אכזבה גדולה במכבי תל אביב אחרי ההפסד הביתי 85:82 מול באיירן מינכן, ששלח אותם למאזן שלילי של 2:1 רגע לפני שהם ממריאים ליוון לקראת המפגש מחר (שישי, 21:00) מול אולימפיאקוס.
השאלה הגדולה של השבועיים האחרונים היא מה קרה לסקוטי ווילבקין. במשחק הראשון מול אלבה ברלין הוא נתקע על 8 נקודות עם 2 מ-9 מהשלוש, במשחק השני הוא המשיך לזרוק ללא הכרה מחוץ לקשת עם 4 מ-15, נתקע על חמש נקודות והתעורר עם 15 נוספות ברבע האחרון. הפעם הוא ניסה למנן זריקות, זרק פעם אחת מכל הטווחים במחצית הראשונה וסיים אותה עם 2 נקודות בלבד אליהן הוסיף 5 איבודים - עד שהגיעה המחצית השנייה אותה סיים עם 27 נקודות ב-23 זריקות ו-7 אסיסטים. בלי היכולת ההתקפית של ווילבקין לאורך כל שלבי המשחק, מכבי ת"א תקועה התקפית. אפשר היה לראות את זה בצורה בולטת ברבע השני בו קלעו הצהובים רק 10 נקודות.
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א
שחקני מכבי ת"א
שחקני מכבי ת"א
(צילום: אורן אהרוני)
"במחצית הראשונה הם שיחקו חזק יותר מאיתנו", הודה ווילבקין בסיום. "איבדנו הרבה כדורים וירינו לעצמנו ברגל. אנחנו עדיין לומדים אחד את השני, הייתה לנו הכנה קצרה לעונה וזה עושה את זה יותר קשה, אבל אנחנו צריכים למצוא את הקצב, ללמוד איך לשחק ביחד, כי כקבוצה אנחנו לא עושים עבודה מספיק טובה"

הצמד הקרואטי

במכבי ת"א לקחו בחשבון בשבועות האחרונים את ההתאקלמות הארוכה של אנטה ז'יז'יץ' ודראגן בנדר – שניים שלא שיחקו כדורסל מאז חודש מרץ (כולל ההפסקה ב-NBA בעקבות התפרצות נגיף הקורונה) והעבירו את השנים האחרונות במשחק אחר מהאירופי. בצוות המקצועי, ובכלל בקבוצה, מאוד מרוצים מההשתלבות של ז'יז'יץ' שממשחק למשחק נראה טוב יותר ומצליח להשתלב בשיטת המשחק של יאניס ספרופולוס. הפעם הוא סיים עם 19 נקודות ו-6 ריבאונדים וקיבל הרבה מחמאות למרות ההפסד. בנדר, לעומתו, עדיין לא הצליח להתאקלם. למרות הרצון של המאמן היווני להכניס אותו לקצב, באמצע הרבע השלישי הוא כבר הבין שזה עלול לעלות לו במשחק והוריד אותו לספסל כשהשורה הסטטיסטית שלו עמדה על 3 נקודות, 3 ריבאונדים, 5 איבודים, 0 אסיסטים ורכות הגנתית בולטת.
4 צפייה בגלריה
אנטה ז'יז'יץ'
אנטה ז'יז'יץ'
אנטה ז'יז'יץ'. במכבי מרוצים
(צילום: אורן אהרוני)
4 צפייה בגלריה
דראגן בנדר וסקוטי ווילבקין נלחמים על הכדור
דראגן בנדר וסקוטי ווילבקין נלחמים על הכדור
בנדר ו-ווילבקין. ספסול מוקדם של הקרואטי
(צילום: אורן אהרוני)

הבעיות

בקבוצה דיברו על מספר בעיות עיקריות: הראשונה - היעדר אגרסיביות. שיטת המשחק של ספרופולוס מבוססת בעיקרה על הגנה חזקה, אך נראה שבשלב זה של העונה תוכנית המשחק של המאמן עדיין לא חלחלה מספיק לשחקנים. השנייה - הזריקות מחוץ לקשת. בשלושת המשחקים האחרונים הצהובים עומדים על 22 מ-80 מהשלוש - 27.5 אחוזים. הדבר היחיד שמנחם את אנשי הקבוצה זה שבעונה שעברה הם היו באותה הסיטואציה עם שני הפסדים וניצחון אחד ועם אחוזים דומים מהשלוש (29.5) ובכל זאת הצליחו להתברג בסופו של דבר כאחת מהקבוצות החזקות של העונה שעברה, ואף העפילו לפלייאוף. בקבוצה מאמינים שעם הזמן וככל שהשחקנים יתאמנו וישחקו יותר ביחד, הכימיה תשתפר וכך גם היכולת. הבעיה השלישית - 18 איבודי הכדור אתמול. "אין תירוצים", אמר אלייז'ה בראיינט. "אנחנו יכולים להפיל את זה על ההכנה הקצרה, המגפה, אבל אנחנו צריכים להיות מוכנים לעלות על המגרש ולשחק. אין סיבה שלא נהיה מספיק אגרסיביים, באיירן הכו אותנו בפנים. אנחנו אלה שצריכים להכות את קבוצות בפנים. צריכים ללמוד מזה ולהמשיך הלאה".
4 צפייה בגלריה
אלייז'ה בראיינט
אלייז'ה בראיינט
בראיינט. "אנחנו אלה שצריכים להכות קבוצות"
(צילום: אורן אהרוני)