דונטה סמית' מתקרב להפועל תל אביב. פורוורד מכבי חיפה צפוי להשתחרר בזמן הקרוב מהירוקים ולהתאחד בפעם השלישית בקריירה עם דני פרנקו.
הפועל ת"א חיפשה מחליף לג'יי פי טוקוטו, ששבר את הקרסול וייעדר עוד כחודש וחצי, ובנוסף שחקן שיגיע במקומו של ג'ון דיבלר המאכזב. סמית' יכול לשחק בשתי העמדות הללו (4-3), נמצא בארץ ולכן הוא אופציה נוחה עבור האדומים, שלא יצטרכו להטיסו ארצה בתקופה המסובכת של הקורונה, והוא לא יצטרך להיכנס לבידוד על פי הנהלים החדשים של משרד הבריאות.
2 צפייה בגלריה
דונטה סמית'
דונטה סמית'
סמית'. הקדנציה השנייה בחיפה הייתה פחות טובה
(צילום: יאיר שגיא)
סמית' בן ה-37 העמיד העונה ממוצע של 12.8 נקודות (46 אחוזים ל-3), 5.5 ריבאונדים ו-4.9 אסיסטים ב-32.3 דקות בחיפה. למרות המספרים היפים, ניתן לראות בבירור שלא מדובר באותו פורוורד אימתני שזכה עם מכבי חיפה והפועל ירושלים באליפויות, שהרגליים הרבה יותר איטיות וקשה לו מאוד לשמור.
סמית' שיחק עבור פרנקו, והגיע איתו לגמר הפלייאוף שם הפסידו הירוקים למכבי ת"א. הוא נבחר ל-MVP של העונה. בקיץ עזב יחד עם המאמן להפועל ירושלים וזכה כאמור עם הקבוצה באליפות. כך הפך סמית' לזר הראשון שלא משחק במכבי ת"א שזוכה בשתי אליפויות (הניף צלחת עם חיפה בעידן בראד גרינברג).
2 צפייה בגלריה
סמית' ופרנקו. מערכת יחסים מיוחדת
סמית' ופרנקו. מערכת יחסים מיוחדת
סמית' ופרנקו. מערכת יחסים מיוחדת
(צילום: אורן אהרוני)
אף אחד לא מופתע מהמהלך של פרנקו, שידוע בחיבתו הרבה לסמית' באופן כללי, ולזרים ששיחקו עבורו או בליגה בעבר. כך למשל העונה בנהריה למעט ג'ארון בלוסומגיים, שלושת הזרים האחרים (קיילן לוקאס, דומיניק ווטרס ודבון סקוט כבר שיחקו בליגה, כמו גם מייקל יאנג שהגיע בהמשך).
במקביל, בהפועל ת"א בודקים גם את אופציית ג'אמיל ווילסון, פורוורד הפועל ירושלים, שהצטרף לקבוצה לפני חודשיים אבל מאכזב מאוד. י-ם לא החליטה סופית האם לשחררו, ובנוסף הוא משחק בסגנון אחר מסמית', בעיקר מחוץ לקשת השלוש, מה שלא ממש תואם את הדרישות למחליף של טוקוטו.