"אנחנו בערב מעורב ברגשות עם קבוצה ישראלית שחלקה גדל במועדון ואנחנו מוציאים מהם כדורסל טוב והקפטן נועם (דוברת) בבית חולים עם חששות גדולים", כך פתח הערב (שני) יו"ר מכבי ראשון לציון את מסיבת העיתונאים אחרי הניצחון 93:99 של קבוצתו על הפועל תל אביב. פרי התייחס להחלטה לקבוע את גמר הגביע ביום חמישי קרוב למרות סגל חסר במיוחד של קבוצתו מאחר שהזרים עזבו את ישראל בשל המצב הביטחוני.
הוא המשיך: "כנראה שאם יהיה משחק השבוע נועם לא יוכל לשחק. קפטן שני תוך שבועיים שאנחנו מאבדים. שואלים אותי מה ההבדל בין משחק גמר למשחק ליגה. משחק גמר יש אחד בשנה. אנחנו לא ביקשנו לבטל או להוסיף שחקנים. הייתה מלחמה בארץ וביקשנו טיפה אוויר להחזיר את הקבוצה בכדי לעמוד בגמר הגביע בצורה מכובדת"
5 צפייה בגלריה
יצחק פרי
יצחק פרי
ראשל"צ תופיע עם הנוער? פרי
(צילום: עוז מועלם)
"כשהבנו שאנחנו בלי הזרים שלנו פנינו לאיגוד וקיבלנו תשובות שיעשו את המקסימום ויתנו אפשרות להחזיר את השחקנים. האיגוד פנה למכבי תל אביב על זה וקיבל תשובה שלילית. אתמול בערב קיבלנו הודעה שמשחק הגמר ייערך ביום חמישי אחרי שהבטיחו לנו אוויר".
"עכשיו אחרי הפציעה של נועם שלא קשורה למועד הגמר אין מי שיעבור את החצי. אני פונה מכאן לאיגוד הכדורסל ונפנה לנשיא המדינה מחר בבוקר שבחסותו המשחק כדי שיפנה למכבי ויגיד להם שלא יקרה דבר אם המשחק יתקיים בעוד שבוע".
ראש העיר רז קינסטליך קרא לראשל"צ להופיע עם הנוער: "אני גדלתי בבית ספורטיבי וגם שמעון מזרחי. גדלתי על הערכים שלך שהובלת את מכבי תל אביב ואני מבקש ממך לגלות מנהיגות ואכפתיות ותענה לבקשה שלנו. תנו לנו את ההזדמנות להחזיר את הזרים שעזבו. רובי ריבלין תעזור לנו להציל את הכבוד הספורטיבי אחרי שנה כל כך קשה".
"אם הסיטואציה הייתה הפוכה והיו פונים אלינו ממכבי תל אביב, אני הייתי לא עוזב לא את פרי ולא את גיא והייתי דוחה את המשחק עם יד על הלב".
5 צפייה בגלריה
גיא גודס
גיא גודס
"זה חוסר ספורטיביות". גיא גודס
(צילום: עודד קרני, מכבי ראשל"צ)
"בגלל שאני מכיר את מכבי תל אביב, אני חושב שזה חוסר ספורטיביות שנוצרה לשחק עם ההרכבים האלה", טען המאמן גיא גודס. "ביום שישי התחלנו לדבר עם עם השחקנים שלנו, גם אני אישית והייתה נכונות חיובית, אבל הבנו שהמשחק לא הולך להידחות. גם אם פארגו נוחת בארץ הוא מחויב בחמישה ימים בידוד, וגם ככה לא ישחק במועד שמתוכנן. אי אפשר בלי סגל מלא להגיע לגמר גביע, ומבחינה מקצועית זה על גבול הבלתי אפשרי".

דוברת גמר את העונה, ראשל"צ ניצחה

עמוק ברבע האחרון, דוברת ניסה להטביע על אחד משחקני הפועל ת"א ונחת לא טוב על המרפק שיצאה מהמקום. דוברת הספיק לקלוע 14 נקודות והיה אחד הגורמים לרבע הרביעי המצוין של הקבוצה (16:31). אקיל מיצ'ל (25 נקודות) וטל פלד (23) היו גם מצוינים אצל המנצחת, שתגיע לגמר בהרכב חסר במיוחד. בצד השני, ג'יי.פי טוקוטו קלע 21 נקודות, פול סטול וג'סטין טילמן 18 כ"א וים מדר 14, האדומים הפסידו לאחר ארבעה ניצחונות ברציפות.
5 צפייה בגלריה
נועם דוברת
נועם דוברת
נועם דוברת
(צילום: עודד קרני, מכבי ראשל"צ)
5 צפייה בגלריה
נועם דוברת
נועם דוברת
דוברת מול טוקוטו
(צילום: עודד קרני, מכבי ראשל"צ)
5 צפייה בגלריה
גיא גודס
גיא גודס
גיא גודס
(צילום: עודד קרני, מכבי ראשל"צ)
במשחק נוסף, הפועל באר שבע ניצחה את מכבי חיפה 76:85 בבית והבטיחה את מקומה בפלייאוף. הירוקים מתקרבים לירידה לליגה הלאומית.
אריק תומפסון הוביל את המארחת עם 19 נקודות, ספנסר וייס הוסיף 15 ועמית זיס 14. כריס דואו בלט אצל המפסידה עם 24 נקודות, קיילין לוקאס הוסיף 14.
פורסם לראשונה: 20:58, 24.05.21