גלבוע/גליל ידעה עוד לפני הסדרה מול הפועל חולון שהיא יכולה לנצח ולהעפיל לגמר הפלייאוף. הסגולים אמנם ניצחו אותם יותר העונה במפגשים הפנימיים, אבל כל המשחקים היו צמודים וההרגשה הייתה שלאור השינויים הרבים שעברה חולון בסגל, בעוד זה של גלבוע/גליל נשאר זהה, היתרון נמצא אצל החבורה של אבישי גורדון.
וזה בדיוק מה שהיה. אחרי כל סאגת המשחק החוזר, גלבוע/גליל התייצבה אמש (שבת) באולמה הביתי בגן נר, שעל אישורו על ידי המשטרה עבדו שעות רבות בעקבות הפסקת החשמל והליקויים שהתגלו בו ביום רביעי, ופשוט נתנה קונצרט.
4 צפייה בגלריה
שחקני גלבוע/גליל חוגגים
שחקני גלבוע/גליל חוגגים
שחקני גלבוע/גליל חוגגים
(צילום: גיל נחושתן)
צריך להגיד, חולון התייצבה להתמודדות ללא כריס ג'ונסון ומקסים דה זאו הפצועים, שני שחקנים דומיננטיים שלה, אבל עדיין אי אפשר לקחת מההישג של גלבוע/גליל דבר. החבורה באדום פשוט רקדה על הפרקט וניצחה בצדק 63:78 כדי להעפיל לגמר.
במועדון חושבים בגדול, וכבר לפני מספר שבועות החלו בשיחות ודיונים, גם עם אנשי המועצה האיזורית גלבוע, וגם עם ספונסרים קיימים ופוטנציאליים, על מנת לבדוק אפשרות לשחק בעונה הבאה באחד המפעלים הבכירים ביבשת - יורוקאפ או ליגת האלופות של פיב"א.
4 צפייה בגלריה
אבישי גורדון
אבישי גורדון
אבישי גורדון
(צילום: גיל נחושתן)
יש לציין כי במידה שגלבוע/גליל תזכה באליפות היא תקבל את הכרטיס של ישראל לשלב הבתים בצ'מפיונס, אבל אם תפסיד הכרטיס יעבור לחולון. הסיבה: הקריטריון של פיב"א להשתתפות בליגת האלופות הוא זכייה באליפות או דירוג בסיום העונה הסדירה. ומכיוון שהסגולים סיימו במקום השני וגלבוע/גליל במקום השלישי, הכרטיס ילך לקבוצה של סטפנוס דדאס.
יחד עם זאת, ישראל עשויה לקבל כרטיס נוסף מהנהלת המפעל, אבל השאלה הגדולה היא האם הפועל ירושלים תקבל אותו או גלבוע/גליל. בכל מקרה, הצפוניים יוכלו לקחת חלק במוקדמות המפעל אם יצרו. במקביל, גם האפשרות להשתתף ביורוקאפ נמצאת על השולחן, אבל במינהלת הליגה כבר הבהירו בהודעה לפני מספר שבועות כי בעקבות שינוי השיטה במפעל, והרצון של היורוקאפ לבצע שריונים כמו ביורוליג, שקבוצות שייקחו בו חלק עשויות שלא לקבל תמיכה כספית.
4 צפייה בגלריה
יפתח זיו
יפתח זיו
יפתח זיו
(צילום: גיל נחושתן)

ארצי: "מה שקרה פה ביומיים האחרונים היה לא נורמלי"

בסיום המשחק החגיגות בגן נר היו גדולות. המנכ"ל ארצי פרטי, שהיה במרכז העניינים, מכיוון שבמקביל לתפקידו במועדון הוא גם אחראי על האולם בגן נר מתוקף סמכותו מטעם המוצעה האיזורית, התרגש ואף בכה. האוהדים, שלפני ההתמודדות הקניטו את גיא פניני כשהניפו את הנעליים שלהם באוויר, כאות מחאה על התנהלותו של קפטן חולון בזמן הפסקת החשמל במשחק הרביעי, צפויים להגיע ביום שני (21:00) בכמות גדולה להיכל מנורה למפגש הראשון מול מכבי ת"א, כשההערכה מדברת על מעל 1,000 אדומים ביציע.
"מה שקרה פה ביומיים האחרונים זה היה לא נורמלי. ניסינו להתנתק מכל הרעש מסביב כמה שאפשר. במחצית הראשונה אולי לא ממש היינו שם, היינו קצת נרגשים מדי, אבל המשכנו בדרך שלנו ואנחנו בגמר", סיכם קפטן גלבוע/גליל, נתנאל ארצי, שסיים עם 13 נקודות.
4 צפייה בגלריה
אוהדי גלבוע/גליל
אוהדי גלבוע/גליל
אוהדי גלבוע/גליל מראים לפניני מה הם חושבים
(צילום: גיל נחושתן)
ארצי לא חושש ממכבי ת"א ושואב אמונה מהמאמן שלו: "בחדר ההלבשה יש לנו תמונה של אבישי גורדון עם הקבוצה שזכתה באליפות נגד מכבי ת"א בגמר. זה רק מראה לנו מה אנחנו מסוגלים לעשות, אנחנו אומרים לעצמנו שגם אנחנו יכולים להיות שם".
"מכבי זו מכבי, אני לא אגיד שאנחנו יותר טובים מהם, אבל אני לא חושב שאנחנו פחות טובים מהם. מה שקרה במהלך העונה זו כבר היסטוריה, אני אישית מאוד מתרגש להיות בגמר עם קבוצה שיש לי חלק חשוב בה".