מכבי תל אביב באה לדרבי מול הפועל קצת שפופה אחרי הפסד ביורוליג לפנרבחצ'ה והפסד ליגה לגלבוע/גליל, אולם כשהצהובים רואים את האדומים הם מתעוררים. זה נגמר ב-69:85 מוחץ בהיכל קבוצת שלמה.
כבר ברבע הראשון מכבי ת"א הוליכה בפער דו-ספרתי, אך הפועל עשתה קולות של חזרה למשחק והרבע ננעל עם שלשה אדירה של בר טימור משלושת רבעי מגרש. בסך הכל היו לאדומים שתי שלשות במחצית הראשונה וזה אומר הרבה. סקוטי ווילבקין פתח מבערים ועם 18 נקודות כבר במחצית הוליך את מכבי ליתרון 28:51, הפועל לא חזרה מזה למרות יכולת נהדרת של ים מדר, שקלע 22 נקודות.
6 צפייה בגלריה
זוסמן שומר על ים מדר
זוסמן שומר על ים מדר
זוסמן שומר על ים מדר
(צילום: עוז מועלם)
6 צפייה בגלריה
ווילבקין חומק ממדר
ווילבקין חומק ממדר
ווילבקין חומק ממדר
(צילום: עוז מועלם)
6 צפייה בגלריה
קלויארו בפעולה
קלויארו בפעולה
קלויארו בפעולה
(צילום: עוז מועלם)
מאמן מכבי ת"א יאניס ספרופולוס אמר לאחר הניצחון: "היינו מאוד מרוכזים היום, התחלנו את המשחק הגנתית בצורה שרצינו, אבל גם היה לנו משחק מסירות טוב בהתקפה, מצאנו את השחקן הפנוי עם קריאה טובה של מה שהם רוצים לעשות בהגנה. בלבלנו אותם, ועצרנו את טוקוטו. זה היה חשוב מאוד שמההתחלה הראינו שאנחנו לא רוצים להיות רגועים במשחק הזה, כל המשחק היה בשליטה שלנו וביתרון דו ספרתי. הגיע לנו לנצח. דרבי זה לא משחק קל, אני שמח על איך שהקבוצה הגיבה, ככה אני רוצה שהם ישחקו עד לסיום העונה, עם אותה נחישות ומוכנות".
באשר להמשך העונה ביורולויג, הוסיף: "העונה הזאת מוזרה, אנחנו באמצע מגיפה, שדה התעופה סגור ואנחנו לא יודעים אם חימקי יבואו לכאן, ואם חימקי לא יבואו, נשחק שלושה משחקי ליגה בחמישה ימים. אנחנו לא יודעים לאיזה משחק להתכונן נכון לעכשיו".
מאמן הפועל ת"א, יאניס קסטריטיס סיכם: "אני לא חושב שהתפרקנו היום כמו שהתפרקנו בעבר, זה מאוד שכיח לקבוצה שמפסידה כל הזמן להתפרק, אבל אנחנו מרגישים טוב יותר, עם יותר ביטחון, אנחנו מתחילים להכיר את היכולת של הקבוצה שלנו".
6 צפייה בגלריה
אנטה ז'יזי'ץ' מנסה לקלוע
אנטה ז'יזי'ץ' מנסה לקלוע
אנטה ז'יזי'ץ' מנסה לקלוע
(צילום: עוז מועלם)
6 צפייה בגלריה
דורסי בפעולה
דורסי בפעולה
דורסי בפעולה
(צילום: עוז מועלם)
קלעו למכבי תל אביב: ווילבקין 23, זוסמן 13, האנטר 10, דיברתולומיאו 9, בלייזר 9, ז'יז'יץ' 8, קלויארו 8, סהר 3, דורסי 2. קלעו להפועל ת"א: מדר 22, טימור 13, ג'ונס 11, מור 6, אפשואו 6, טוקוטו 4, יורק 4, אדם 3.
המשחק הדחוי בין עירוני נהריה למכבי ראשון לציון מאתמול נערך בעין שרה והכתומים הביסו 88:110. זה היה טיול עבור החבורה של גיא גודס ששלטה מהפתיחה ועד הסיום. אקיל מיצ'ל המטיר עליה 32 נקודות.
רבע שני ענק של הפועל אילת מול הפועל חיפה (11:34), אילץ את האדומים מחיפה לרדוף ללא הצלחה אחרי האילתים. הפועל אילת ניצחה לבסוף 80:89 ועצרה להפועל חיפה רצף של שלושה ניצחונות. קייסי פארטר קלע 20 למארחת. מארקל בראון הוסיף 18, 24 נקודות של קינן אוונס לא הועילו להפועל חיפה.

