בצל גל הקורונה שפוקד את היורוליג בימים האחרונים, מכבי תל אביב תצא היום (רביעי) למוסקבה לקראת המשחק מחר (20:00) מול צסק״א. יאניס ספרופולוס לא הסתיר את החשש שלו: "זה משחק החוץ הראשון שצריך לטוס אליו מאז מרץ. אנחנו שמחים שאנחנו טסים, אבל זו נסיעה קשה באופן כללי, צריכים להיות מאוד זהירים עם כל הסיכונים כדי לא להידבק".
מי שלא יטוס עם הצהובים הוא שמעון מזרחי, מאחר שהוא נמצא בקבוצת סיכון בעקבות גילו. על פי המועדון, זו הפעם הראשונה מזה 52 שנים שהיו"ר מפסיד משחק של הקבוצה.
3 צפייה בגלריה
השחקנים מתאמנים
השחקנים מתאמנים
חושש מהדבקה. יאניס באימון הבוקר
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
שמעון מזרחי
שמעון מזרחי
מזרחי. נשאר בבית
(צילום: אורן אהרוני)
לפי פרוטוקול המפעל הקבוצות מחויבות לעשות בדיקת קורונה כיומיים לפני המפגש ומיד לאחריו כדי שבמידה ויהיו חולים ידעו לצמצם את ההדבקויות במהרה, ולא להוביל לכך שקבוצה צריכה להיות מושבתת עקב הדבקה המונית. מיד לאחר המחזור הראשון ברצלונה הודיעה ששאראס ועוזרו יצאו חיוביים לנגיף, לאחר מכן הגיעו הודעות דומות מחימקי וצסק״א. הדאגה העיקרית שקיימת כרגע, היא בצל העובדה ששחקני צסק"א עוד לא קיבלו את תוצאות הבדיקות האחרונות, וקיים חשש שישנם נדבקים נוספים.
לפני כשלושה ימים היריבה של הצהובים הודיעה ששלושה שחקנים - ניקולה מיליוטינוב, יאניס סטרלניקס וסמן אנטונוב נדבקו. הדבר היחיד שמעודד הוא ששלושתם לא יצאו עם הקבוצה למשחק מול ברצלונה, וכך לא נדבקו גם שחקנים אחרים, אך אין לדעת אם שאר הקבוצה לא נחשפה לנגיף באימונים כמה ימים לפני כן. התוצאות של הבדיקות האחרונות שהקבוצה ערכה אמורות להגיע היום, לכל המאוחר מחר - אך במידה וצסק״א תוכל להעמיד סגל של 8 שחקנים המשחק יתקיים כרגיל.
3 צפייה בגלריה
השחקנים מתאמנים
השחקנים מתאמנים
טסים בצל החשש. ווילבקין
(צילום: עוז מועלם)
בצד השני, במכבי ת״א מודים שישנה מן תחושת חשש בעקבות הנגיף והעובדה שמספר שחקנים בצסק״א כבר נדבקו, אך עוד לפני שהעונה התחילה הם הבינו למה הם נכנסים והסכימו לכל התנאים לפי הפרוטוקול החדש של המפעל. יאניס הוסיף: "אנחנו יודעים שהם מכוונים לפיינל פור. דיברנו עם השחקנים, אבל הם בני אדם, אם הם לא מרגישים בנוח לשחק במדינה עם מקרים טריים, זה חלק מהקשיים של העונה הזאת. זו עונה שאי אפשר לחזות אותה.הם שיחקו בלי שניים מהשחקנים במשחק האחרון ביורוליג, וזה מינוס בשבילם, אבל זה ישפר את הכימיה שלהם. כל שחקן יודע שהמקום שלו מובטח ברוטציה. אי אפשר לדעת איך זה יהיה. צריכים לחשוב קודם עלינו, לשחק את המשחק שלנו".
בצד המקצועי, הצהובים רוצים להמשיך את המומנטום אחרי שרשמו במחזור הפתיחה ניצחון על אלבה ברלין. בשבוע האחרון בקבוצה שמו דגש בעיקר על האפשרות להכניס כמה שיותר מהר לעניינים את שני הגבוהים, אנטה ז׳יז׳יץ׳ ודראגן בנדר, הראשון לא הצליח להרשים בבכורה והשני לא קיבל הרבה דקות לאחר שהצטרף לאימוני הקבוצה רק לאחרונה. בצוות המקצועי הסבירו ששניהם לא שיחקו מאז מרץ אחרי שה-NBA סגר את שעריו בעקבות התפרצות נגיף הקורונה, מה שיצר אצל שניהם קצת חלודה.
פורסם לראשונה: 11:52, 07.10.20