ההפסד הדרמטי לאולימפיאקוס (85:82) ביום שישי האחרון הוריד את מכבי תל אביב למאזן 3:1 ביורוליג, מה שהדאיג לא מעט את הצהובים. המאמן יאניס ספרופולוס ערך היום (שני) שיחת זום עם אוהדי הקבוצה והתייחס לפתיחת העונה המגמגמת, לגעגועים לאוהדים ולהתאקלמות האיטית של דראגן בנדר.
"העובדה שאין אוהדים באולם מאוד חסרה לי ולקבוצה", פתח ספרופולוס את שיחת הזום. "לשחק מול היכל ריק זה מאוד קשה, אבל גם מגיפה שכזאת כמו הקורונה לא תעצור את הקשר בין הקבוצה והאוהדים. כמובן שאני שמח מאוד שהקשר נשמר בצורה הזאת”.
3 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
שומר על קשר עם הקהל. יאניס ספרופולוס
(צילום: EPA)
ספרופולוס נשאל על השינויים שנערכו בקיץ בסגל השחקנים: "בשונה משאר קבוצות היורוליג, אנחנו סיימנו לשחק מאוחר מאוד. בעידן הקורונה רק הליגה הספרדית, הגרמנית והישראלית שיחקו. מתוך השלוש שכן חזרו, סיימנו מאוחר בסוף חודש יולי. היו קבוצות שהחלו לבנות את הקבוצה כבר בסוף מרץ, ומכבי התחילה את הבנייה שלה רק בסוף יולי כשהסתיימה העונה. המטרה המרכזית של מכבי באותה תקופה הייתה לזכות באליפות המקומית, אז הקבוצה עצרה את כל ההכנות לעונה הבאה, התרכזה בזה, זכתה באליפות, ואחר כך התחלנו לבנות את העונה הבאה. וזה בעצם היה העיכוב”.
"רוב השחקנים נשארו משנה שעברה והוספנו שלושה שחקנים על משבצת זר - כריס ג'ונס, אנטה ז'יז'יץ' ודראגן בנדר", המשיך. "השחקנים הגיעו עד ה-3 בספטמבר, היו כאלה שהגיעו קצת לפני ורק ב-10 בספטמבר אחרי הבדיקות ודרישות בידוד התחלנו להתאמן ביחד, כשהמשחק הראשון היה ב-1 באוקטובר. זה זמן מועט מאוד כדי להתחיל את העונה. לא היה זמן לקיים משחקי הכנה עם קבוצות יורוליג ועם קבוצות בחו"ל ויש לנו הרבה על מה לעבוד. אני מאמין בשחקנים. כמובן שההכנה לא אופטימלית, אבל אני עדיין מאמין בתהליך שאנחנו עוברים, זה פשוט לוקח קצת יותר זמן”.
3 צפייה בגלריה
דראגן בנדר וסקוטי ווילבקין נלחמים על הכדור
דראגן בנדר וסקוטי ווילבקין נלחמים על הכדור
ייקח לו קצת זמן. בנדר
(צילום: אורן אהרוני)
על ההשתלבות של בנדר הוסיף המאמן: "בנדר לא שיחק מאז חודש מרץ כשנעצרה הליגה ב-NBA. מדובר בחצי שנה שהוא לא שיחק כדורסל. בזמן הזה הוא התאמן לבד, בלי אינטנסיביות של קבוצה, בלי הגנה, בלי 5 על 5. בנוסף לזה הוא הגיע למכבי מאוד מאוחר, הוא נמצא עם הקבוצה רק שבועיים וחצי והדברים האלה דורשים זמן. זמן לחזור לכושר, להתאמן עם הקבוצה כדי להכיר את התרגילים, כדי לבסס כימיה עם יתר השחקנים - זה לא משהו שקורה ברגע וצריך סבלנות. הוא שחקן טוב, הוא שחקן NBA והוא כמובן ישתלב”.
כזכור, באליפות האחרונה מי שזכה בתואר ה-MVP היה אמארה סטודמאייר. בצוות המקצועי רצו להשאירו לעונה נוספת ואף הגיעו עימו להסכם, אך הוא העדיף לחזור לארה״ב כדי לשהות לצד משפחתו. נכון לעכשיו רצון הצדדים הוא לחדש את ההתקשרות במהלך העונה. על כך אמר ספרופולוס: "אנחנו עדיין לא יודעים, דיברנו איתו בקיץ כדי שיישאר. הוא רצה לבקר את המשפחה שלו בארצות הברית והוא עדיין שם, אנחנו באמת לא יודעים מה יהיה איתו”.
3 צפייה בגלריה
אמארה סטודמאייר
אמארה סטודמאייר
העדיף לחזור הביתה. אמארה סטודמאייר
(צילום: עוז מועלם)
לסיום, נשאל על האווירה במשחקים ללא קהל. ״לשחק ללא קהל זה כמו אוכל בלי מלח. זה לא טעים. בשנה שעברה היה לנו מבצר בהיכל עם האוהדים שלנו. הקהל זה הכוח שלנו ובעצם השנה יש לנו שתי בעיות: נגד באיירן אני חושב שעם הקהל והלחץ שהוא נותן על הקבוצה היריבה היינו מנצחים את המשחק בסופו של דבר, אלה הנקודות שהקהל שווה והעזרה שהוא נותן לקבוצה. הדבר הנוסף הוא כמובן תקציבית - המנויים, הכרטיסים שהאוהדים שלנו קונים, זה נדבך חשוב מאוד בתקציב שלנו. כמובן שהשנה אין את זה והתקציב נמוך יותר".

יורוליג: ההפסדים הטכניים בוטלו

ביורוליג אישרו היום את ההצעה לבטל הפסדים טכניים שנגרמו כתוצאה מהקורונה, לאחר שזניט ו-וילרבאן סבלו מהתפרצות הנגיף ולא היו יכולות להופיע למשחקים האחורנים שלהן.
אז מה אומרים החוקים החדשים? במקום הפסד טכני בשל אי הופעה, ניתן יהיה לדחות משחק שלוש פעמים לכל היותר. כמו כן, שני ההפסדים הטכניים של זניט יבוטלו רטרואקטיבית והיא תפגוש את באסקוניה ו-ולנסיה במועדים חדשים. גם המשחקים של וילרבאן נגד פנאתינייקוס והכוכב האדום יקבלו תאריך חדש.