דן, מיילס המשיך להיות המוציא לפועל העיקרי בסגול, דן ואנגולה מנעו מהפך אבל מגי צימק ל-54:52 בלבד. סל של מיינסי הכפיל את הפער, דאנקים של אנגולה ודן הקפיצו את לב המושבה, פרדריק בורדיון קלע מבחוץ ואנגולה סגר את הרבע ביתרון 55:63.
ססטינה דייק פעמיים מהקו, מיילס יצא בחמש עבירות אבל בורדיון מבחוץ קירב את חולון ל-63:60 בלבד. מילר קלע 1 מ-2 מהקו, דן טייל לטבעת ובמסירת נגיעה מצא את מיינסי לדאנק אדיר, 60:68. פניני קיבל עבירה חמישית טכנית על ניסיון פלופ ומיד גם הורחק, אנגולה קלע 1 מ-3 מהקו, ג'ונסון יצא גם הוא בחמש עבירות עם בלתי ספורטיבית והפער גדל לדו-ספרתי, 60:71. האריס ובורדיון המשיכו להילחם, אבל מיינסי שמר על פער דו-ספרתי, 65:75. דאנק של ססטינה הפיח תקוות מחודשות אצל חולון, אבל דדאס הורחק ואף התעכב בפינוי המגרש, אנגולה ודן קלעו מהקו, בורדיון ועודד ברנדוויין עוד צלפו מבחוץ אבל זה היה מאוחר מדי, 76:84 בסיום לנס ציונה.
פורסם לראשונה: 13:38, 16.04.21