רגע לפני שהזרים של הפועל ירושלים מצטרפים לאימונים הקבוצתיים הגיעו החדשות הרעות מכיוונו של ג׳ייקובן בראון שעזב את הקבוצה. מדובר במכה לא פשוטה עבור האדומים, בעיקר בשל שתי סיבות עיקריות.
הסיבה הראשונה היא כמובן מקצועית, שכן בראון היה אחד מהשחקנים המשמעותיים שלה העונה עם ממוצע של 15.4 נקודות, 2.9 ריבאונדים ו-5.9 אסיסטים בזירה המקומית והוביל את הקבוצה לזכייה בגביע המדינה בחודש פברואר האחרון. ביחד עם עזיבתו של שלווין מאק מדובר בחלל גדול בקו האחורי של הקבוצה.
2 צפייה בגלריה
בראון
בראון
בראון. קטש נותר עם בור בקו האחורי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ההיבט השני הוא הזמן הקצר שנותר כדי למצוא מחליף. בראון חזר לישראל רק לפני פחות משבועיים אחרי מאמצים גדולים מצד ההנהלה והצוות המקצועי ונאלץ לעזוב בשל סיבות אישיות. הליגה אמורה להתחיל ב-20 ביוני, כך שכל שחקן אחר שיגיע במקומו יאלץ לשהות בבידוד של שבועיים ולהחמיץ את פתיחת הליגה.
בקבוצה העדיפו כמובן שבראון לא יעזוב וערכו עמו מספר שיחות בנושא, אבל אחרי שהבינו שהשחקן לא מצליח להתרכז בעיקר מבחינה מנטלית הודיעו לו שההחלטה בידיים שלו והוא בחר לעזוב.
2 צפייה בגלריה
ג'ייקובן בראון
ג'ייקובן בראון
ג'ייקובן בראון. דמות משמעותית בחדר ההלבשה
(צילום: ראובן שוורץ)
בירושלים הדגישו שלעזיבתו של בראון אין שום קשר לנגיף הקורונה או להנחיות הבידוד של משרד הבריאות ומינהלת הליגה. "הוא הגיע לכל האימונים המבודדים", סיפר גורם בקבוצה. "הראש שלו לא כאן, רואים את זה עליו, הוא צריך לנסוע לארה״ב כדי לטפל בעניינים אישיים ולכן הוא מוטרד. אי אפשר להחזיק שחקן בכוח, בטח כשהוא במצב הזה. במה הוא יוכל לתרום אם המצב המנטלי שלו לא יהיה טוב?"
אחד משחקני ירושלים הוסיף: "הוא יהיה חסר ללא ספק. הוא היה הגורם המקשר של כל חדר ההלבשה העונה, הוא הביא הרבה אנרגיות ופתאום רואים שחקן אחר, אי אפשר להתרכז במשחק כשאתה נמצא במצב מנטלי כזה. חבל שזה יצא ככה, היו לנו מטרות גדולות ביחד".
מי שנמצא על הכוונת של הפועל ירושלים הוא אקס מכבי ת״א, ג׳רמי פארגו, שהגיע לראשונה לארץ תחת עודד קטש ב-2010 כשהשניים זכו באליפות היסטורית עם גלבוע/גליל. המגעים עם פארגו כבר החלו וחוזהו צפוי להסתיים בעוד חודשיים.