מיד אחרי ההפסד אתמול (רביעי) של הפועל ירושלים לטורק טלקום 78:77, שסיבך לחלוטין את כל תמונת העלייה לטופ 16 בליגת האלופות, כל הפוקוס עבר אוטומטית לעודד קטש, שהמריא הבוקר לאתונה לקראת הצעד הבא בקריירה שלו: מאמן קבוצת הפאר היוונית פנאתינייקוס.
אם בתחילת הערב קטש נראה מחויך במיוחד, אחרי ההפסד הוא החמיץ פנים, התכנס בתוך עצמו וניסה להבין מה קרה לקבוצתו, שאיבדה יתרון של 19 נקודות, אבל בעיקר התבאס שזהו אקורד הסיום שלו בירושלים.
4 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
"אני מרגיש שבורכתי". עודד קטש
(צילום: ראובן שוורץ)
4 צפייה בגלריה
עודד קטש ואייל חומסקי
עודד קטש ואייל חומסקי
זכה ללא מעט אהבה. עודד קטש ואייל חומסקי
(צילום: ראובן שוורץ)
האנשים שמסביבו לא נתנו לו להיכנס לדיכאון, הוא התחיל להתחבק עם כל מי שבא לברך אותו, קיבל זר פרחים, שחיכה לו מחוץ לחדר ההלבשה והצטלם עם כל אנשי המועדון בזה אחר זה, כשאפשר היה לשמוע את בעלי הקבוצה, אייל חומסקי אומר לו: "אנחנו גם אוהדי פנאתינייקוס מעכשיו" ואת המנכ״ל גיא הראל צוחק ואומר: "אל תבוא לאימון מחר".
אחרי שכבר כיבו את האורות על הפרקט, הנהלת הקבוצה ערכה טקס פרידה מיוחד למאמנה בשלוש השנים האחרונות. רוב השחקנים היו נראים בעיקר כבויים אחרי ההפסד הקשה, בזמן ששני הזרים שהיו הכי קשורים לקטש בשנתיים האחרונות, טיישון תומאס וג'ייקובן בראון, לקחו חלק מאוד פעיל באירוע. בראון העלה לשיחת וידיאו את ג'יימס פלדין, שעזב בקיץ את המועדון, כדי שיצפה באירוע בשידור חי וגם נתן נאום מהלב, ותומאס דאג לצלם את הכול.
מי שמכיר את קטש יודע שמאוד קשה להוציא ממנו מה הוא באמת מרגיש, ובראון היטב לנסח זאת: "אני אף פעם לא יודע אם אתה שמח או עצוב", אבל הפעם הוא חרג ממנהגו, וברגע נדיר מאוד התחיל לדמוע בזמן שמנהל הקבוצה דייויד בסן אמר לו כמה מילים מרגשות, ואף גילה שבשבוע האחרון הוא בכה כבר כמה פעמים. תוך כדי כל הבכי והדמעות, בירושלים העניקו לו מספר מתנות למזכרת, ביניהם שעון ומפזר חום (מאחר שהוא סובל מקור, בעיקר בירושלים) אותו הבטיח שייקח לאתונה.
4 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
ואל תשכח את המפזר חום
(צילום: ראובן שוורץ)
4 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
"קשה לי עם הרגעים האלה". קטש דומע
(צילום: ראובן שוורץ)
"קשה לי עם הרגעים האלה ואני מחזיק את עצמי", סיפר קטש בנאום האחרון שלו במועדון. "חומסקי כבר ראה אותי בוכה השבוע מספיק. אני לא יכול להסביר במילים עד כמה בורכתי, זה מרגיש לי שאני עוזב משפחה. אי אפשר לשלוט בכל הדברים בחיים, כמובן שהייתי מעדיף שדברים היו קורים בסיטואציה אחרת ובזמן אחר, ולא הייתי צריך לעשות את העזיבה הזאת שקורעת לי את הלב, אבל יש סיטואציות בחיים שאני מרגיש שצריך ללכת על זה. ההזדמנות הזאת שקיבלתי זה בזכות האנשים שכאן. אני מרגיש מוכן מתמיד, מרגיש שגדלתי כמאמן, עברתי פה המון חוויות, זאת חתיכת תקופה. זה לא מובן מאליו מבחינתי לקבל את החיבוק הזה ולצאת מפה עם ברכת הדרך. הפסדנו, ניצחנו, יכולנו לעשות יותר, אבל אני גאה מאוד בחיבור הזה, במשפחה הזאת, תשמרו על זה. אני אפילו קצת מקנא במאמן החדש שמגיע, ואין לי ספק שתמשיכו להצליח, תסיימו את העבודה באירופה כדי שהמשחק האחרון לא ישב לי יותר מדי חזק".
וכן, היה גם משחק. כל השחקנים קיבלו את העזיבה של קטש ברוח טובה לאור זה שהוא מתקדם משמעותית בקריירה, לכן בהתחלה עלו עם האנרגיות הנכונות כדי לתת למאמנם מתנת פרידה והפער צמח ל-19 הפרש מבטיח. אבל אז, בדומה למשחקים קודמים של הקבוצה, במאני-טיים אפשר היה לראות בעיקר קיפאון בזמן שהטורקים נגסו בהפרש, הלחיצו את האדומים וניטרלו את ההגנה וההתקפה שלהם. ההפסד סיבך את ירושלים בצורה קשה, כשהם יצטרכו ניצחון במחזור האחרון של שלב הבתים ב-27 בינואר מול לימוז׳ בחוץ ובנוסף הפסד של איגוקאה בטורקיה.