ניסים אלפסי, יושב הראש המיתולוגי של עירוני נהריה, הלך לעולמו בגיל 60. אלפסי, שנאבק בשנתיים האחרונות במחלת הסרטן, עוד המשיך לנהל את ענייניה של הקבוצה עד התקופה האחרונה.
אלפסי היה נחשב לאחד האנשים המשפיעים בנהריה. הוא היה מורה לחינוך גופני בעיר במשך שני עשורים, לאחר מכן עבד בעירייה, כולל בתפקיד סגן ראש העיר, ובמקביל חבר במפלגת הליכוד.
1 צפייה בגלריה
ניסים אלפסי
ניסים אלפסי
ניסים אלפסי
(צילום: יאיר שגיא )
אלפסי החל את דרכו בקבוצת הכדורסל בתחילת המילניום וסייע לה להעפיל לליגת העל פעמיים. כמו כן, בתקופתו נהריה העפילה לגמר הגביע, השתתפה בגביעי אירופה והישג השיא שלה היה הגעה שלוש פעמים לרבע גמר היורופקאפ (2004, 2005 ו-2017).
יו"ר מינהלת הליגה, שמואל פרנקל, ספד לו: "זהו יום עצוב לקהילת הכדורסל ולי באופן אישי. ניסים היה חבר לדרך ואהבתי לשוחח ולהתייעץ עימו בכל נושא. יחסרו לנו מאוד חוכמתו, נחישותו ונועם הליכותיו. אבידה גדולה לעולם הכדורסל. יהי זכרו ברוך".
מאיגוד הכדורסל נמסר: "משתתפים בצערה של משפחת אלפסי עם פטירתו בטרם עת של ניסים, חבר הנהלת האיגוד לשעבר, אחרי מאבק ארוך במחלת הסרטן. ניסים היה הכוח המניע מאחורי עירוני נהריה, ורק לפני שנה זכה לראות את קבוצתו מגיעה לגמר גביע המדינה".