"אני כבר לא אותו פאו של לפני 20 שנה, אבל אני מקווה לעזור". כך, חצי בחיוך, סיפר פאו גאסול הנרגש במהלך הצגתו הרשמית כשחקן ברצלונה. הסנטר בן ה-40 לבש את מדיו החדשים בפלאו בלאוגראנה, במהלך מסיבת עיתונאים בה גם נכחו נשיא המועדון ז'ואן לאפורטה ושחקני הקבוצה.
"אני כבר מת לחזור לשחק", הוסיף גאסול, שזכה לקבל את הגופיה עם המספר 16. "חוזר עם אמבציה והתלהבות. לא רציתי שפרק נפלא בחיי ייגמר בגלל פציעה. אני מקווה לגמור את זה בצורה יפה וליהנות, בגלל זה אני פה. מצאתי פה קבוצה מצוינת, חברים נהדרים, יש לנו עונה מצוינת. הלוואי ואצליח לזכות ביורוליג ולהניף את הגביע".
4 צפייה בגלריה
פאו גאסול
פאו גאסול
חוזר הביתה - לברצלונה. גאסול
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
פאו גאסול
פאו גאסול
יגיע להיכל ביום שלישי? גאסול
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
פאו גאסול
פאו גאסול
מנשק את הסמל
(צילום: AFP)
גאסול, איך לא, נשאל אם מדובר בעונתו האחרונה כשחקן פעיל וענה: "אני לא פוסל את זה, אבל כרגע רק רוצה לעזור לקבוצה. היה לי את המזל בקריירה לשחק במעמדים גדולים ותחת לחץ, ואני יכול לעזור במצבים כאלה". אגב, כבר ביום שלישי תתארח ברצלונה אצל מכבי ת"א, אבל לא נראה שגאסול ייכלל כלל בסגל.
אגדת הכדורסל סיכם: "זו הייתה שנה קשה מאוד, המגיפה הותירה אותנו עם כאב גדול. איבדתי חברים קרובים, וקיבלתי פרספקטיבה על החיים - כמו למשל הערך בלהיות קרוב לאנשים שאתה אוהב".
גאסול החל את דרכו המקצוענית בברצלונה ב-1998. שלוש שנים לאחר מכן נבחר במקום השלישי בדראפט על ידי אטלנטה, אבל הועבר ישירות לממפיס. סה"כ שיחק גאסול 18 עונות ב-NBA בגריזליס, לוס אנג'לס לייקרס, שיקגו, סן אנטוניו ומילווקי.
4 צפייה בגלריה
גאסול בימיו ב-NBA
גאסול בימיו ב-NBA
גאסול בימיו ב-NBA
(צילום: רויטרס)
הוא זכה בשתי אליפויות רצופות עם הלייקרס (2009 ו-2010), שיחק שש פעמים באולסטאר ואף נבחר לרוקי העונה. עוד לפני קריירת ה-NBA שלו, זכה גאסול בשתי אליפויות עם בארסה ובגביע המלך הספרדי.
הקריירה הבינלאומית של גאסול עם הנבחרת הספרדית מרשימה עוד יותר. לסנטר האגדי יש שלוש מדליות אולימפיות (שתיים מכסף ואחת מארד), הוא זכה גם באליפות העולם (2006), שלוש פעמים ביורובאסקט, פעמיים במקום השני ופעמיים נוספות במקום השלישי.