הפועל תל אביב השלימה את מכסת הזרים שלה כשצירפה היום (שני) את טאליב זאנה (29, 2.06 מ') וג'ורדן דייויס (22, 1.88 מ) לקראת חידוש הליגה.
זאנה הוא שם מוכר בכדורסל הישראלי. בעבר שיחק בעירוני נס ציונה ולאחר עונת פריצה במדיה עבר לשחקן בנאנטר הצרפתית איתה זכה ביורופקאפ ב-2017. בהמשך שיחק גם בבפואנלברדה הספרדית ובעונה הנוכחית בבלדייספור הטורקית (13.6 נקודות ו-9 ריבאונדים). דייויס החל את העונה במנרסה הספרדית, אבל עבר לאחר מכן לראסטה וכטה הגרמנית. מדובר בסקורר שקלע 35 נקודות באחד ממשחקי ליגת האלופות מול בורגוס. מי שלא ישובו הם לטאביוס וויליאמס ולנזל סמית' ג'וניור, שהודיעו על כך למועדון.

3 צפייה בגלריה
טאליב זאנה בפעולה
טאליב זאנה בפעולה
טאליב זאנה בפעולה
(צילום: FIBA.com)
(באדיבות מנהלת הליגה)
מקבוצת הבת של שיקגו לאילת
הפועל אילת ממשיכה להתחזק. מילטון דויל (26, 1.93 מ'), גארד שהחל את העונה בשיקגו בולס, אבל את רובה העביר בסופו של דבר בליגת הפיתוח, חתם במועדון. דויל יהיה הזר השלישי של הדרומיים אחרי ג'ורדן קרוליין ושאנון שורטר, הוא ינחת בישראל מחר וייכנס לבידוד של שבועיים.
דויל הוא בוגר מכלת לויולה, כשבעונתו האחרונה העמיד בה ממוצע של 13.3 נקודות ו-3.8 ריבאונדים. הוא לא נבחר בדראפט, אבל הצליח להרשים את הסקאוטים של ברוקלין נטס וחתם בשורותיה בעונת 2017/18. הגארד הספיק לערוך 10 משחקים במדי ברוקלין ב-NBA.
3 צפייה בגלריה
דויל במדי הנטס
דויל במדי הנטס
דויל במדי הנטס
(צילום: AP)
ב-2018/19 שיחק במאיורקה מהליגה הראשונה בספרד, ואילו את העונה הנוכחית פתח כאמור בשיקגו בולס, אבל מהר מאוד עבר לקבוצת הבת שלה בליגת הפיתוח, ווינדי סיטי, וסיפק מספרים נהדרים - 17.5 נקודות, 5.8 אסיסטים ו-4.1 ריבאונדים.

החתמה מרשימה לנס ציונה

שחקן שכבר שיחק באילת העונה, אבל לא ימשיך במדיה ויעבור לעירוני נס ציונה הוא רייבונטה רייס (27, 1.96 מ'). רייס הוא הזר השלישי של הכתומים, שביצעו מספר החתמות מרשימות כמו זו של קמרון אוליבר והשארתו של ג'יי פי טוקוטו.
3 צפייה בגלריה
רייבונטה רייס
רייבונטה רייס
רייס. נשאר בארץ
(באדיבות עירוני נס ציונה)
רייס הגיע לאילת אחרי ששיחק שנים בליגות באיטליה וצרפת, וגם במקסיקו ואיראן. בתחילת העונה הנוכחית חתם בסראטוב הרוסית, אבל אחרי שני משחקים עזב. בדצמבר הגיע לאילת ובשמונה משחקים עד לפגרת הקורונה העמיד ממוצע מרשים של 18.1 נקודות.
יותר מאוחר הודיעה נס ציונה גם על צירופו של לינדל ווגינטון (22, 1.88 מ'), ששיחק העונה בליגת הפיתוח בקבוצת הבת של מינסוטה (15.3 נקודות, 3.8 ריבאונדים ו-3.9 אסיסטים).
קבוצה נוספת שמתחזקת היא מכבי אשדוד שצירפה קור.ג'יי קוקס. ב-2019 זכה הגארד בתחרות ההטבעות של ליגת העל, למרות שלא שיחק בקבוצה. הוא נשוי לישראלית ובעבר שיחק בליגה הפלסטינית. לאחרונה חתם במכבי מעלה אדומים מהליגה הארצית, אבל לא יכול היה לקחת חלק במשחקיה כי לא קיבל עדיין את האזרחות. באשדוד הוא ישחק כזר.
פורסם לראשונה: 08:25, 18.05.20