"זה יום עצוב", הודו בהפועל ירושלים דקות ספורות אחרי שיצאה ההודעה הרשמית שבישרה על עזיבתו של ג׳יימס פלדין אחרי שנתיים במועדון. בקבוצה יודיעו בימים הקרובים על הארכת חוזהו של המאמן, עודד קטש ורק לאחר מכן יבנו את הסגל לעונה הבאה.
גם פלדין עצמו נשמע נרגש בפוסט פרידה בחשבון האינסטגרם שלו. "ואוו. יש בי המון רגשות שרצות בתוכי ברגעים אלה", כתב הגארד. "כשחתמתי בירושלים לפני שנתיים הגעתי אחרי עונה מסובכת מכל מיני סיבות וחיפשתי בית. ומצאתי אחד כזה. שמעתי הרבה דברים טובים על הארגון אבל הזמן שלי כאן התעלה אפילו על החלומות הכי פרועים שלי. מהבעלים, הצוות המקצועי, המאמן, החברים לקבוצה והכי חשוב האוהדים המדהימים. בחיים לא הרגשתי יותר בנוח ויותר בבית מזה. תודה לכולם על שקיבלתם אותי, אני תמיד אזכור את העיר ירושלים כבית ואוקיר את הזמן שלי שם לנצח. ומי יודע? אולי אני עוד אחזור".
3 צפייה בגלריה
ג'יימס פלדין
ג'יימס פלדין
"אולי עוד אחזור". ג'יימס פלדין
(צילום: FIBA.COM)
3 צפייה בגלריה
הראל מגיע לישיבה
הראל מגיע לישיבה
עונה פיננסית. גיא הראל
(צילום: עוז מועלם)
הראל נפרד בטוויטר: "תודה על הכל. ואני אשמור את ההודעה שלך שהבטחת שאתה תחזור. אתה חלק מהמשפחה לכל החיים, בהצלחה".

נכון שבהפועל ירושלים בשבוע האחרון יש רצון עז לרענן את הסגל אחרי ההדחה המאכזבת בפעם השלישית ברציפות בחצי גמר הפיינל פור, ונכון שפלדין מחזיק בהצעות שונות מקבוצות באיטליה וריאל בטיס מהליגה הספרדית, אך בפועל הצדדים לא רצו להיפרד.
לפלדין חוזה לעונה נוספת שעומד על כ-450 אלף דולר, סכום שרחוק ממה שהפועל ירושלים רוצה ויכולה לשלם בעידן הקורונה. אתמול (שבת) האופציה על פלדין הסתיימה ובקבוצה העדיפו לשחרר אותו עם פיצוי של 50 אלף דולר במקום להציע לו סכום נמוך בהרבה מהחוזה המקורי שלו.
שחרורו של פלדין הוא רק קצה המזלג ברשימת הבעיות של הפועל ירושלים. בתקופה שבה אורי אלון החזיק במניות, התקציב שלה עמד על כ-40 מיליון שקל, עם עזיבתו הצהירו בירושלים שהתקציב לא ירד מעבר ל-15 אחוז ועמד על בערך 34 מיליון שקל. בעקבות התפרצות נגיף הקורונה והשלכותיו ואי האפשרות להכניס קהל, כמו גם רשת הביטחון הדלה שהציבו במשרד האוצר – סכום העומד על 5-4 מיליון שקל פיצוי לירושלים – נראה שהמועדון הולך על קיצוץ משמעותי בתקציב שמוערך בירידה של כ-30 אחוז. בחישוב מהיר מדובר על תקציב בסך 24 מיליון שקל. נכון שעדיין מדובר על אחד מהתקציבים הגבוהים בליגה והמכה של הקורונה לא נוגעת רק בקבוצות הישראליות אלא גם באירופאיות, אבל עדיין מדובר על מכה קשה למועדון.
3 צפייה בגלריה
ג'ייקובן בראון
ג'ייקובן בראון
בירושלםי מקווים שהוא דווקא ימשיך. ג'ייקובן בראון
(צילום: ראובן שוורץ)
בדומה לפלדין, מי שעוד מחזיקים בחוזים לעונה הבאה הם טיישון תומאס, סולימאן בריימו וג׳ייקובן בראון, עם פיצוי דו צדדי במקרה של התרת החוזה בסך של 50 אלף דולר. בקבוצה מעוניינים לראות את שלושתם ממשיכים באדום, אך צריכים לערוך איתם שיחות על כל נושא הקיצוץ בשכר מאחר שלא יוכלו לעמוד בחוזה המקורי שלהם. אנחת הרווחה בירושלים היא שהשלושה לא מחזיקים בחוזה יקר כמו של פלדין, עניין שעשוי לעזור במקרה זה.