מינהלת ליגת העל בכדורסל פנתה היום (חמישי) אל שר הספורט חילי טרופר ושר הבריאות יולי אדלשטיין, עם הצעה לאפשר לקבוצות להמשיך ולהתאמן בזמן הסגר בצורה של "בועה" בדומה למה שנעשה ב-NBA, כשהבועה הישראלית צפויה להיות במלון כפר המכביה.
יו"ר מינהלת הליגה שמואל פרנקל: "כולנו תקווה שהסגר הקרוב יעזור למצב התחלואה בארץ ומקבלים בהבנה את החלטת הממשלה".
2 צפייה בגלריה
רביב לימונד
רביב לימונד
האם שחקני הליגה יוכלו להתאמן בכל זאת?
(צילום: אורן אהרוני)
"אנו נמצאים כל העת בקשר ישיר עם משרד הספורט ומשרד הבריאות על מנת לאפשר לקבוצות הליגה להמשיך ולהתאמן בצורה עקבית ומסודרת ככל הניתן, כמובן תחת הנחיות ברורות ושמירה הדוקה על הכללים. במקביל, עובדים גם על תוכנית ברורה לשחקני הקבוצות במידה ויצטרכו להתאמן באופן עצמאי, כשהכוונה היא לשמור על הקבוצות מוכנות עד כמה שניתן כדי שנוכל לחזור במהרה לפעילות מלאה, עם סיום הסגר".
על פי המתווה הנוכחי, כל הספורט יופסק החל ממחר בשעה 14:00, כשמשחקי הכדורסל הערב במסגרת רבע גמר גביע ווינר ישוחקו, אך אלו שביום שבת יידחו. גם פתיחת העונה (17 באוקטובר) צפויה להידחות אם השחקנים לא יוכלו להתאמן, שכן הסגר הנוכחי מסתיים ב-11 באוקטובר, וכדי לחזור לכשירות הם זקוקים לשבועיים לפחות.
2 צפייה בגלריה
שמואל פרנקל
שמואל פרנקל
ניסיון ליצור בועה בכפר המכביה. שמואל פרנקל
(צילום: ראובן שוורץ)
הקבוצות היחידות שהוחרגו מהתקנות הן הפועל ירושלים ומכבי תל אביב, להן יש משחקים באירופה. מחזיקת הגביע תטוס בשבת בערב לאתונה כדי להתכונן לטורניר הפיינל 8 שיחל ביום רביעי, הצהובים יפתחו את עונת היורוליג בעוד שבוע בדיוק כשיארחו אלבה ברלין הגרמנית.