אושר גדול בנבחרת ישראל, שהבטיחה אתמול (שני) את העפלתה ליורובאסקט בפעם ה-14 ברציפות, אחרי ניצחון 72:78 על פולין.
שחקניו של עודד קטש עשו דרך יפה במוקדמות אחרי שניצחו את ארבעת המשחקים הראשונים, שמרו על מאזן מושלם ותפסו את ראשות בית א', מה שהעניק להם את הכרטיס לטורניר הגמר ב-2022 אחרי שני חלונות משחקים בלבד. לכחולים-לבנים עוד מחכה חלון נוסף בפברואר עם מפגשים מול רומניה וספרד.
4 צפייה בגלריה
גיא פניני
גיא פניני
"עשינו את זה בגדול". פניני
(צילום: FIBA PHOTO)
4 צפייה בגלריה
שחקני הנבחרת חוגגים עלייה ליורובאסקט
שחקני הנבחרת חוגגים עלייה ליורובאסקט
שחקני הנבחרת חוגגים עלייה ליורובאסקט
(צילום: FIBA PHOTO)
בעקבות האכזבה ביורובאסקט 2017 והעובדה שישראל לא עלתה לאליפות העולם, הדירוג של הכחולים-לבנים בפיב"א נמוך, וכרגע הם צפויים לקבל הגרלה קשה באליפות היבשתית בעוד שנתיים. המצב יכול להשתנות אם הם ינצחו בשני משחקיהם הבאים בקמפיין המוקדמות, שכן כל ניצחון שווה ניקוד.
נכון, קיץ 2022 נשמע עוד רחוק וגם בנבחרת עדיין לא רוצים לדבר על כך, אבל איך בכל זאת תיראה האליפות? הנבחרות יחולקו לארבעה בתים בני שש נבחרות. ארבע הראשונות בכל בית יעלו לשמינית הגמר. בשלב זה כל המשחקים יהיו במתכונת של נוקאאוט. הטורניר עצמו אמור להיערך בארבע מדינות: גאורגיה, איטליה, צ'כיה וגרמניה. הרצון של אנשי הנבחרת הוא כמובן להגיע בסגל מלא עם השחקנים הבכירים, כולל אלו של מכבי ת"א, שנעדרו מהחלון הנוכחי. סימן השאלה הגדול הוא כמובן סביב דני אבדיה, שבימים אלה נמצא בוושינגטון בהכנות לקראת העונה החדשה והראשונה שלו בקריירה ב-NBA.
4 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
צפויה הגרלה קשה. קטש
(צילום: FIBA.PHOTO)
ובואו ונחזור להווה. בנבחרת סיפרו בעיקר על דבר אחד בולט - האופי והחיבור. אמנם רוב השחקנים בכלל לא משחקים אחד עם השני בקבוצות בליגת העל, אבל ברגע שהנבחרת מתאספת החיבור ביניהם ניצת מחדש ומתורגם על הפרקט עם הרבה רצון והקרבה. "הכוח של הנבחרת הזאת הוא בזה שאנחנו צוות", אמר גל מקל. "ממש משפחה, עם כימיה נהדרת. האם אנחנו נגיע כאנדרדוג ליורובאסקט? נראה מה יקרה, אבל בטוח שנילחם בכל משחק על מנת להגיע כמה שיותר רחוק".
למרות הצערת הנבחרת בשלוש השנים האחרונות, עודד קטש החליט להשאיר בסגל את גיא פניני (37) ומקל (32). בנבחרת לא חשבו לוותר עליהם. ובצדק. התפקיד המרכזי שלהם היה להתוות את הדרך, להעביר מהוותק והניסיון, אבל בפועל הם עושים הרבה יותר מזה, ולא רק במשחק האחרון. עדיין לא ברור אם השניים ימשיכו בנבחרת גם ב-2022, אבל ימים יגידו. כפי שאמר פניני בסיום: "עבורי זו הזדמנות ליהנות מכדורסל ואני שמח להיות חלק מהנבחרת. אם אני ארגיש טוב עם הגוף שלי עד אז, אהיה שם".
4 צפייה בגלריה
גל מקל
גל מקל
"אנחנו צוות". מקל
(צילום: FIBA PHOTO)
פניני המשיך: "אנחנו שמחים לסיים את השבוע הזה עם ניצחון, זה היה מאוד חשוב לנו. להעפיל ליורובאסקט זה דבר גדול וחשוב עבור הנבחרת. עבורי זה כיף להיות חלק מהנבחרת יחד עם שחקנים צעירים, אני מנסה לעזור להם כמה שאני יכול על הפרקט ומחוצה לו. המטרה שלנו בתחילת הדרך הייתה לעלות ליורובאסקט ועשינו את זה בגדול".