נשאר אדום, אבל בעיר אחרת: בר טימור חתם בהפועל תל אביב לשנתיים הקרובות עבור 130 אלף דולר לעונה. הגארד הישראלי למעשה שב לקדנציה שנייה במועדון, אחרי ששיחק בשורותיו בין השנים 2013-2011. טימור עזב את הפועל ירושלים בסיומן של שש עונות, ואף שימש כקפטן הקבוצה ב-2019/20. לצערו, בשנתיים האחרונות מעמדו התערער, והוא בסופו של דבר החליט לעבור הלאה.
טימור החזיק בהצעות גם ממכבי ראשון לציון ומהעולה החדשה, הפועל חיפה, בה שיחק בעונתו הראשונה בבוגרים. בסופו של דבר, הוא החליט לקבל את ההצעה של הפועל ת"א לא מעט
4 צפייה בגלריה
בר טימור, נמרוד טישמן
בר טימור, נמרוד טישמן
טימור. קדנציה שנייה בהפועל ת"א
(צילום: אלכס קולומויסקי)
4 צפייה בגלריה
טימור במדי הפועל ת"א
טימור במדי הפועל ת"א
טימור במדי הפועל ת"א
(צילום: יובל חן)
טימור הגיע להפועל תל אביב בקיץ 2011 מהפועל קריית טבעון ועלה איתה לליגת העל תחת ארז אדלשטיין. ב-2012/13 פרץ ונבחר לתגלית העונה עם ממוצע של 8.1 נקודות, 3 אסיסטים ו-2.7 ריבאונדים ב-25 דקות.
לאחר מכן חתם על חוזה ארוך טווח באלבה ברלין הגרמנית, אבל נפצע ולא מצא את מקומו. בקיץ 2014 חזר לישראל, חתם בי-ם ושיחק בשורותיה עד לעזיבה עכשיו. יחד עם הירושלמים זכה בשתי אליפויות (2015 ו-2017) ובשני גביעי מדינה (2019 ו-2020), כשאת האחרון הניף כקפטן.
4 צפייה בגלריה
נמרוד לוי
נמרוד לוי
לוי. מבוקש בקבוצות אחרות
(צילום: אלכס קולומויסקי)
4 צפייה בגלריה
חואקין שוכמן
חואקין שוכמן
שוכמן. צפוי להישאר למרות הכל
(צילום: עוז מועלם)
מי שירד מהפרק מבחינת הפועל ת"א הוא נמרוד לוי, וזאת בעקבות עלותו הגבוה של טימור. בשנה רגילה הפועל הייתה יכולה להציע ללוי סכום יפה גם כן, אבל לאור נזקי הקורונה זה לא המצב. גם גולן גוט לא אמור להצטרף. חואקין שוכמן, שכבר היה נראה כי יעזוב את המועדון, צפוי להישאר והצדדים יושבים על הסכם חדש.
לאור עזיבתו של תומר גינת, ומאחר שאין אף שחקן ישראלי ותיק בסגל, לא מן הנמנע כי טימור יקבל את תפקיד הקפטן. הסגל של יאניס קסטריטיס, כולל נכון לעכשיו את ים מדר (במידה שלא יעזוב ל-NBA), רז אדם, דניאל קופרברג, טאליב זאנה ושוכמן. האדומים צריכים להחתים עוד שלושה זרים כדי להשלים את הקאדר. אימוני הקבוצה יתחילו בעוד 11 ימים.

זרים חדשים לגלבוע/גליל ומכבי חיפה

גלבוע/גליל צירפה את הפורוורד קרי בלקשיר (23, 2.08), שחתם לשנתיים במועדון. בלקשיר, בוגר מכללת פלורידה, סיים את עונתו האחרונה בקולג' עם עם ממוצעים של של 12.8 נקודות ו-7.5 ריבאונדים.
מכבי חיפה החתימה את הסווינגמן האמריקני ארון ואלדז (27, 1.96), ששיחק בעונה החולפת במדי שתי קבוצות שונות בליגה הראשונה במקסיקו. "אנחנו שמחים להביא את ארון למכבי חיפה", אמר הבעלים ג'ף רוזן לאתר הרשמי. "הוא שחקן הגנה טוב, קלע מוכשר ובעל הרבה פוטנציאל".
השתתפו בהכנת הידיעה: אורי דוד ואיתן גליקמן