מכבי תל אביב מקווה לצאת הערב (21:05) לדרך חדשה ביורוליג כשתארח בהיכל מנורה מבטחים את ארמאני מילאנו, שמדורגת במקום העשירי בטבלה ומגיעה אחרי ניצחון על ז׳לגיריס.

להתמודד עם הלחץ

הדבר הכי חשוב מבחינת הצהובים הערב זה קודם כל להתמודד עם הלחץ שנוצר עליהם בשבוע האחרון. זה התחיל עם ההפסד לריאל מדריד, עבר להפסד המאכזב ביותר בשניות האחרונות לוולנסיה, שהציב את שחקניו של יאניס ספרופולוס במאזן של שבעה הפסדים מול שלושה ניצחונות בלבד - והסתיים עם ניצחון על הפועל חיפה בו הציגו שוב נרפות ברבע האחרון שהראה כמה הלחץ מכביד עליהם.
6 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
לקח קשה את ההפסד ולוולנסיה. ווילבקין
(צילום: עוז מועלם)
הביטוי הבולט ביותר של הלחץ הזה היה כאשר סנדי כהן ירד לספסל, ובזמן שספרופלוס ניסה להגיד לו כמה מילים השחקן בחר להתעלם מדבריו והמשיך ללכת. המאמן היווני תפס את ידו אך זה השתחרר ממנו בחוזקה, וכעבור רגע של תדהמה ספרופולוס התעשת ושלח אותו אל המקלחות כבר ברבע הראשון של המשחק. אתמול הודיעו במועדון שהוא הושעה ליומיים מכל פעילות ולא יקח חלק גם במשחק הערב.
אך הדברים לא נעצרו אצל כהן. כוכב הקבוצה, סקוטי ווילבקין, לקח קשה מאוד את ההפסד לולנסיה. במשחק מול העולה החדשה הוא קלע רק 4 נקודות ונראה היה עצבני מאוד, בעיקר כשספג עבירה חמישית וירד לספסל עם פרצוף מדוכא מתמיד. בקבוצה לא מתרגשים מהמצב של ווילבקין, ובטוחים שהוא יחזור לעצמו ואפילו יתרגם את האכזבה לכיוון חיובי.
6 צפייה בגלריה
סנדי כהן
סנדי כהן
סנדי כהן. הלחץ לא נעצר אצלו
(צילום: אורן אהרוני)
6 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
ספרופולוס. הגיב מהר
(צילום: EPA)

חזרת הפצועים

במשחק האחרון בליגה ספרופולוס קיבל בחזרה אחרי שנה את עומרי כספי וג׳ון דיברתולומיאו. השניים הציגו משחק טוב יחסית לדקות שקיבלו אך היה נראה שעוד יש להם חלודה להסיר, מה שאמור לקרות בהמשך עם צבירת דקות המשחק. נכון לעכשיו רק דיברתלומיאו יוכל לשחק גם במסגרת נוספת (היורוליג) בזמן שהצוות המקצועי בשיתוף עם הצוות הרפואי החליטו לתת מנוחה לכספי. ההחלטה נובעת מהרצון להחזירו לפעילות מלאה בהדרגה כדי לא ליצור עומס על הבר, כך שבהתחלה הוא ישחק רק במסגרת המקומית וגם שם יקבל בכל פעם כמות דקות מבוקרת.
6 צפייה בגלריה
חזר. כספי
חזר. כספי
חזרה בהדרגה. כספי
(צילום: עוז מועלם)

מה קורה לטיילר דורסי?

מתחילת העונה דורסי מציג בעיקר אי יציבות. אפשר לראות את זה מספרית בסטטיסטיקה בצורה בולטת. אם ניקח את המשחק מול חימקי מוסקבה, בו הצטיין עם 26 נקודות, אך משחק לאחר מכן מול פנרבחצ׳ה רשם רק נקודה אחת. בשני המשחקים האחרונים מול ריאל מדריד ו-ולנסיה הוא הגיע אנמי התקפית (7 נקודות ביחד) ולא מפוקס. לא פעם אחת בעונה שעברה הוא היה זה שלוקח על עצמו משחקים גדולים ולפעמים גם מחפה בימים לא טובים של ווילבקין, אלמנט שחסר לצהובים העונה מאוד. זה בולט בעיקר בזמן שספרופולוס מנסה להיאחז כמה שיותר בסגל שהמשיך איתו מהעונה שעברה על מנת שהקבוצה תוכל להתחבר.
6 צפייה בגלריה
טיילר דורסי
טיילר דורסי
טיילר דורסי. לא יציב
(צילום: ראובן שוורץ)
"כולנו מוכנים לשחק", אמר אותלו האנטר באימון המסכם, והמשיך: "הפסדנו משחקים צמודים כי לא היינו בפוקוס, זו האחריות שלנו על הפרקט. אנחנו לא משחקים כדורסל טוב, לא משחקים ביחד וגם לא הקשבנו למה שהמאמנים אמרו לנו לעשות. אני רוצה לנצח, אבל אנחנו לא משחקים, אז כל אחד צריך להסתכל על עצמו ולהבין מה הוא יכול לעשות טוב יותר. כל משחק הוא משחק שצריך לנצח, נתחיל ממחר, ואז נמשיך למשחק הבא. אני מאמין שאנחנו קבוצת פיינל פור ואני אומר את זה בקול רם. אני מאמין שאנחנו יכולים להגיע לשם, אנחנו רק צריכים לסמוך על עצמנו וכשנגיע לשם אני חושב שנהיה מוכנים".
6 צפייה בגלריה
אותלו האנטר
אותלו האנטר
אותלו האנטר. אופטימי
(צילום: getty images)