הפועל חולון היא הנציגה המצליחה ביותר של הכדורסל הישראלי העונה בגביעי אירופה. אחרי הניצחון שלה אמש (רביעי) על טופאש בורסה 81:93 בטופ 16 של ליגת האלופות, החבורה בסגול התקרבה מאוד להעפלה לטופ 8 במפעל. הבעיה היא שלאור כאוס הקורונה, ומדיניות הנחיתות והטיסות מנתב"ג, המשך ההשתתפות שלה צפוי לעלות לה מאות אלפי דולרים שכרגע אין לה.
במכתב שהוציא יו"ר מינהלת הליגה שמואל פרנקל ובו כיתב את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר ישראל כץ, שר הבריאות יולי אלדשטיין, שר הספורט חילי טרופר ושרת התחבורה מירי רגב, הוא הסביר את הבעיתיות שבדבר.
2 צפייה בגלריה
שחקני חולון חוגגים
שחקני חולון חוגגים
שחקני חולון חוגגים אחרי הניצחון בבורסה
(צילום: FIBA PHOTOS)
"לצערנו סגירת השמיים לטיסות סדירות יצרה לקבוצה סיטואציה לא נורמלית שבה כל יציאה למשחק בחו"ל מצריכה טיסה פרטית עם עלויות גבוהות מאוד", כתב פרנקל.
"עד כה הקבוצה שילמה 78 אלף דולר על שתי טיסות לאיטליה וטורקיה. עלות הגעת הקבוצה הטורקית (קרשיאקה) לישראל בשבוע הבא צפוי להיות כ-30 אלף דולר, ולאחר מכן צפויה לחולון עוד טיסה אחת לחו"ל (טורקיה) ואירוח של שתי קבוצות נוספות בארץ (בורסה וברינדיזי). העלות הכוללת של כל המסע האירופי צפוי להיות מעל 200 אלף דולר, חריגה של 10 אחוזים מתקציב הקבוצה", הוסיף פרנקל.
2 צפייה בגלריה
שמואל פרנקל
שמואל פרנקל
פרנקל. "חולון תחרוג ב-10 אחוזים מהתקציב"
(צילום: ראובן שוורץ)
לסיכום כותב פרנקל כי לאור הסיטואציה הקשה הוא מצפה כי המדינה תיקח אחריות ותסייע משמעותית בעלויות לקבוצות המשתתפות באירופה, ולא רק חולון. יש לציין כי עד עכשיו המינהלת יחד עם איגוד הכדורסל סייעו לסגולים בנושא הטיסות.