הפועל ת"א - מכבי ת"א 85:69

מכבי תל אביב פתחה את המשחק היטב, במיוחד בזכות אותלו האנטר שלהפועל לא הייתה תשובה אליו בצבע. הצהובים עלו ליתרון דו ספרתי (12:25), אבל המילה האחרונה הייתה שייכת לבר טימור שקלע משלושת רבעי מגרש על הבאזר ונתן לאדומים קצת אוויר. 18:25 למכבי ת"א בתום הרבע.
את הרבע השני אפשר לסכם בשתי מילים: סקוטי ווילבקין. הגארד איפס את הידית וסיים את הרבע השני עם 18 נקודות (4 שלשות). האדומים יצאו מאיזון לחלוטין, והצהובים שלטו במשחק ללא עוררין. ההפרש הלך וצמח עד שהגיע ל-28:51. הפועל תל אביב תצטרך להתעורר על עצמה במחצית השנייה, במחצית הראשונה היא קלעה רק שתי שלשות.
6 צפייה בגלריה
ים מדר מאוכזב
ים מדר מאוכזב
קלויארו מרוצה מאוד
(צילום: עוז מועלם)
הפועל תל אביב ניצחה ברבע הזה 14:20 וצימקה מעט את הפער, הרבע התנהל על מי מנוחות כאשר הפועל ת"א לא הצליחה לממש את השליטה שלה ברבע לנגיסה משמעותית של הפער. מכבי יכולה להיות מרוצה - 48:65. הרבע הרביעי היה שיכפול של השלישי, מכבי ת"א המשיכה לטייל והפועל ת"א לא הצליחה להתקרב. זה נגמר ב-69:85 אחרי רבע מאוד מנומנם.

עירוני נהריה - מכבי ראשל"צ 110:88

הכתומים התחילו את המשחק טוב ובהובלת גוט ברחו ליתרון 2:9 מהיר. ניומן במהלך של 3 נקודות הכניס את המארחת לקצב, מיצ'ל הגיב בשני סלים רצופים אבל שלשות של מור ובלוסומגיים השוו, 13:13. לואיס וניומן נכנסו לדו-קרב שלשות, מיצ'ל המשיך את החגיגה בצבע ועם הנקודות העשירית שלו קבע 21:26. גוט עם שלשה על הבאזר סגר רבע התקפי ביתרון 27:33 לאורחים.
אביבי נכנס לפרקט עם המון התלהבות והוביל ריצת 0:6, 27:39. גוט המשיך את הבריחה עם השלשה השלישית שלו, בלוסומגיים קטע בצורת של כמעט ארבע דקות בסל ועבירה אבל גוט קבר עוד אחת מעבר לקשת וסל קל של מונרו הגדיל ל-30:47. מור ועידו דוידי ניסו לעצור את המפולת, גוט ודוברת השתעשעו במסירות מאחורי הגב ומיצ'ל שמר על פער משמעותי, 42:56. נהריה קצת חזרה לעניינים בהתקפה, אבל בהגנה הצבע שלה נותר פרוץ ומיצ'ל ניצל את זה כדי להגיע ל-24 נקודות כמעט ללא החטאה ולתת לקבוצתו יתרון 47:63 בהפסקה.
נהריה קלעה רק שש נקודות ברבע השלישי, וזה אומר הכל. ראשון לציון עשתה מה שהיא רוצה על המגרש והפכה את הרבע הרביעי לגרבאג' טיים. מי שהצטיין הוא אקיל מיצ'ל עם 32 נקודות, גולן גוט סיים עם 22. 23 של ג'רון בלוסומגיים ממש לא הספיקו. בסוף ראשל"צ ניצחה "רק" 88:110, וזה יכול היה להיות יותר גרוע עבור נהריה.
פורסם לראשונה: 19:54, 31.01.21