סדרת רבע גמר הפלייאוף בין הפועל חולון לעירוני נס ציונה הבטיחה רבות לפני תחילתה, ועד עכשיו היא עומדת בציפיות - ובגדול. הערב (שבת, 20:45) שתי הקבוצות ייפגשו למשחק שלישי ומכריע בהיכל טוטו בסיומו המנצחת תפגוש את גלבוע/גליל.
ההיסטוריה לא הולכת לטובת הסגולים, למרות שהם מחזיקים ביתרון הביתיות. מתוך תשע הפעמים האחרונות בהן הגיעו לסדרות רבע הגמר הם הודחו שבע פעמים, כולל בשתי העונות הקודמות.
3 צפייה בגלריה
בראיין אנגולה
בראיין אנגולה
בראיין אנגולה. חתיכת משחק
(צילום: ראובן שוורץ)
המפתח בסדרה הוא ללא ספק סנטר הכתומים, ג'רום מיינסי, שבמשחק הראשון היה יחסית חלש וקבוצתו הפסידה, ובמפגש השני באולם לב המושבה להט עם 28 נקודות ו-14 ריבאונדים (10 מהם בהתקפה), ופשוט עשה צחוק מהגבוהים של סטפנוס דדאס.
בחולון מעריכים שמעל 4,000 צופים יגיעו להתמודדות, ואחרי מאורעות המשחק הקודם בו האוהדים הסגולים התעמתו בצורה מכוערת עם כוחות האבטחה במקום, קרא יו"ר המועדון, איתן לנציאנו, להרגעת הרוחות בציוץ בטוויטר.
3 צפייה בגלריה
לנציאנו ומזרחי במהלך משחק מספר 2
לנציאנו ומזרחי במהלך משחק מספר 2
לנציאנו ומזרחי במהלך משחק מספר 2
(צילום: ראובן שוורץ)
באיגוד השופטים הבינו את חשיבות ההתמודדות והלחץ הגדול שיש בסדרה והחליטו לשבץ את השלישייה הבכירה בארץ: עמית בלק, עומר אסתרון וספי שמש. יש לציין כי דודי רומנו, שנחשב גם הוא לבכיר, לא שופט את חולון מאז הבלגן שהיה במשחק במסגרת הסיבוב השני בליגה בין הסגולים לנס ציונה בלב המושבה בו הורחקו גיא פניני, סטפנוס דדאס ולנציאנו עמד לדין אחרי שהשופטים טענו כי קילל אותם (נקנס ב-12 אלף שקלים).
דדאס התייחס למפגש הערב: "זה המשחק החשוב ביותר שלנו העונה בליגה המקומית. נלחמנו קשה שמונה חודשים יום-יום בכדי להגיע לפלייאוף עם יתרון ביתיות. אני בטוח שההיכל יהיה מלא והקהל יתן לנו את הדחיפה הנוספת שאנחנו צריכים ברגעים קשים. אנו מודעים לעובדה שאנחנו לא אותה קבוצה לאחר ששני שחקנים מרכזיים שלנו עזבו (טיירוס מגי ואייזאה מיילס), אבל אנחנו רוצים להוכיח שיש להפועל חולון את המנטליות המנצחת ואת האופי המתאים ולא משנה איזה שחקן לובש את הגופייה הסגולה".
3 צפייה בגלריה
סטפנוס דדאס
סטפנוס דדאס
"אנחנו לא אותה קבוצה". דדאס
(צילום: ראובן שוורץ)
המאמן היווני לא יכול היה בלי עקיצה ליריבה: "נבוא להילחם על כל כדור, אנחנו צריכים להיות מוכנים טקטית ונפשית מול קבוצה שמשחקת קשוח ומחפשת פרובוקציות". בנס ציונה, שמכרה את כל 550 הכרטיסים שקיבלה מחולון (המינימום האפשרי), ממש לא אהבו את ההתבטאות של דדאס. "אנו סומכים על שופטי המשחק שישפטו בצורה הוגנת ומקצועית, ואין בכוונתנו להתייחס לפרובוקציות כאלה ואחרות. יש לנו משפחה כתומה וגדולה שתדחוף אותנו הערב בכל הכוח במשחק, והמטרה שלנו היא לשמח אותה ולעשות היסטוריה למועדון ולעיר", נמסר מטעם המועדון.