אחרי הניצחונות הקלילים בליגת העל, ההעפלה לגמר גביע המדינה ובעיקר פגרה בת שלושה שבועות מהיורוליג בעקבות סגירת נתב"ג, מכבי ת"א חזרה אתמול (חמישי) למציאות הקשה של המפעל האירופי עם תבוסה 87:68 במילאנו - הפסד שפגע בסיכויים של הצהובים לסיים בשמינייה הראשונה.
במכבי ת"א הבינו שכדי להתחיל לשמור על הסיכויים שלהם להעפיל לפלייאוף הם צריכים להתחיל לצבור ניצחונות, אבל מילאנו הייתה משוכה גבוהה מדי. בטח לאור היכולת המצוינת שהקבוצה האיטלקית מציגה העונה (מאזן 8:15) ורשמה 7 ניצחונות ב-8 המשחקים האחרונים שלה. מנגד, הצהובים לא ציפו להציג יכולת התקפית כזאת דלה (28 אחוז מהשלוש) ומשחק הגנתי רעוע, שאיפשר למארחת לנצח בפער דו-ספרתי מבטיח.
3 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
0 מ-6 מהשדה ויכולת חלשה. ווילבקין
(צילום: באדיבות ארמאני מילאנו)
מה שפגע הכי הרבה בשטף ההתקפי של הצהובים היה כמובן היכולת החלשה של סקוטי ווילבקין. הכוכב הגדול של מכבי שיחק 18 דקות, בהן לא קלע אפילו נקודה אחת עם 0 מ-6 מהשדה ו-5 אסיסטים. יש לציין כי ווילבקין עלה לשחק עם חבישה באגודל בשל פציעה ומיעט לשחק במחצית השנייה.
במצב כזה כשכוכב הקבוצה לא מתפקד, בצוות המקצועי ציפו משאר השחקנים להתעלות ולהשלים את החסר, אבל זה לא כך קרה. טיילר דורסי אמנם סיים עם 11 נקודות, אבל קלע את הנקודות הראשונות שלו רק לקראת סיום הרבע השלישי. אנג'לו קלויארו הסתפק רק ב-3 נקודות, הישראלים עוז בלייזר ויובל זוסמן שרשמו ביחד 4 נקודות ונוסיף לזה את היכולת ההתקפית וההגנתית הדלה של אנטה ז'יז'יץ ודראגן בנדר. הנחמה היחידה הגיעה מכיוונו של אות'לו האנטר, שהוביל את רשימת הקלעים עם 16 נקודות, אבל לא היה לו עזרה נוספת כדי להוציא את העגלה מהבוץ.
3 צפייה בגלריה
אנג'לו קלויארו
אנג'לו קלויארו
הסתפק ב-3 נקודות. קלויארו
(צילום: באדיבות ארמאני מילאנו)
"לא היה לנו משחק טוב, בהתקפה או בהגנה", הודה המאמן יאניס ספרופולוס. "מילאנו שיחקה טוב מאוד מההתחלה ועד הסיום. לא היה לנו צ׳אנס לעשות משהו טוב יותר. אני יודע שלא נותרו עוד הרבה משחקים עד לסיום העונה, אבל אנחנו נמשיך ונלחם בכל משחק עד הסוף".
כריס ג׳ונס אמר: "אנחנו צריכים להמשיך להילחם, יש לנו עדיין עוד 11 משחקים. אנחנו צריכים להמשיך להאמין בעצמנו ובכל מה שאנחנו עושים, ואני חושב שיהיה בסדר". בראיינט סיכם: "לא הגענו להילחם כמו שצריך".
3 צפייה בגלריה
יובל זוסמן
יובל זוסמן
איפה הישראלים בצד ההתקפי? זוסמן
(צילום: באדיבות ארמאני מילאנו)
אחרי שני ההפסדים האחרונים לפנרבחצ'ה ומילאנו הצהובים מדורגים במקום ה-13 בטבלת המפעל עם מאזן שלילי של 10 ניצחונות מול 13 הפסדים. לשחקניו של ספרופולוס נותרו עוד 11 משחקים מתוכם הם יצטרכו לנצח ככל הנראה שמונה או תשעה כדי לחלום על הטופ-8.